Αγανακτισμένοι οι καθηγητές του Βενετοκλείου Λυκείου με τις εξαγγελίες Γαβρόγλου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4014 ΦΟΡΕΣ
Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας από τους μαθηματικούς και φυσικούς
Επιστολή αγανάκτησης και διαμαρτυρίας, για τις αλλαγές που αποφασίστηκαν ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επιχειρούμενη υποβάθμιση της εκπαίδευσης και των θετικών επιστημών, απέστειλαν στη “ΡΟΔΙΑΚΗ” καθηγητές του Βενετοκλείου Λυκείου της Ρόδου.
Στην επιστολή αναφέρουν συγκεκριμένα:
“Απευθυνόμαστε όχι μόνο στην επιστημονική κοινότητα, αλλά πρωτίστως στους μαθητές και στους γονείς τους εφόσον αυτοί είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και θιγόμενοι από οποιαδήποτε αλλαγή σε εκπαιδευτικά θέματα. Ειλικρινά δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους ελήφθησαν οι παράλογες και πρωτόγνωρες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αντί να ενισχύει τα μαθήματα των θετικών επιστημών για μια Ελλάδα ανταγωνιστική στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, απεναντίας τα έχει υποβαθμίσει με τις νέες εξαγγελίες.
1ο: Έχει καταργηθεί ήδη η διδασκαλία της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου και τώρα η Φυσική και η Χημεία Γενικής Παιδείας της Β΄ Λυκείου από τις εξετάσεις του Ιουνίου.
2ο: Εδώ και τρία χρόνια έχουν εξαφανίσει το μάθημα των Μαθηματικών της Γενικής Παιδείας από τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Υπενθυμίζουμε ότι κρίθηκε σωστό ένας υποψήφιος φοιτητής των Παιδαγωγικών τμημάτων να μην εξετάζεται στα Μαθηματικά, τα οποία θα διδάξει αργότερα σαν δάσκαλος.
3ο: Έχει καταργηθεί από τις εξετάσεις του Ιουνίου, η Γεωμετρία σε όλη τη Β΄ τάξη (στη Γ΄ τάξη δε διδάσκεται καθόλου) και η Άλγεβρα για τους μαθητές των θετικών επιστημών. Στο βωμό της μείωσης του όγκου των εξεταστέων μαθημάτων έχουν καταργήσει τη συνοχή στην εξέταση των Μαθηματικών της Β΄ Λυκείου με αποτέλεσμα την έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών για το μάθημα.
Επομένως λοιπόν, ένας μαθητής που ξέρει ότι δεν θα δώσει εξετάσεις σε ένα μάθημα, με βάση την εμπειρία μας, δεν θα το μελετήσει αρκετά (φοβόμαστε και σχεδόν καθόλου). Για παράδειγμα, ο αυριανός αρχιτέκτονας και μηχανικός δεν θα έχει ολοκληρωμένη αντίληψη του χώρου και των ιδιοτήτων των γεωμετρικών σχημάτων.
Αν αναρτηθεί δε στην πρόσοψη του Πολυτεχνείου το: Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω της Ακαδημίας του Πλάτωνα, είμαστε σίγουροι ότι πολλοί υποψήφιοι δε θα περάσουν την πόρτα της σχολής.
Ο δε υποψήφιος για τις Πανελλήνιες εξετάσεις στις θετικές επιστήμες δεν θα μελετήσει επαρκώς την ύλη της Άλγεβρας της Β΄ Λυκείου η οποία είναι βασικότατο εργαλείο και για τα Μαθηματικά της Γ΄ τάξης.
Για τους μοναδικούς λόγους που μπορούμε να σκεφτούμε ότι γίνονται όλα αυτά είναι: ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο σε παγκόσμιο επίπεδο για υποβάθμιση της παιδείας σε τριτοκοσμικές και σε υπερχρεωμένες χώρες (ακραία περίπτωση συνωμοσιολογίας), ή ότι οι συμβουλάτορες στο Υπουργείο Παιδείας είναι παντελώς άσχετοι με τα εκπαιδευτικά θέματα.
Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί καλούμε τον Υπουργό Παιδείας, αφού έρθει σε ουσιαστικό διάλογο με τις επιστημονικές ενώσεις, να ξανασκεφτεί και να αναθεωρήσει τις απαράδεκτες αποφάσεις του Υπουργείου, προκειμένου να εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον στην εκπαίδευση και γενικότερα μια καλύτερη και ανταγωνιστική Ελλάδα. Υπενθυμίζουμε ότι πολλές επιστημονικές ενώσεις συμφωνούν απόλυτα με τις δικές μας απόψεις, όπως η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και η Ένωση Φυσικών και Χημικών Ελλάδας.
Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία.
Οι Μαθηματικοί και οι Φυσικοί του 1ου ΓΕΛ Ρόδου (Βενετόκλειο)