Επιστολή στον υπουργό Παιδείας για απόσυρση των δυσμενών διατάξεων για το Μουσικό Σχολείο Ρόδου

Επιστολή στον υπουργό Παιδείας για απόσυρση των δυσμενών διατάξεων για το Μουσικό Σχολείο Ρόδου

Επιστολή στον υπουργό Παιδείας για απόσυρση των δυσμενών διατάξεων για το Μουσικό Σχολείο Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 199 ΦΟΡΕΣ

Από τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, έστειλε ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, ζητώντας να αποσυρθούν οι διατάξεις από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο που θεωρούν ότι επιφέρουν δυσμενείς αλλαγές για τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία.

Ειδικότερα σε αυτή αναφέρουν τα εξής:

Αξιότιµε κύριε υπουργέ, Με έκπληξη πληροφορηθήκαµε πρόσφατα µια απρόσµενη προσθήκη διατάξεων, που αφορούν στα Μουσικά (και τα Καλλιτεχνικά) Σχολεία της χώρας, στο σχέδιο νόµου του Υπουργείου Παιδείας µε τίτλο «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας µε τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλληµνιακό Ταµείο και άλλες διατάξεις».

Ένα σχέδιο νόµου το οποίο, µετά από µήνες επεξεργασίας και διαβούλευσης και λίγο πριν φτάσει στην ολοµέλεια της Βουλής για ψήφιση, αιφνιδίως και δίχως κάποιο διάλογο, εµπλουτίστηκε µε διατάξεις (άρθρο 40, παράγραφος 5), οι οποίες εάν ψηφιστούν θεωρούµε ότι θα επιφέρουν σηµαντική, δυσµενή µεταβολή στη φύση, τη λειτουργία των Μουσικών (και των Καλλιτεχνικών) Σχολείων, καθώς και στο επιδιωκόµενο αποτέλεσµα.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά στα Μουσικά Σχολεία, τα οποία κατά την τριακονταετή λειτουργία τους αποτελούν έναν πολύ επιτυχηµένο και καταξιωµένο θεσµό, διαπιστώνουµε ότι προωθείται ουσιώδης αλλαγή του σκοπού τους που θα οδηγήσει σε σταδιακή περιστολή των αυξηµένων απαιτήσεών τους (σε έµψυχο δυναµικό, όργανα κλπ), άρα και σε συρρίκνωση των δραστηριοτήτων τους.

Αυτό άλλωστε διαφαίνεται και από τις λοιπές διατάξεις του σχεδίου νόµου, οι οποίες χαρακτηρίζονται από µια τάση αποµείωσης των στόχων, των επιδιώξεων και κατ’ επέκταση των προσδοκιών (πχ εξαφάνιση των µαθηµάτων αισθητικής παιδείας από το αναλυτικό πρόγραµµα).

Όπως προβλέπεται, λοιπόν, τα Μουσικά Σχολεία δεν θα παρέχουν πλέον εξειδικευµένη µουσική κατάρτιση, αλλά θα περιοριστούν απλώς στην “ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των µαθητών για τη µουσική…”.

Έτσι, αντί να επιδιωχθεί κάλυψη των σηµερινών κενών, ώστε να γίνονται πράγµατι ατοµικά -κι όχι οµαδικά- µαθήµατα σε όργανα, όπως πιάνο, ταµπουράς, φλάουτο, βιολί κλπ, υπάρχει κίνδυνος σε επόµενη φάση να θεσµοθετηθεί κατάργηση της πρόβλεψης για ατοµικά µαθήµατα, αλλά και µονόωρη εβδοµαδιαία διδασκαλία τους.

Όπως είναι γνωστό, πάγιο αίτηµά µας αποτελούσε και αποτελεί η δυνατότητα πιστοποίησης των µουσικών γνώσεων των αποφοίτων των Μουσικών Σχολείων από δηµόσιο φορέα (κάτι ανάλογο µε τα κρατικά πτυχία γλωσσοµάθειας) -πρόταση που έχει κατατεθεί και στο διάλογο για τη δηµόσια παιδεία-, αποφεύγοντας έτσι τη µονόδροµη και κοστοβόρα διέξοδο της προσφυγής σε εξετάσεις µέσω των ιδιωτικών ωδείων.

