Ριζική ανάπλαση του παραλιακού  μετώπου της πόλης

Επενδύσεις ύψους 100-120 εκατομμυρίων ευρώ οραματίζεται να προσελκύσει η Δημοτική Αρχή Ρόδου για τη ριζική «μεταμόρφωση» του ανατολικού παραλιακού μετώπου της πόλης, η μεγαλεπίβολη μελέτη για το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα από το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ρόδου κατά τη συνεδρίασή του την περασμένη Πέμπτη.

Σ’ αυτήν, παρουσιάστηκε η μελέτη αυτή που εκπόνησαν οι Τεχνικές Υπηρεσίες σε συνεργασία με το ΤΕΕ Δωδεκανήσου, τον Αρχιτεκτονικό Σύλλογο Ρόδου και άλλους φορείς, υπό την εποπτεία του Δημάρχου Ρόδου, Φώτη Χατζηδιάκου, ο οποίος ήταν παρών στη συνεδρίαση.
Με την έγκρισή της, την περασμένη Πέμπτη, ουσιαστικά εγκαινιάστηκε η διαδικασία έγκρισης της  μελέτης  και χρηματοδότησης του έργου, που  αποτελεί τη βασική πρόταση για την ανάπτυξη της περιοχής.

Ειδικότερα, η μελέτη έχει τίτλο «τμήμα παραλιακού πεζοδρομίου - ποδηλατόδρομου από το Λιμάνι Ακαντιάς ως τη Νέα Μαρίνα – οδικός κόμβος  και χώρος στάθμευσης στην περιοχή σφαγεία περιοχής Κόβα – Δήμου Ρόδου», και είναι προϋπολογισμού 2.800.000 ευρώ. Χρηματοδοτείται από πόρους του επιχειρησιακού προγράμματος Νοτίου Αιγαίου 2014-2020, στο πλαίσιο της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Δήμου Ρόδου και προβλέπει έργα υποδομής και ανάπλασης του οδικού δικτύου και των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων της περιοχής Κόβα.

Παράλληλα, προτείνει λύσεις και αναπτύσσει δομές που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής,   ενοποιεί την περιοχή παρέμβασης με το παράκτιο μέτωπο της Ρόδου και με τις υφιστάμενες υπερτοπικές υποδομές -λιμάνια, μαρίνα, μεσαιωνική πόλη, νέα πόλη, δημιουργώντας ένας περιμετρικό πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο, τους απαραιτήτους οδικούς κόμβους, καθώς  και  χώρους στάθμευσης.

Αναλυτικά, οι παρεμβάσεις που προβλέπει αφορούν στα παρακάτω:
• Κατασκευή παραλιακού πεζοδρομίου –ποδηλατόδρου
• Ανάπλαση δυτικού πεζοδρομίου περιοχής καταστημάτων

• Σύνδεση του οδικού δημοτικού δικτύου Περιοχή ΚΟΒΑ με την υφιστάμενη Περιμετρική οδό
• Δημιουργία   κυκλοφοριακού κυκλικού κόμβου που  αποσκοπεί στη βελτίωση της  πρόσβασης των οχημάτων στο Λιμάνι Ακαντιάς  καθώς  και στην Νέα Μαρίνα (Β’ φάσης  μελλοντική είσοδος)

Επίσης, η μελέτη δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αναβάθμιση και τη σωστή λειτουργία της περιοχής καθώς και την εύκολη πρόσβαση αυτής από Α.Μ.Ε.Α. αφού κατασκευάζονται όδευση για τυφλούς, ράμπες για πρόσβαση Α.Μ.Ε.Α. ενώ θα τοποθετηθούν και ηχητικοί σηματοδότες.   Προβλέπει, ακόμη, τη φύτευση διακοσμητικών φυτών, εννιακοσίων και πλέον δέντρων κατά μήκος όλης της μελέτης ανάπλασης, με χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον,  επαρκή και σωστό φωτισμό, καθώς και  τοποθέτηση σημάτων και πινάκων πληροφοριών, αλλά και κάδων απορριμμάτων, που θα προσφέρουν στους κατοίκους της περιοχής και τους επισκέπτες της πόλης, αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής, αίσθημα ασφάλειας και κλιματικής άνεσης  αφού   δημιουργείται  ένας νέος πόλος ανάπτυξης  στην περιοχή Κόβα με άξονες τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα.

 Τέλος, με τον προτεινόμενο ποδηλατόδρομο θα εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των ποδηλατών και θα ενθαρρυνθεί η επιλογή του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης από τους πολίτες, συμβάλλοντας σημαντικά στην  ανάπτυξη μίας σύγχρονης βιώσιμης πόλης με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Σκοπός του Δήμου Ρόδου είναι η δημιουργία ενός νέου πόλου ανάπτυξης  στην περιοχή Κόβα με άξονες τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα.

Η  αναβάθμιση της περιοχής θα στηριχθεί στην υλοποίηση των απαραίτητων συγκοινωνιακών και άλλων περιβαλλοντικών παρεμβάσεων και υποδομών, θα διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για την αλλαγή της φυσιογνωμίας της περιοχής, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του εμπορικού λιμανιού της Ακαντιάς και τη λειτουργία της Νέας Μαρίνας και του Νέου Καρνάγιου,  θα οδηγήσει στην αστική, οικονομική και κοινωνική αναβάθμιση της περιοχής».

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του ο Δήμαρχος, εκτός από τα παραπάνω, τόνισε ακόμη ότι,  πρέπει να αξιοποιηθούν και τα κτήρια που βρίσκονται στην περιοχή και ανήκουν στον ΔΕΔΔΗΕ και σε ιδιώτες (βλ. μύλοι) και ο ίδιος συνεχίζει τις πιέσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Μάλιστα, εκτιμά ότι η ριζική αναβάθμιση και η ανάπλαση όλου του μετώπου αυτού, εκτός από τα έργα που προβλέπει η μελέτη, έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 100-120 εκατομμυρίων ευρώ!

Όσον αφορά, τέλος, στα επόμενα βήματα, μετά τη δ.κ., η μελέτη θα έρθει για επικύρωση στο δημοτικό συμβούλιο, θα πρέπει ακολούθως να εγκριθεί από την αρχαιολογία και την ΚΥΔ και, στη συνέχεια, να σταλεί στη Διαχειριστική Αρχή ώστε, έχοντας εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση, να πάρει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις.
Μάλιστα, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, μέχρι τα τέλη του χρόνου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί αυτές οι διαδικασίες.