Το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 569 ΦΟΡΕΣ

Ελεύθερη Πρόσβαση για 10000 Υποψήφιους • Αλλάζει η δομή της Γ’ Λυκείου • Κατάργηση των Λατινικών • 10% η συμμετοχή του Απολυτηρίου του Λυκείου στα μόρια εισαγωγής

Γράφει ο Ατλάσης Χρήστος
Πρόεδρος της Α’ Βαθμιας Σχολικής Χημικός MSc, Πιστοποιημένος Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Υποψήφιος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Εργάζεται στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης


Στις αρχές του μήνα ο Υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε τον νέο τρόπο εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μας οι υποψήφιοι του 2020, δηλαδή η σημερινή Β ́ Λυκείου.

Β ́ Λυκείου
Στο πρόγραμμα σπουδών της φετινής Β ́ Λυκείου δεν υπάρχει καμία αλλαγή παρά μόνο στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας, που αλλάζει και γίνεται «Πολίτης και Δημοκρατία» με νέο σχολικό βιβλίο. Με το τέλος της Β ́ Λυκείου όμως (Ιούλιος 19), οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν 10 σχολές, δηλαδή να συμπληρώσουν ένα πρώτο μικρό μηχανογραφικό.

Η συμπλήρωση αυτή θα είναι η κατάληξη ενός προγράμματος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, που θα γίνεται στα σχολεία με τη βοήθεια καθηγητών που θα κριθούν καταλληλότεροι για αυτό το σκοπό (!).

Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός και όχι δεσμευτικός. Οι μαθητές που δεν θα κάνουν αυτό το μηχανογραφικό, δεν θα μπορούν να εισαχθούν σε καμία σχολή με ή χωρίς εξετάσεις. Με βάση αυτές τις προτιμήσεις διαχωρίζονται τα τμήματα σε ΤΕΠ (Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης) και ΤΠΠΕ (Τμήματα Πρόσβασης με Πανελλαδικές Εξετάσεις).

Στη χώρα μας έχουμε 550 τμήματα. Τα τμήματα ΤΕΠ θα είναι περίπου 80. έχουμε, δηλαδή, κάθε χρόνο 100.000 υποψήφιους για 70.000 θέσεις. Από αυτές πλέον, οι περίπου 10.000 θέσεις, όπως έγραψε ο κ. Τσίπρας στο twitter του, θα είναι προσβάσιμες χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά με το Απολυτήριο. Μια ενδεικτική απεικόνιση της κατάστασης φαίνεται παρακάτω:


Γ ́ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η δομή της νέας Γ ́ Λυκείου είναι σημαντικά διαφοροποιημένη και πιο προσαρμοσμένη στην εισαγωγή των παιδιών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η δομή αυτή φαίνεται στο σχήμα που ακολουθεί:

Οι ομάδες προσανατολισμού και τα αντίστοιχα μαθήματα φαίνονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Τον Φεβρουάριο της Γ ́ Λυκείου ο μαθητής θα δηλώνει στο σχολείο αν θα δώσει ή όχι πανελλαδικές, οπότε δεσμεύεται αν θα εισαχθεί με πανελλαδικές σε ΤΠΠΕ ή σε ΤΕΠ με το Απολυτήριο.

Απολυτήριο
Ο βαθμός του απολυτηρίου διαμορφώνεται μόνο από τον μέσο όρο των μαθημάτων της Γ ́ Λυκείου, όπως φαίνεται παρακάτω:

Στο τέλος της Γ ́ Λυκείου οι μαθητές είτε δώσουν πανελλαδικές είτε όχι, θα γράψουν στο σχολείο εξετάσεις στα 4 εξάωρα μαθήματα. Τα θέματα θα είναι κοινά ανά ομάδα σχολείων σε Δήμους ή Νομούς, τα οποία θα κληρώνονται και θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά. Τα γραπτά των μαθητών θα διορθώνονται από καθηγητές άλλων σχολείων (αφού καλυφθούν τα ονόματα).

Με το Απολυτήριο αυτό οι μαθητές της Γ ́ Λυκείου μπορούν να διεκδικήσουν την πρόσβασή τους στα ΤΕΠ, ενώ για τους μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές για τα ΤΠΠΕ, το Απολυτήριο θα συμμετέχει σε ποσοστό 10% στη διαμόρφωση των μορίων εισαγωγής και το 90% θα προκύπτει από τις πανελλαδικές εξετάσεις στα 4 εξάωρα μαθήματα.


Συνεπώς τα 4 εξάωρα μαθήματα, ο μαθητής που θα δώσει πανελλαδικές, θα τα γράψει 2 φορές μέσα σε λίγες ημέρες!

Σχολιασμός
1. Η Γ ́ Λυκείου είναι πλέον στοχευμένη στην εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού από τις 29 ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματός της, οι 24 είναι μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά. Οι μαθητές δεν έχουν πια λόγο – άλλοθι για να μην προσέχουν στο μάθημα ή να λύνουν μέσα στο μάθημα του σχολείου, τις ασκήσεις του φροντιστηρίου, με την ανοχή των καθηγητών τους, αφού όπως έλεγαν τα παιδιά «θα προσέχω μόνο στα μαθήματα που με ενδιαφέρουν». Με το νέο σύστημα όλα τα μαθήματα της Γ ́ Λυκείου μετράνε είτε έτσι, είτε αλλιώς!