Με δεδοµένες µάλιστα τις διακηρύξεις της κυβέρνησης περί ενίσχυσης του δηµόσιου χαρακτήρα της παιδείας, ευελπιστούσαµε ότι πλησιάζει η ώρα της δικαίωσης, αλλά, δυστυχώς, ο στόχος αυτός µοιάζει τώρα να αποµακρύνεται, αν δεν µαταιώνεται ολωσδιόλου.

Με κάποια ικανοποίηση διαβάσαµε στο δελτίο τύπου της 15ης Νοεµβρίου, µε τίτλο «Απάντηση του Υπουργείου για τις φήµες περί δήθεν κατάργησης των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων» (http://www.minedu.gov.gr/news/38242-15-11-18-apantisi-touypourgeiou-gia-tis-fimes-peri-dithen-katargisis-ton-mousikon-kai-kallitexnikon-sxoleion), τη διαβεβαίωση ότι «θα συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους εκπληρώνοντας τον παιδαγωγικό και πολιτιστικό σκοπό τους».

Ωστόσο, το δελτίο τύπου επικεντρώνεται στο να διαψεύσει µια ανύπαρκτη φηµολογία περί κατάργησης των Μουσικών Σχολείων. Κανείς δεν µίλησε για κάτι τέτοιο.

Μιλάµε για διαφαινόµενη απαξίωση και υποβάθµιση. ∆εν αγνοούµε, ούτε παραβλέπουµε το ιδιαίτερα θετικό γεγονός του πολλαπλασιασµού των Μουσικών Σχολείων τα τελευταία χρόνια. Αλλά το γεγονός και µόνο ότι το δελτίο τύπου αναφέρει πως «Η µόνη αλλαγή που προωθεί το Υπουργείο είναι η κατάργηση των Καλλιτεχνικών Επιτροπών…», αποσιωπώντας τη βασικότερη προωθούµενη αλλαγή, που είναι η τροποποίηση του σκοπού των Μουσικών Σχολείων, δηµιουργεί προβληµατισµούς.

Ακόµη κι αν η κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής λογιστεί ως κάτι ασήµαντο (που θεωρούµε ότι δεν είναι), το γεγονός της µεταβολής του σκοπού των Μουσικών Σχολείων συνιστά µια τεράστια διαφοροποίηση. Όπως ξέρουµε, ανάλογα µε το σκοπό λειτουργίας ενός φορέα χαράζεται η στρατηγική του και καθορίζονται οι ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξή του.

Εφόσον λοιπόν ο νέος σκοπός υπολείπεται του ισχύοντος, λογικό είναι να αγωνιούµε για δυσµενείς εξελίξεις ως προς τα ωρολόγια προγράµµατα, τη στελέχωση, τον εξοπλισµό κλπ.

Στο δ.τ. αναφέρεται ότι «…το ωρολόγιο πρόγραµµα των µουσικών/καλλιτεχνικών µαθηµάτων δεν έχει αλλάξει και δεν έχει συρρικνωθεί, ούτε υπάρχει τέτοιος σχεδιασµός…». Τότε, προς τι όλες αυτές οι διατάξεις; Μετά τα παραπάνω, οµόφωνα κάνουµε έκκληση να αποσυρθούν οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 40, ώστε να µη φαλκιδευτεί το µέλλον των Μουσικών Σχολείων.

∆εν αµφιβάλλουµε ότι απαιτούνται αλλαγές, όµως αυτές πρέπει να στοχεύουν προς το καλύτερο, το υψηλότερο, το πιο εξελιγµένο κι όχι προς την αποµείωση, τη συρρίκνωση και την υποβάθµιση και, βεβαίως, πρέπει να έπονται ενός ουσιαστικού και ώριµου διαλόγου µεταξύ των εµπλεκοµένων µερών, στον οποίο είµαστε πρόθυµοι να λάβουµε µέρος.

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων