«Είδηση και σχόλιο» στο Λύκειο Αφάντου Ρόδου

«Είδηση και σχόλιο» στο Λύκειο Αφάντου Ρόδου

«Είδηση και σχόλιο» στο Λύκειο Αφάντου Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1345 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η Στέλλα Π. Βουτσά, Καθηγήτρια φιλόλογος Λυκείου Αφάντου, Διδάκτωρ Λογοτεχνίας

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας Β’ Λυκείου και συγκεκριμένα της 1ης Ενότητας, «Η ΕΙΔΗΣΗ: Είδηση και Σχόλιο, Οργάνωση και Παρουσίαση της Είδησης», το τμήμα Β4 του σχολείου μας, του ΓΕΛ ΑΦΑΝΤΟΥ, είχε τη χαρά την Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018, να ενημερωθεί από έναν «ειδικό» στο θέμα, τον δημοσιογράφο-αρχισυντάκτη της τοπικής εφημερίδας «Η ΡΟΔΙΑΚΗ», κ. Μιχάλη Μαστή.

Η διδάσκουσα του μαθήματος -που συμπίπτει με τη γράφουσα-, όσο καλή θέληση κι αν έχει, δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τις πτυχές της δημοσιογραφίας, όσο ένας άνθρωπος του επαγγέλματος, ένας δημοσιογράφος που έχει ζυμωθεί εδώ και τριάντα χρόνια με όλα τα είδη του ρεπορτάζ, έχοντας περάσει από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και κατασταλάξει τελικά με επιτυχία στον ημερήσιο τύπο.

Οι ερωτήσεις που υπέβαλαν οι μαθητές πολλές, αγκάλιαζαν όλες τις πλευρές του θέματος: Πώς πραγματοποιείται μια δημοσιογραφική έρευνα (ρεπορτάζ); Πώς διασταυρώνονται οι πληροφορίες ενός ρεπορτάζ; Πώς καλύπτεται ένα γεγονός που συμβαίνει αργά τη νύχτα ή τα ξημερώματα; Πώς περιλαμβάνεται στην εφημερίδα ένα γεγονός που συμβαίνει την τελευταία στιγμή, λίγο πριν την έκδοση του φύλλου; Πώς είναι δομημένη σε θεματικές ενότητες μια εφημερίδα; Επιτρέπεται σ’ έναν δημοσιογράφο να σχολιάσει ένα γεγονός που περιγράφει; Ποιο θεωρείται το σοβαρότερο σφάλμα στο οποίο μπορεί να υποπέσει ένας δημοσιογράφος; Μέχρι πού φτάνουν τα όρια ελευθερίας ενός δημοσιογράφου; Τι είναι η δημοσιογραφική δεοντολογία; Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός δημοσιογράφου; (ο κ. Μαστής απάντησε χωρίς να διστάσει: «Ο χρόνος!»)

Η συζήτηση άναψε ζωηρή και κανείς δεν κατάλαβε πώς πέρασαν δυο ολόκληρες ώρες (8.30-10.30 το πρωί). Βγαίνοντας, οι μαθητές δεν έκρυψαν την ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό τους από τα νέα πράγματα που έμαθαν. Το ίδιο ικανοποιημένος έδειξε κι ο κ. Μαστής από τη συμμετοχή των νεαρών ακροατών του και τον καταιγισμό των εύστοχων ερωτήσεων. Γενικά, ήταν ένας πολύ γόνιμος διάλογος, μια διάδραση εποικοδομητική που μας εμπλούτισε όλους: μαθητές, δημοσιογράφο, καθηγητή, εκπαιδευτική διαδικασία.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μαστή για τον πολύτιμο χρόνο του και την ευγενική του προσφορά να έρθει να μας μιλήσει. Τον ευχαριστούμε, επίσης, και ως συγγραφέα για τη δωρεά των δύο βιβλίων του στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου μας: «Τα ρεπορτάζ που (δεν) έγραψα» και «1948-2018: 70 χρόνια του Εργατικού Κέντρου Ρόδου».
Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή του, ο κ. Μαστής μας κάλεσε να επισκεφτούμε την έδρα της εφημερίδας και να δούμε από κοντά την έκδοσή της «επί του πιεστηρίου». Η πρόταση είναι δελεαστική, του υποσχόμαστε ότι θα το προγραμματίσουμε κι αυτό…

Διαβάστε ακόμη

Ελεονώρα Ζουγανέλη: Αξιοποίηση του λογισμικού του EyeHarp στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου

Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus+ στη Σεβίλλη από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μεταφραστικό Εργαστήρι στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Σύμης από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Αναβάλλεται το αυριανό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 12ου Δημοτικού Σχολείου σε πρόγραμμα στην Τενερίφη

«Από την Εφηβεία στην Ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες» - Ανοικτή εκδήλωση στο 1ο ΓΕΛ Ρόδου

Πρωτιά για το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μαθητές από τη Σεβίλλη της Ισπανίας στο Καζούλλειο - 2ο ΓΕ.Λ. Ρόδου