«Σφήνα» της ΤUI στο ντιλ HIG-Aldemar στη Ρόδο

Τι κοινό μπορεί να έχουν ο γνωστός Άγγλος παλαίμαχος διεθνής ποδοσφαιριστής Γκάρι Λίνεκερ με ένα ξενοδοχειακό ντιλ στη Ρόδο; Η προφανής απάντηση είναι: καμία! Εκτός, ίσως, από το γνωστό του απόφθεγμα: «Το ποδόσφαιρο είναι απλό άθλημα, 22 παίκτες κυνηγούν μια μπάλα για 90 λεπτά και στο τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί».

Μια φράση η οποία θα μπορούσε να αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό το γεγονός πως ταξιδιωτικοί όμιλοι γερμανικών συμφερόντων συγκαταλέγονται μεταξύ των «μνηστήρων» που διεκδικούν τα πιο ελκυστικά τουριστικά «φιλέτα» της χώρας και συχνά αναδεικνύονται νικητές στις διαδικασίες εξαγοράς.
 
 Η φράση του Άγγλου παλαίμαχου σέντερ φορ αποδίδει αρκετά πιστά αυτό που συνέβη σε ένα από τα ηχηρότερα ξενοδοχειακά ντιλ του 2018. Αυτό που αφορούσε στη συμφωνία εξαγοράς από το επενδυτικό fund HIG της εταιρείας «Τουριστικές Επιχειρήσεις Νότου Α.Ε» (ΤΕΝ), συμφερόντων του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar (σ.σ της οικογένειας Ν. Αγγελόπουλου) και του επιχειρηματία Μ. Παπαδόπουλου, ιδιοκτήτριας των ξενοδοχείων πέντε αστέρων «Armilia Mare» και «Paradise Village» της Ρόδου.

 Οι πληροφορίες έκαναν λόγο τότε για μια πολύπλοκη συμφωνία με στόχο να λυθεί ο γόρδιος δεσμός που είχε δημιουργηθεί στην εταιρεία εξαιτίας των οφειλών της αλλά και των σχέσεων που είχαν διαμορφωθεί μεταξύ των δύο μετόχων της, τον όμιλο Aldemar και τον επιχειρηματία Μ. Παπαδόπουλο (κατείχαν από 50%).

Τραπεζικές και επενδυτικές πηγές έκαναν τότε λόγο για την προοπτική συγκρότησης ενός νέου ξενοδοχειακού πόλου μέσω της ευρύτερης συνεργασίαςτης HIG Capital και του ομίλου Aldemar.

 Σενάριο το οποίο τροφοδοτήθηκε από τις πληροφορίες που έφεραν τον όμιλο Aldemar να διατηρεί τη διαχείριση των δύο ξενοδοχείων μετά την εξαγορά τους από την HIG.

 Στην κατεύθυνση αυτή, το δημοφιλέστερο σενάριο, εκείνη την περίοδο, ήθελε τις HIG και Aldemar να δημιουργούν εταιρεία συμμετοχών (Holding) η οποία θα πρόσθετε θυγατρικές αποκτώντας σημαντικά ξενοδοχεία σε βασικούς ελληνικούς προορισμούς τη διαχείριση των οποίων θα αναλάμβανε ο όμιλος Aldemar.  Τα δεδομένα, ωστόσο, άλλαξαν και το εν λόγω σενάριο ανατράπηκε πλήρως. Επενδυτικές πηγές εκτιμούν πως η συμπόρευση HIG-Aldemar δεν προχώρησε, καθώς οι μέτοχοι του ομίλου Aldemar δεν είχαν πρόθεση να εντάξουν στο σχήμα και τα άλλα ξενοδοχεία του ομίλου, πουλώντας το σύνολο ή μεγάλο ποσοστό της συμμετοχής τους σε αυτά.

Επιπλέον, ο όμιλος Aldemar αποφάσισε να πουλήσει το σύνολο της συμμετοχής του (50%) στην εταιρεία «Τουριστικές Επιχειρήσεις Νότου Α.Ε» της Ρόδου, χωρίς να διατηρήσει μικρό ποσοστό σε αυτήν. Έτσι, ο όμιλος Aldemar αποχωρεί πλήρως, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, από τη Ρόδο και επικεντρώνεται στην Κρήτη και την Πελοπόννησο όπου ελέγχει 6 πολυτελή ξενοδοχεία και 2 κέντρα θαλασσοθεραπείας.

 Η… φυγή της «νύφης» (Aldemar), ωστόσο, άνοιξε την πόρτα σε μια άλλη: Τον ξενοδοχειακό όμιλο Atlantica του Κύπριου επιχειρηματία Ν. Νικολαϊδη ο οποίος είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος του γερμανικού ταξιδιωτικού ομίλου TUI στην Ελλάδα.
 

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του Euro2day.gr HIG και όμιλος Atlantica έδωσαν τα χέρια σε ένα ντιλ που προβλέπει πως η αντιπρόσωπος της TUI αναλαμβάνει την εμπορική εκμετάλλευση των δύο ξενοδοχείων της ΤΕΝστη Ρόδο. Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, μάλιστα, το ντιλ φέρεται να προδιαγράφεται ιδιαίτερα προσοδοφόρο για την Atlantica, καθώς η αμοιβή της φέρεται να έχει οριστεί συνολικά στα επίπεδα του 8% επί του τζίρου των δύο ξενοδοχείων. Ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό, όπως αναφέρουν επενδυτικές πηγές επισημαίνοντας πως στην πλειονότητα των συμφωνιών αυτού του είδους κυμαίνονται στα επίπεδα του 5%.

 Στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα δύο ξενοδοχεία θα φέρουν εμπορικά σήματα του χαρτοφυλακίου της TUI. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα ο όμιλος Atlantica απέκτησε τα δύο ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων του συγκροτήματος Lakitira της Κω (602 δωματίων) έναντι 62,9 εκατ. Ευρώ, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας της Eurobank.

Με τη νέα κίνηση της Atlantica ενισχύεται περαιτέρω η θέση του ταξιδιωτικού ομίλου TUI στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά στην οποία ελέγχει 73 από τα πλέον εμπορικά ελληνικά ξενοδοχεία, συνολικής δυναμικότητας 17.132 δωματίων (πρόσφατα στοιχεία GBR Consulting) τα οποία έχουν ενταχθεί σε ξενοδοχειακές της αλυσίδες.

Επιπλέον, ελέγχει έμμεσα πρόσθετο αριθμό δωματίων μέσω ξενοδοχειακών επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται. Ταυτόχρονα έχει προαναγγείλει τη δημιουργία επιπλέον 10 ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ελλάδα.

Πηγή euro2day.gr