Ανέβηκαν οι τόνοι αντιπαράθεσης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Ανέβηκαν κατακόρυφα οι τόνοι αντιπαράθεσης στην μάχη των εκλογών για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Αφορμή αποτέλεσαν οι δηλώσεις του περιφερειάρχη κ. Γ. Χατζημάρκου, στην ΕΡΤ Ρόδου για την τουριστική κίνηση.
Ο κ. Χατζημάρκος ενοχλημένος από τα αρνητικά μηνύματα που επιχειρούν να εκπέμψουν κάποιοι από την τουριστική έκθεση του Λονδίνου ανέφερε ότι έχει παραγίνει το κακό με την γκρίνια και τη μιζέρια.

«Τρεις συνεχόμενες χρονιές σπάμε κάθε ρεκόρ στην τουριστική κίνηση, με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να είναι πρώτη σε αφίξεις διανυκτερεύσεις και έσοδα και κάποιοι επιμένουν να γκρινιάζουν», προσθέτοντας ότι ακόμα κι αν παραμείνουμε στα ίδια επίπεδα με τη σεζόν του 2018, κάτι που δεν προκύπτει από πουθενά βάσει των στοιχείων, το 2019 θα είναι και πάλι εξαιρετικό.

Οι δηλώσεις αυτές σχολιάστηκαν επικριτικά από την παράταξη “Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου” του κ. Μ. Γλυνού και τον ανεξάρτητο περιφερειακό σύμβουλο κ. Π. Κουνάκη, απάντησε η Περιφέρεια και επανήλθε η παράταξη του κ. Γλυνού.
Ειδικότερα στην πρώτη ανακοίνωση της η “Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου”, είχε αναφέρει τα εξής:
«Οι αναφορές του κ. Χατζημάρκου στην Ε.Ρ.Α. Ρόδου, με τις οποίες χαρακτήρισε μίζερους και γκρινιάρηδες όσους εκφράζουν δημόσια την αγωνία τους, για την επιβίωση των επιχειρήσεών τους προκαλούν θλίψη.

Οι προ πενταημέρου ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας Εμποροβιοτεχνών και των εκπροσώπων επαγγελματιών της Δωδεκανήσου  αποτελούν ένα ειλικρινές κάλεσμα διαλόγου για να αντιμετωπιστεί ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Ένα κάλεσμα σε δημόσιο διάλογο με αντικείμενο την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ώστε να ξεφύγουν τα νησιά μας από το μαζικό τουρισμό χαμηλού εισοδήματος.
Οι μαζικές αφίξεις δεν συνοδεύονται από αύξηση του τζίρου και των εσόδων των τουριστικών επιχειρήσεων, επιβεβαιώνοντας το προφανές.

Δεν μπορούμε να πανηγυρίζουμε γιατί ευημερούν οι αριθμοί των αφίξεων και αδιαφορούμε για τους εργαζομένους και τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν.
Η αριθμολαγνεία μπορεί να αποτελεί ένα βολικό προεκλογικό αφήγημα αλλά δεν μπορεί να κρύψει το πρόβλημα. Την απουσία ουσιαστικής στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη σε Περιφερειακό Επίπεδο σε συνδυασμό με το δυσμενές φορολογικό καθεστώς.

Στρατηγική επιλογή πρέπει να είναι η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου διατηρώντας παράλληλα τα νησιά μας στους κορυφαίους διεθνείς προορισμούς.
Προϋπόθεση για την επιτυχία αποτελεί ο διαρκής και θεσμοθετημένος διάλογος με το σύνολο των φορέων και εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου, χωρίς αποκλεισμούς και χαρακτηρισμούς.

Αυτό το διάλογο με διαφορετικό ύφος και ήθος μπορούμε να εγγυηθούμε ως "Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου" διά του επικεφαλής κ. Μανώλη Γλυνού, με στόχο να συγκροτήσουμε μια Περιφερειακή Στρατηγική Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Σε απάντησή της η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναφέρει τα εξής:
«Το πρωί της 9ης Νοεμβρίου εντοπίσαμε δημοσίευμα σε τοπική εφημερίδα, με τον ψευδή τίτλο «Χατζημάρκος: Παράγινε το κακό με την γκρίνια των καταστηματαρχών», ενώ καμία αναφορά δεν έγινε από τον  Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου  στους καταστηματάρχες της Ρόδου, στην συζήτηση που είχε στην ραδιοφωνική εκπομπή της ΕΡΑ Ρόδου, στην οποία και αναφερόταν το δημοσίευμα.

