Δύο Ιταλοί φωτογράφοι ανάμεσα  στην αρχαιότητα και τον μοντερνισμό

Το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών και το Επίτιμο Ιταλικό Προξενείο Ρόδου έχουν την χαρά να παρουσιάσουν στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Tempo Forte” της Ιταλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, τη δουλειά δύο διακεκριμένων Ιταλών φωτογράφων, της Bruna Biamino και του Paolo Morello.

Οι δύο αυτές ατομικές εκθέσεις, σε επιμέλεια της Αφροδίτης Οικονομίδου, αποτελεί έναν εικαστικό φόρο τιμής στην αδιαμφισβήτητα ισχυρή πολιτισμική σχέση που ενώνει την Ελλάδα με την Ιταλία. Οι δύο Ιταλοί καλλιτέχνες, ο καθένας με το ύφος του και την προσωπική του ευαισθησία, αλλά έχοντας σαν κοινό άξονα την αρχιτεκτονική, εντόπισαν πολιτιστικές ρίζες και εκατέρωθεν επιρροές ανάμεσα στο Αιγαίο και την Αδριατική.

Ξεκινώντας ο πρώτος από την ένδοξη αρχαιότητα και η δεύτερη από την ταραγμένη εποχή του μεσοπολέμου, κατέγραψαν με τον φακό τους αρχιτεκτονικές μαρτυρίες της κοινής Ιστορίας των δύο χωρών μας.

Τα εκτιθέμενα φωτογραφικά έργα προσφέρουν στον θεατή τη δυνατότητα να ανακαλύψει, να απολαύσει και να εμβαθύνει τη γνώση του γύρω από τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς που κρύβει η χώρα μας, μέσα από την προσεκτική ματιά δύο Ιταλών φωτογράφων που είναι λάτρεις της Ελλάδας.

Παράλληλα η έκθεση είναι και μια ευκαιρία να ενδυναμωθούν ακόμα περισσότερο οι πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που έχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.

Eγκαίνια Τετάρτη 24 Οκτωβρίου, ώρα 19.00,
Νέα Πτέρυγα Νεστορίδειου Μελάθρου – Οδός Ι. & Π Νεστορίδη (πρώην Κω)
Διάρκεια έκθεσης:  24 Οκτωβρίου έως 8 Δεκεμβρίου 2018
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη έως και Σάββατο 8.00 – 21.00
 
Περιήγηση στην τελειότητα του Paolo Morello

Ο Paolo Morello, γεννημένος στο Παλέρμο της Σικελίας και μεγαλωμένος -όπως αφηγείται ο ίδιος- με τα Έπη του Ομήρου στη σκιά των αρχαίων ναών της Μεγάλης Ελλάδας, γοητευόταν πάντα από το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Το 2014 απφάσισε να αφιερώσει ένα μεγάλο κεφάλαιο της φωτογραφικής δουλειάς του στην τεκμηρίωση των σημαντικότερων ελληνικών αρχαιολογικών χώρων, με την πρόθεση να επανεξετάσει τις μυθικές, τις θεμελιώδεις γι’αυτόν τοποθεσίες της ευρωπαϊκής κουλτούρας.

Φυσικά, ο καλλιτέχνης, ως καλός γνώστης της Ιστορίας, δεν θα μπορούσε να παραλείψει να αποτίσει φόρο τιμής και στα υπέροχα αρχαία μνημεία της Μεγάλης Ελλάδας που βρίσκονται σε ιταλικό έδαφος. Δημιουργήθηκε έτσι μια σειρά 200 φωτογραφιών, 30 από τις οποίες παρουσιάζονται στην έκθεση της Ρόδου.

Μερικοί από τους αρχαιολογικούς χώρους που απαθανάτισε ο φακός του Paolo Morello είναι οι εξής: Αθήνα, Ολυμπία, Δελφοί, Κόρινθος, Νεμέα, Μυκήνες, Επίδαυρος, Αίγινα, Σούνιο και στη Μεγάλη Ελλάδα, Ποσειδωνία, Κρότων, Μεταπόντιο, Σελινούς, Έγεστα, Ακράγας.

Ο μοντερνισμός στην αρχιτεκτονική της Δωδεκανήσου της Bruna Biamino
H Bruna Biamino, Τορινέζα και εξειδικευμένη στη φωτογραφία αρχιτεκτονικού τοπίου, από τα Μπαρόκ ανάκτορα της Βόρειας Ιταλίας ως τα πιο γνωστά μνημεία βιομηχανικής αρχαιολογίας, επικέντρωσε τη φωτογραφική της έρευνα στα δημόσια κτήρια που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από Ιταλούς αρχιτέκτονες στα νησιά της Δωδεκανήσου κατά την περίοδο της ιταλικής κατοχής.

Σχολεία και νοσοκομεία, κινηματογράφοι και θέατρα, στρατώνες, σταθμοί και γέφυρες, εξαιρετικά αρχιτεκτονήματα πολλά από τα οποία είναι σε χρήση μέχρι σήμερα, έχοντας ενσωματωθεί πλήρως στον αρχιτεκτονικό ιστό των νησιωτικών πόλεων.

Αποτελούν εντυπωσιακά δείγματα ενός σημαντικού κεφαλαίου της πρόσφατης Ιταλικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, που από αισθητική άποψη επηρεάστηκε από τις καλλιτεχνικές τάσεις των δεκαετιών ’20 και ’30 και από το ρεύμα του φουτουρισμού και της μεταφυσικής ζωγραφικής, ενώ από τεχνική άποψη πρωτοστάτησε στην έρευνα και τη χρήση νέων υλικών και τεχνολογιών, πολύ πρωτοποριακών για την εποχή τους.