Σχέδιο για επιδότηση αμόλυβδης και ντίζελ στα νησιά από 1η Οκτωβρίου

Ελπίζουμε πως από 1η Οκτωβρίου θα επιδοτούμε και την αμόλυβδη βενζίνη και το ντίζελ, ώστε η διαφορά στις τιμές με την Αττική να μην ξεπερνά τα 10 λεπτά του ευρώ, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός μιλώντας στο στούντιο που λειτουργεί στο περίπτερο του 93,4 «Στο Κόκκινο» Θεσσαλονίκης και στους Ευγενία Χατζηγεωργίου και Θεόφιλο Σιχλετίδη. Εξετάζεται παράλληλα η έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για Έλληνες παραθεριστές και «πολύ σύντομα θα είμαστε σε φάση να ανακοινώσουμε πράγματα».

«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι η εξίσωση του κόστους που επιβαρύνεται ο νησιώτης λόγω της ακτοπλοϊκής μεταφοράς, που είναι ακριβή γιατί είναι ακριβά τα πετρέλαια, γιατί πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο προσωπικό στο πλοίο, κτλ. Λέμε ότι ο νησιώτης θα πρέπει να πληρώνει τα ίδια για να μεταφερθεί στην ίδια απόσταση σε χερσαία χιλιόμετρα, το ίδιο κόστος μεταφοράς προϊόντων», είπε ο κ. Σαντορινιός.

Μάλιστα, τόνισε ότι «σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και την ΓΓ Καταναλωτή ελπίζουμε πως από 1η Οκτωβρίου θα επιδοτούμε και την αμόλυβδη βενζίνη και το ντίζελ, σε τέτοιο βαθμό που δεν θα επιτρέπει στα πρατήρια των νησιών να έχουν μεγαλύτερη διαφορά από της Αττικής από τα 10 λεπτά του ευρώ».

Επιδίωξη της κυβέρνησης είναι, όπως σημείωσε, «το μεταφορικό ισοδύναμο να γίνει θεσμός, θέλουμε και να αντιμετωπίσει πολλά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την επίσκεψη και των Ελλήνων στα νησιά, να την πριμοδοτήσουμε ειδικά στα μικρά νησιά που δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένα».

Σε σχόλιο του δημοσιογράφου ότι θα «μπορεί κάποιος Έλληνας παραθεριστής να πάει π.χ. στον Άη Στράτη με μία έκπτωση στο εισιτήριο;», ο κ. Σαντορινιός είπε «θα είναι κάπως έτσι, αλλά επειδή είμαστε σε φάση επεξεργασίας και πρέπει να δούμε τους προϋπολογισμούς, δεν μπορώ να πω κάτι, αυτή τη στιγμή. Πολύ σύντομα θα είμαστε σε φάση να ανακοινώσουμε πράγματα».

Όσον αφορά τη λιμενική πολιτική, όπως είπε ο κ. Σαντορινιός το υπουργείο «ήδη βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης, του πώς οργανώνονται τα λιμάνια, όχι μόνο τα μεγάλα όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα κτλ., αλλά το πώς οργανώνονται και τα λιμάνια στα νησιά μας, για να είναι πιο παραγωγικοί και αποδοτικοί οι φορείς διαχείρισής τους.

Σήμερα έχουμε κατακερματισμό των φορέων, που δεν μπορούν να υλοποιήσουν ακόμη και μικρά έργα, που δίνουμε τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν. Έχουμε ήδη ένα μεγάλο πρόγραμμα χρηματοδότησης τέτοιων μικρών έργων, που φτάνει ως τα 15 εκατ. ευρώ και προσπαθούμε να το αυξήσουμε, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα μικρά προβλήματα στα λιμάνια. Αλλά, χωρίς τεχνική υπηρεσία πώς θα υλοποιήσεις ένα τέτοιο έργο;», αναρωτήθηκε.