Φταίει ο...ΦΠΑ για τ’ ακριβά εισιτήρια, λέει η Aegean

Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων από Ρόδο προς Αθήνα και αντίστροφα έχουν... μειωθεί τα τελευταία χρόνια έως και 50%

Αυτό υποστηρίζει η Aegean, σε απάντησή της προς τον δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο, ο οποίος  είχε προβεί σε σχετική διαμαρτυρία στη διάρκεια των προηγούμενων ημερών.
Παραδέχεται πάντως η Aegean στην απάντησή της ότι οι επιβάτες δεν έχουν εισπράξει το όφελος της μείωσης, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ και των φόρων.

Επί της ουσίας, αυτό που προκύπτει από την απάντηση της αεροπορικής εταιρείας προς τον δήμαρχο είναι ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε φθηνότερο εισιτήριο αφήνοντας κάποιοι «παράθυρο» στην περίπτωση που εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο και στις αεροπορικές συγκοινωνίες.

Ειδικότερα στην επιστολή του προς τον δήμαρχο ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, αναφέρει τα εξής:
«Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε,
Ευχαριστούμε για την επίσκεψη και την πάντα γόνιμη ανταλλαγή απόψεων.

Όπως σας παρουσιάσαμε και κατά τη συνάντησή μας, η Aegean & η Olympic Air στηρίζουν διαχρονικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Ρόδου με την υπευθυνότητα, αλλά και την ποιότητα που τις  χαρακτηρίζει.

Συγκεκριμένα,
Αυτή τη χειμερινή, χαμηλή, περίοδο που διανύουμε έχουμε ήδη διαθέσει 40% μεγαλύτερο αριθμό θέσεων και πτήσεων από την προηγούμενη χρονιά, όπως δείχνει και ο συνημμένος πίνακας (1).
Προχωρήσαμε στην αύξηση, διότι άλλες εταιρείες που επιχειρούσαν προς Ρόδο, σταμάτησαν της δραστηριότητά τους κρίνοντας προφανώς ότι ήταν μη συμφέρουσα.

Ο μέσος καθαρός ναύλος (εκτός τελών αεροδρομίων & φόρων) που εισπράττει η εταιρεία μας για το δρομολόγιο Αθήνα-Ρόδος (πίνακας 2) έχει μειωθεί διαχρονικά κατά περισσότερο από 50% συγκριτικά με πριν την κρίση, αλλά και σημαντικά (20-25%) από την εξαγορά της Olympic Air πενταετίας (2008-2018).

Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλο μέσο στις συγκοινωνίες της χώρας με τέτοια τιμολογιακή εξέλιξη και αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που σε νησιά, όπως η Κρήτη, που η σχέση στο παρελθόν ήταν 2 προς 1 περισσότεροι επιβάτες ακτοπλοΐας, τώρα αυτό έχει αντιστραφεί υπέρ της αερομεταφοράς.

Οι επιβάτες δεν έχουν εισπράξει όλο το όφελος της μείωσης, αλλά μόνο μέρος αυτού, κυρίως λόγω της μεταβολής του ΦΠΑ από 9% το 2008 σε 13% έως το 2015 και σε 24% από το 2015-2016 (πίνακας 3). Το επίπεδο αυτό είναι 2-3 φορές παραπάνω από το ΦΠΑ που επιβαρύνει τη μεταφορά επιβατών στο εσωτερικό άλλων χωρών της Νότιας Ευρώπης. Σίγουρα αυτή η αρνητική και αδικαιολόγητη εξέλιξη αφαιρεί /ακυρώνει ένα μέρος της ωφέλειας από τη μείωση των εισιτηρίων. Όχι όμως όλο, όπως δείχνει και η εξέλιξη της κίνησης.

Συμπερασματικά, έχουμε διαχρονικά, αλλά και φέτος το χειμώνα αυξήσει θέσεις και μειώσει σημαντικά τους μέσους ναύλους κυρίως με προσφορές χαμηλών ναύλων για έγκαιρη κράτηση πριν την πτήση. Φυσικά, περισσότερο του 50% της αξίας του εισιτηρίου που πληρώμει ο επιβάτης, αποδίδεται στο δημόσιο και σε φόρους /τέλη αεροδρομίων.

Ο Διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας μας, Στέφανος Σαδόπουλος, είναι διαθέσιμος για να παρουσιάσει αυτά τα στοιχεία και άλλα πολλά στο Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς και για να ενημερώσει για την ανταπόκρισή μας στην πρωτοβουλία του μεταφορικού ισοδύναμου.
Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας.

Με εκτίμηση
Ευτύχιος Βασιλάκης».

Επιπλέον ο Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδος κ. Στέφανος Σαδόπουλος, δήλωσε:
«Η Ρόδος είναι πάντα ψηλά στις προτεραιότητές μας και αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι εφέτος, κατά τη χειμερινή περίοδο, αυξήσαμε κατά 40% τη χωρητικότητά μας από την Αθήνα προς/από τη Ρόδο. Παράλληλα ο μέσος καθαρός ναύλος μας (χωρίς τον ΦΠΑ και τα τέλη αεροδρομίων) έχει μειωθεί κατά 50% από την αρχή της κρίσης έως και σήμερα.

Στην πρόσφατη συνάντησή μας με τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο, παρουσιάσαμε λεπτομερώς όλα τα δεδομένα ενώ θα είμαι και στη διάθεση του Δημοτικού Συμβουλίου για να ενημερώσουμε σε μια προσεχή συνεδρίασή του, για την ανταπόκρισή μας και να παρουσιάσουμε αναλυτικά όλα τα στοιχεία».