Πτωτική τάση στις προκρατήσεις για Ρόδο για τη νέα σεζόν

Πτωτική είναι η τάση των προκρατήσεων αυτό το διάστημα για πολλούς προορισμούς της χώρας μεταξύ των οποίων και η Ρόδος, σε αντίθεση με τους προορισμούς της Τουρκίας και της Αιγύπτου που γνωρίζουν μεγάλη αύξηση ήδη από τον προηγούμενο μήνα.

Μάλιστα το ποσοστό της μείωσης ειδικά από τη γερμανική αγορά είναι διψήφιο, τη στιγμή που η ζήτηση παραμένει ισχυρή για τη γείτονα χώρα, με την ίδια εικόνα κάμψης να παρατηρείται και σχεδόν σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Ισπανίας.

Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι αποτυπώνεται και το πώς θα εξελιχθεί η τουριστική περίοδος του 2019, καθώς το Φεβρουάριο αναμένεται να έχουμε την οριστική εικόνα.

Μάλιστα ο τουριστικός πράκτορας Γιώργος Μιχαλάκης που μίλησε χτες στη «Ρ» εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το Μάρτιο για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Παρεμπιπτόντως αναφέρθηκε στα στοιχεία της φετινής χρονιάς υπογραμμίζοντας ότι πριν το ξεκίνημά της οι ρυθμοί των προκρατήσεων ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικοί και τα ποσοστά στις αυξήσεις ήταν διψήφια, όμως η σαιζόν έκλεισε τελικά με μονοψήφιο ποσοστό αύξησης της τάξης περίπου του 7%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του η κίνηση της επόμενης χρονιά θα εξελιχθεί στα φετινά επίπεδα και δεν θα πρέπει να περιμένουμε θεαματικές διαφοροποιήσεις, αφού η Ρόδος έχει περιορισμένες δυνατότητες και φέτος «πιάσαμε το ταβάνι».
Όπως εκτιμά θα πρέπει να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε όσα καταφέραμε και μάλιστα να καταβάλουμε ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια ειδικά την επόμενη χρονιά κατά την οποία οι ανταγωνιστές μας επέστρεψαν στις αγορές και κερδίζουν μεγάλο έδαφος.

Παρ΄όλα αυτά δεν θα πρέπει να κυριευόμαστε από πανικό γιατί ναι μεν η Τουρκία και  η Αίγυπτος γνωρίζουν ρεκόρ κρατήσεων όμως προσελκύουν φθηνούς πελάτες που προτιμούν το all inclusive επιλέγοντας ένα φθηνό πακέτο χωρίς να ενδιαφέρονται για πιο ουσιαστικές διακοπές.

Εμείς ως προορισμός δεν αποσκοπούμε στο να προσελκύσουμε τέτοιους πελάτες, αν και δεν έχουμε αποφύγει το μαζικό τουρισμό ακόμα, ενώ θα πρέπει να βλέπουμε την κάθε τουριστική περίοδο με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σε συνάρτηση με διάφορους παράγοντες. Πάντως η Ρόδος και η Ελλάδα γενικότερα όπως υπογράμμισε ο κ. Μιχαλάκης έχει πιστούς πελάτες και αυτοί

είναι που στηρίζουν τον τουρισμό μας.
Με την ευκαιρία δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις απώλειες που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η Ρόδος, σε ότι αφορά την κρουαζιέρα, ένας τομέας που έφερνε αρκετά έσοδα σε πολλές κατηγορίες επαγγελματιών και ειδικά στους καταστηματάρχες της παλιάς πόλης.

Κατά τη γνώμη του αυτοί πρέπει να πρωτοστατήσουν τώρα ώστε να γίνει κάποιο βήμα για να ανακάμψει ο θαλάσσιος τουρισμός, αφού εκτιμά ότι οι μέχρι σήμερα κινήσεις που γίνονται δεν επαρκούν. Ο ίδιος εκτιμά ότι θα πρέπει να συσταθεί ειδικός φορέας που θα ασχολείται με το αντικείμενο έχοντας γνώση για το θέμα και αναλαμβάνοντας δράση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Βέβαια το αντικείμενο είναι πολυσχιδές καθώς η κρουαζιέρα διαμορφώνεται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες, ειδικά τα τελευταία χρόνια λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας στην περιοχή μας. Γι’ αυτό οι προσπάθειες πρέπει να είναι πιο συντονισμένες και πιο στοχευμένες.