2. Τα Λατινικά δεν υπάρχουν πλέον καθόλου στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου με την δικαιολογία ότι δεν αφορούν το σύνολο των σχολών του 1ου πεδίου, αλλά μόνο τις φιλολογικές σχολές (20!), ενώ η περιορισμένη ύλη τους δημιούργησε στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία. Μήπως η Χημεία στο 2ο πεδίο πόσες σχολές αφορά, καθώς και το μάθημα του ΑΟΔΕ στην Τεχνολογική δεν προκάλεσε στρεβλώσεις για 15 χρόνια με τις 60 σελίδες του; Μήπως υπάρχουν συντεχνιακά συμφέροντα; Είναι τυχαίο ότι ο κ. Κουζέλης, πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και δεξί χέρι του κ. Υπουργού, είναι καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο;

3. Από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020 θα λειτουργήσουν στα πανεπιστήμια 2ετή προγράμματα σπουδών με επαγγελματική πιστοποίηση ευρωπαϊκών προσόντων. Η επιστημονική κοινότητα αναμένει επιφυλακτικά τη θετική αυτή εξέλιξη.

4. Από φέτος ξεκινά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο επίπεδο επικοινωνίας με γονείς και μαθητές.

5. έχω την εντύπωση ότι το σύνολο σχεδόν των μαθητών θα επιλέγει να εισαχθεί σε ΤΠΠΕ, δηλαδή ελάχιστοι μαθητές θα επιλέγουν σχολές απ’ τα... αζήτητα τμήματα του μηχανογραφικού. Αρκεί να σκεφτούμε ότι οι 10.000 θέσεις περίπου ελεύθερης πρόσβασης μεταφράζονται περίπου στα 80 τελευταία τμήματα του μηχανογραφικού, δηλαδή πρακτικά σε σχολές των 6500 μορίων και κάτω, που αποτελούν τις επιλογές με αριθμό προτίμησης 30 – 40 των υποψηφίων. Τα τμήματα αυτά, δεν έχουν ενεργούς ούτε τους μισούς από τους εγγεγραμμένους φοιτητές τους, οπότε υπολειτουργούν!

6. Το σύστημα παύει να είναι αδιάβλητο από τη στιγμή που υπεισέρχεται στη βαθμολόγηση και ο βαθμός των τετραμήνων, έστω και σε μικρό ποσοστό. Βέβαια γίνεται πιο αντικειμενικό και πιο αξιόπιστο, σύμφωνα με τον Υπουργό παιδείας!

7. Στα ιδιωτικά σχολειά οι μισοί επιτηρητές θα είναι από δημόσια σχολεία.

8. Με τον νέο τρόπο εισαγωγής το Υπουργείο επιθυμεί να “χτυπήσει” την παραπαιδεία, δηλαδή τα φροντιστήρια. Θα το πετύχει, όμως, ή θα καταφέρει το αντίθετο, τη στιγμή που δημιουργεί νέες εξετάσεις σε επίπεδο Δήμου – Νομού για τα 4 εξάωρα μαθήματα, καθώς και με τη διεύρυνση της ύλης στα μαθήματα αυτά;

9. Στο τέλος της Β ́ Λυκείου οι μαθητές δεν είναι αρκετά ώριμοι για να κάνουν το ‘’μικρό’’ μηχανογραφικό των 10 επιλογών τους. Αυτό που έχει δείξει πρόσφατη έρευνα είναι ότι 2 στους 3 πτυχιούχους δηλώνουν πως έκαναν λάθος στην επιλογή σπουδών τους όταν υπέβαλαν το μηχανογραφικό τους στο τέλος της Γ’ Λυκείου!

10. άλλος ένας Υπουργός παιδείας αφήνει το στίγμα του επεμβαίνοντας στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Βέβαια, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε στα μέσα του καλοκαιριού ότι, όταν η ΝΔ γίνει κυβέρνηση, θα αλλάξει το νόμο Γαβρόγλου.

Αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας τα τελευταία 20 χρόνια, μόνο με χιούμορ μπορεί να το δει κανείς αν σκεφτεί ότι έχουμε αλλάξει τουλάχιστον 10 διαφορετικά συστήματα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!

Διαβάστε ακόμη

Από την εφηβεία στην ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες

Σε πανελλήνιο συνέδριο μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρεμαστής και 1ου Δημοτικού Αφάντου

Λαοί και θρησκείες συναντώνται στο νησί «της πεταλούδας» και του «ελαφιού»

Το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου… ταξιδεύει!

Το 1ο ΓΕΛ Ρόδου (Βενετόκλειο) στο Cern

Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο

Γιορτή ποίησης στο 1ο ΔΣ Κρεμαστής

Oλοκλήρωση επιμορφωτικής δράσης για τη διαχείριση παιδιών με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής ή /και Υπερκινητικότητας - ΔΕΠΥ