To Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου πρωτοπορεί

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου  το εξωσχολικό πρόγραμμα STEM Ρowering Youth (4ος κύκλος).

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από τον μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό Επιστήμη - Επικοινωνία  “SciCo” (από το Science Communication),  με την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής και την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Στόχος του προγράμματος   είναι να φέρει σε επαφή τη σχολική κοινότητα με την τοπική κοινωνία, καλλιεργώντας τη δημιουργική σκέψη των μαθητών, δίνοντάς τους ώθηση να διερευνήσουν προβλήματα του τόπου τους και να δώσουν καινοτόμες λύσεις χρησιμοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία.

Οι μαθητές που παρακολούθησαν (δωρεάν) το πρόγραμμα, μετά από έναν κύκλο γεμάτο με ταξίδια στο φεγγάρι, έξυπνες πόλεις, ψηφιακές και εκθετικές τεχνολογίες, προσπάθησαν μέσω των project τους να δώσουν λύσεις σε προβλήματα της κοινωνίας μας. Ανταποκρινόμενοι πλήρως με τους στόχους του προγράμματος, ανέπτυξαν  την απαιτούμενη  επιστημονική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων και την πρακτική εφαρμογή της δημιουργικότητάς τους. Γεμάτοι ζήλο και υπομονή, αντλώντας έμπνευση από τις γνώσεις που απέκτησαν και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Σαράντη Παναγιώτη, δημιούργησαν καινοτόμες  κατασκευές (project), που προσδοκούν να δώσουν λύση σε θέματα οδικής ασφάλειας και όχι μόνο.

Το πρώτο project που παρουσίασαν τα παιδιά  έχει ως θέμα την «Απαγόρευση οδήγησης σε περίπτωση που ο οδηγός είναι μεθυσμένος». Οι  μαθήτριες, Τσαμπίκα-Χριστίνα Χατζηαντωνίου, Τσαμπίκα Κεφάλα και  Σταματία-Παναγιώτα Γρηγορίου, ελπίζουν πως με την εφαρμογή αυτού του project στην πράξη θα μειωθούν σημαντικά τα τροχαία δυστυχήματα με εμπλεκόμενους οδηγούς που έχουν καταναλώσει αλκοόλ.

Στο δεύτερο project που παρουσίασαν τα παιδιά, Κλετίς Σάρκα και Μιχάλης Γρηγοράς, έχει ως θέμα «Απαγόρευση οδήγησης μηχανής σε περίπτωση που ο οδηγός δεν φορέσει το κράνος του». Οι μικροί μαθητές προβληματιζόμενοι από το γεγονός ότι κάθε χρόνο πολλοί δικυκλιστές χάνουν τη ζωή τους ή μένουν ανάπηροι  γιατί δεν φορούσαν το κράνος τους, προτείνουν αυτή την κατασκευή έτσι ώστε να αναγκάζουν τον οδηγό του δικύκλου να φορέσει το κράνος του.

Στο τρίτο project οι μαθητές  Ιωάννης-Εφραίμ Σαράντης, Μιχάλης Διακοσταματίου και ο Δημήτρης Στελλάς, προτείνουν το «Έξυπνο φανάρι σε περίπτωση διέλευσης ασθενοφόρου». Σε αυτό το έργο  παρέχεται η δυνατότητα στον οδηγό του ασθενοφόρου να αλλάζει τη φωτεινή σηματοδότηση. Όταν το ασθενοφόρο πλησιάζει σε διασταύρωση με φωτεινούς σηματοδότες και στη λωρίδα του υπάρχει αναμμένο το κόκκινο φανάρι, ο οδηγός του ασθενοφόρου πιέζοντας  ένα κουμπάκι ασύρματα, θα ρυθμίζονται οι φωτεινοί σηματοδότες δίνοντας προτεραιότητα στο ασθενοφόρο. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολύνεται η διέλευση του ασθενοφόρου.

Το τέταρτο project έχει ως θέμα «Αυτόματη ταΐστρα σκύλων». Οι  μαθητές Βασίλης Φαρμακίδης, Ελευθέριος Παπαελευθερίου και ο   Σταμάτης-Μανόλης Κιόττου, έφτιαξαν αυτή την κατασκευή για να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες των κατοικιδίων  εξ αποστάσεως, να ταΐζουν το σκύλο τους σε χρονικά διαστήματα που εκείνοι επιθυμούν, μέσω εφαρμογής από το  κινητό τηλέφωνό  τους.

Στο πέμπτο project οι μαθητές Δημήτριος-Χρήστος  Χατζηαντωνίου, Κωνσταντίνος-Χρήστος Σαββιού και ο  Στυλιανός Βεϊσάκης έφτιαξαν ένα «Συναγερμό σε περίπτωση καπνού ή διαρροής υγραερίου στο σπίτι».
Σε περίπτωση που ανιχνευθεί καπνός ή υγραέριο στο σπίτι, αυτόματα ηχεί μια σειρήνα και ενεργοποιείται  ο εξαερισμός. Ταυτόχρονα  δίνεται  η εντολή να κλείσει η παροχή του φυσικού αερίου στο σπίτι.

Όλα τα έργα έχουν αναρτηθεί με φωτογραφίες video και επιπλέον πληροφορίες στην πλατφόρμα του OSOS (Open Schools for Open Societies) στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://portal.opendiscoveryspace.eu/el/osos/projects

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και  μας θυμίζουν ότι η επιστήμη ξεκινάει πάντα από τη χαρά της δημιουργίας, της ανακάλυψης και της συνεργασίας!