Μεγάλη ανταπόκριση από τους νησιώτες είχαν τα κλιμάκια της εφορίας

Εξαιρετική ήταν η ανταπόκριση αλλά και το αποτέλεσμα που είχε η εκστρατεία ενημέρωσης σε Πάτμο, Λειψούς, Αγαθονήσι, Χάλκη και στα υπόλοιπα νησιά του νομού μας, το κλιμάκιο των εφοριακών στελεχών, με επικεφαλής τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Φορολογικής Περιφέρειας  κο Ρήγα Μπάρκουλα και στελέχη της Δημόσιας Εφορίας Ρόδου.

Το κλιμάκιο των εφοριακών, συμμετέχει στην προσπάθεια που θέσπισε πρόσφατα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την καθιέρωση των εξορμήσεων αυτών σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας μας, όπου ο πολίτης  θα μπορεί να ενημερώνει και να ενημερώνεται για τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών και ειδικά των νησιωτικών,  σε ό,τι έχει σχέση με τις συναλλαγές τους στο TAXIS. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε δεκαήμερη επίσκεψη σε Πάτμο, Λειψούς, Αγαθονήσι, Χάλκη και Σύμη,  σύμφωνα πάντα με τις εντολές του διοικητή της ΑΑΔΕ,  κου Γιώργου Πιτσιλή.

Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα από τα τρία πρώτα νησιά που επισκέφθηκε το κλιμάκιο των εφοριακών, χαρακτηρίζονται εξαιρετικά, αφού δόθηκε η δυνατότητα σε συμπατριώτες μας που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να ταξιδέψουν στα μεγάλα νησιά και στις Δ.Ο.Υ. που υπάγονται, να λύσουν ή να δρομολογήσουν  λύσεις για εκκρεμή φορολογικά τους ζητήματα.

Συμπαραστάτες στην προσπάθεια αυτή, ήταν οι δήμαρχοι των νησιών που πραγματικά αγκάλιασαν την προσπάθεια προς όφελος των δημοτών τους.

Οι φορολογούμενοι είχαν την ευκαιρία να έχουν κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους εφοριακούς, (λόγω των προσωπικών δεδομένων)  ζητώντας πληροφορίες ή λύσεις για το πρόβλημα που τους απασχολούσε.

Με βάση τον προγραμματισμό, το κλιμάκιο θα παραμένει σε κάθε νησί για διάστημα δύο ημερών, ενώ κάθε μήνα το ραντεβού θα ανανεώνεται. Όπως προαναφέρθηκε, σε πρώτη φάση το σχέδιο θα εφαρμοσθεί στις απομακρυσμένες περιοχές και συγκεκριμένα στα Δωδεκάνησα και εν συνεχεία και, εφόσον κριθεί ότι το μέτρο αυτό είναι επιτυχημένο, θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Εξετάζεται, σε δεύτερη φάση, να δημιουργηθούν κουβούκλια με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενδεχομένως σε χώρους δημαρχείων, όπου μέσω skype οι φορολογούμενοι θα συνδέονται με την εφορία τους ή τα κεντρικά της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όπου θα μπορούν να ζητούν βοήθεια για θέματα που άπτονται της φορολογικής νομοθεσίας και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους γραφεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων.

Ένα άλλο μεγάλο θέμα που επιχειρεί να λύσει η φορολογική διοίκηση είναι της διασύνδεσης μέχρι το τέλος του έτους της εφορίας με το ληξιαρχείο. Δηλαδή, οι γάμοι, οι θάνατοι, οι απώλειες ταυτοτήτων θα δηλώνονται αυτόματα στην εφορία χωρίς να απαιτείται η μετάβαση του φορολογουμένου σε αυτή, όπως γίνεται σήμερα.

Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνεται άμεσα και η διαγραφή του θανόντος από τα μητρώα της εφορίας. Δηλαδή, θα διεκπεραιώνονται ταχύτερα θέματα κληρονομιών, ενώ ταυτόχρονα θα κλείνει ο ηλεκτρονικός λογαριασμός του θανόντος, προκειμένου να αποφευχθούν και λαθροχειρίες.