Αμέσως μετά, η παράταξη «Συμμαχία» εξέδωσε Δελτίο Τύπου, στο οποίο, αναφερόμενη στον τουρισμό, επαναλαμβάνει το ίδιο ακριβώς ψεύδος.
Οι υποτιθέμενες δηλώσεις του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου στην ΕΡΑ για τους επιχειρηματίες, οι οποίες φαινομενικά προκάλεσαν και το Δελτίο Τύπου της «Συμμαχίας», ουδέποτε έγιναν και το ηχητικό των δηλώσεων αυτών είναι στην διάθεση του οποιουδήποτε.

Όσο για το δημοσίευμα της εφημερίδας με τον ψευδή τίτλο, το οποίο υιοθετήθηκε από την «Συμμαχία», καθαιρέθηκε από την ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της, αμέσως μόλις δημοσιοποιήσαμε σαν Γραφείο Τύπου το ψευδές του τίτλου του.  
Στον δημόσιο διάλογο, η Περιφερειακή αρχή συμμετέχει σταθερά και ευχαρίστως, με μια και μόνη προϋπόθεση : να μην περιλαμβάνει ψέματα.
Εκτός κι αν αυτό το νέο ύφος και ήθος που κάποιοι ευαγγελίζονται, περιλαμβάνει και το ψεύδος ως συστατικό του».

ΤΖΑΜΠΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΓΚΙΑ!
Σε νέα ανακοίνωση η παράταξη “Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου” επεσήμανε τα εξής:
«Χαιρόμαστε που ο κ. Χατζημάρκος αντιλαμβανόμενος το λάθος των δηλώσεών του επιλέγει να αυτοδιαψεύδεται.
Τα γεγονότα είναι πολύ απλά και αρκεί μία αναδρομή στις δηλώσεις του επί τέσσερα χρόνια, οι οποίες είναι ακριβώς πανομοιότυπες με την πρόσφατη τοποθέτησή του στην Ε.Ρ.Α Ρόδου. Μπορούμε άλλωστε να του τις υπενθυμίσουμε.

Διαρκώς επιμένει να χαρακτηρίζει μίζερους και γκρινιάρηδες, χωρίς εξαιρέσεις, όσους δεν υιοθετούν το πανηγυρικό αφήγημα των μαζικών αφίξεων, που έχει επιλέξει για να θριαμβολογεί.
Περιλαμβάνει δηλαδή στους χαρακτηρισμούς του και αποδίδει σκοπιμότητες, ΟΛΟΥΣ όσους εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την επιβίωση των επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου λόγω χαμηλών τζίρων.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι οι προ 5νθημέρου,  κοινές ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας Εμποροβιοτεχνών και των εκπροσώπων επαγγελματιών της Δωδεκανήσου που μιλούν για αριθμολογνεία χωρίς αντίκρισμα για την τοπική αγορά.
Τώρα ο κ. Χατζημάρκος προσπαθεί να μας πείσει ότι μιλούσε τζάμπα και ότι δεν αναφερόταν και δεν φωτογράφιζε κανένα επιχειρηματία.

Προσποιείται ότι αγνοούσε τις διαρκείς δημόσιες δηλώσεις αγωνίας και προβληματισμού για την πορεία του τουρισμού, των τοπικών προεδρείων των φορέων και επαγγελματιών.
Ότι οι δηλώσεις του για γκρίνια και μιζέρια αφορούσαν κάποιους άλλους.
Αρέσκεται δηλαδή σε τζάμπα πολιτικές μαγκιές και όταν του ζητούν το λόγο  σφυρίζει αδιάφορα και αρνείται να αναλάβει την ευθύνη  των λόγων του.

Δεν θέλησε να μας διευκρινίσει βέβαια σε ποιους άραγε ανεπιτυχώς επί 4 χρόνια προσπαθεί να επιβάλλει σιωπητήριο, χαρακτηρίζοντας τους ως μίζερους και γκρινιάρηδες.
Ο κ. Χατζημάρκος δείχνει ότι δεν αντιλαμβάνεται την θεσμικότητα της θέσης του περιφερειάρχη, τη σημασία του ρόλου του και την υποχρέωσή του, να συνδιαλέγεται και όχι να σωφρονίζει δημόσια.

Το δίλημμα στις επόμενες εκλογές είναι απλό και ξεκάθαρο.
Συναινετική και δημιουργική Περιφερειακή αρχή που μιλά με τους φορείς, καταλαβαίνει και αντιλαμβάνεται τις προκλήσεις της καθημερινότητας ή μια από τα ίδια σε μια περιφέρεια χειμερίας νάρκης  βυθισμένη στο λάκκο της πολιτικής αυταρέσκειας».

Ο Π. ΚΟΥΝΑΚΗΣ
Οι Δωδεκανήσιοι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου μέσω των εκπροσώπων τους, αναφέρει ο κ. Παν. Κουνάκης, τονίζοντας τα εξής:
«Οι πρόσφατες ανακοινώσεις, στις 4 Νοεμβρίου 2018, των Προεδρείων της Ομοσπονδίας Εμποροβιοτεχνών Δωδεκανήσου, των Σωματείων και Συλλογών επαγγελματιών επιβεβαιώνουν ότι η τοπική αγορά δεινοπαθεί. Σύσσωμοι οι εκπρόσωποι όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και επαγγελματιών όπως οι κ.κ. Τσούλος, Κλούβας, Καστανίδης, Δημητριάδης, Γιαννάς & Δρακιού που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο υπογραμμίζουν το προφανές.
Παρά την  αριθμολογανεία όσων μετρούν κεφάλια και επιχαίρουν για τις μαζικές αφίξεις, οι μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.

Ανάλογες δηλώσεις είχαν κάνει και κατά το παρελθόν οι Πρόεδροι του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου όσο και του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ.κ. Πάππου και Μπόνης αντίστοιχα.
Αντίθετα με το κοινό αφήγημα του κ. Χατζημάρκου και της Υπουργού Τουρισμού των ΑΝΕΛ κ. Κουντουρά, δεν διάγουμε «Χρυσές Εποχές» και οι συνθήκες είναι δυσμενέστατες για πολύ μεγάλη μερίδα του επιχειρηματικόυ κόσμου που δραστηριοποιείται στον Τουρισμό.

Το ίδιο υποστηρίζει και με χτεσινή δήλωση της η Νέα Δημοκρατία, διά του Τομεάρχη Τουρισμού και Βουλευτή Δωδεκανήσου κ. Κόνσολα, σε ανακοίνωση όπου αναφέρει ότι ο αριθμός επισκεπτών δεν είναι αξιόπιστος χωρίς ποιοτικούς δείκτες.
Οι τιμές ανά κλίνη είναι πολύ χαμηλές όπως και το μέσο εισοδηματικό επίπεδο των τουριστών. Οι αφίξεις αυξάνονται αλλά όχι ο τζίρος και τα έσοδα του τουριστικού κλάδου. Φαινόμενα τουριστών που κυκλοφορούν με τα καλαθάκια (lunch basket) χωρίς να ξοδεύουν ούτε ένα ευρώ, τείνουν να γίνουν κανόνας.

Οι θριαμβολογίες του κ. Χατζημάρκου από την Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (WTM), για μαζικές  αφίξεις, δεν μπορούν να κρύψουν το πρόβλημα, ειδικά φέτος που λόγω του ανταγωνισμού από Τουρκία και Αίγυπτο η πίεση των Tour Operator για ακόμα χαμηλότερες τιμές θα είναι μεγάλη.

Τα μηνύματα είναι θολά και αναμένεται να είναι μία δύσκολη χρονιά λόγω διεθνούς ανταγωνισμού όπως δηλώνουν ιδιοκτήτες και διευθυντές ξενοδοχείων.
Όλοι λοιπόν αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, βιώνουμε τις επιπτώσεις και ζητούμε να πραγματοποιηθεί ένας γόνιμος διάλογος για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα στη ρίζα του.
Όλοι εκτός από την περιφερειακη αρχή η οποία επιλέγει να μην ακούει, να μην αφουγκράζεται, να μην προβληματίζεται και κυρίως να μην συζητάει με τους παραγωγικούς φορείς και κλάδους του Τουρισμού.

Προτιμά βέβαια να εκφράζει την ενόχλησή της γιατί οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίοι τολμούν να του θολώνουν την επικοινωνιακή εικόνα των μαζικών αφίξεων.
Προτιμά από την ΕΡΑ Ρόδου να χαρακτηρίζει μίζερους και γκρινιάρηδες "φωτογραφίζοντας" τους επαγγελματίες γιατί έχουν το θράσος να διαμαρτύρονται επειδή κινδυνεύουν να βάλουν λουκέτο.

Έτσι αποκαλύπτεται μια πολιτική νοοτροπία η οποία εμμένει σε μια πλασματική εικόνα η οποία είναι πολύ μακριά από την σκληρή πραγματικότητα των περισσότερων οικογενειακών επιχειρήσεων της Δωδεκανησου. Για όσους ακόμα προσπαθούμε να στηρίξουμε την τοπική οικονομία μικρής και μεσαίας κλίμακας είναι κρίσιμο να επαναπροσδιορίσουμε το τουριστικό προϊόν.

Σε όλους αυτούς που έχουν αντίθετη άποψη από αυτό το πανηγυρικό κλίμα και αντιλαμβάνονται το πρόβλημα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να καταθέσουν προτάσεις και τρόπους υλοποιήσης. Τις μάχες που δεν θέλουμε να δώσουμε είναι αυτές που σίγουρα θα χάσουμε».