Νέος δρόμος απο το αεροδρόμιο έως την πόλη της Ρόδου

Νέος δρόμος απο το αεροδρόμιο έως την πόλη της Ρόδου

Νέος δρόμος απο το αεροδρόμιο έως την πόλη της Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 26118 ΦΟΡΕΣ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα χρηματοδοτήσει τον δρόμο μήκους 6,8 χιλιομέτρων

Ξεκινούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου δρόμου που θα συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου.

Πρόκειται για την μεσογειακή χάραξη, για την οποία η αναγκαιότητα συζητείται αρκετά χρόνια σε τοπικό επίπεδο και κατά καιρούς έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την υλοποίησή της, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με χθεσινή απόφασή του προχώρησε στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα συνδράμει στην Διεύθυνση Οδικών Υποδομών για την Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ), στην διεξαγωγή μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου και στην διενέργεια έρευνες προέλευσης – προορισμού.

Η νέα οδική αρτηρία θα είναι μήκους 6,8 χλμ. περίπου με διατομή 17 μέτρα (δύο κλάδοι με νησίδα) με αντικειμενικό σκοπό να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του παραλιακού άξονα Ρόδου – Καμείρου, που κατά κοινή ομολογία θεωρείται ιδιαίτερα βεβαρημένος με κυκλοφοριακό φορτίο.

Στην αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου είχε αναφερθεί κατά το Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είχε ανακοινώσει ότι θα δημοπρατηθεί το συντομότερο δυνατό, επειδή θεωρείται έργο προτεραιότητας για τις υποδομές του νησιού.
Σκοπός του υπουργείου, όπως αναφέρεται και στη χθεσινή απόφαση για την πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου, είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), με την οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις.

Όπως έγινε γνωστό για το έργο αυτό υπάρχει συνεννόηση και με τον δήμο Ρόδου και πρόσφατα ο ίδιος ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος είχε συναντήσεις για το θέμα αυτό με υπηρεσιακούς παράγοντες στην Αθήνα.
Γεγονός είναι επίσης ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, άρχισε να συζητείται την εποχή που νομάρχης Δωδεκανήσου ήταν ο κ. Γιάννης Παρασκευάς, ο οποίος επιχείρησε να το δρομολογήσει χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια λόγω του απαιτούμενου κόστους.

Εάν τελικά προχωρήσουν οι διαδικασίες για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είναι πιθανό ότι θα υλοποιηθεί η κατασκευή του και ο νέος άξονας θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση της παραλιακής οδού και στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, τόσο προς τους ντόπιους κατοίκους του νησιού, όσο και στους επισκέπτες.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου ο οικονομικός φορέας “REMACO A.E. σύμβουλοι επιχειρήεσων και ανάπτυξης” κρίνεται ως ο πλέον κατάλληλος να αναλάβει την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών υποστήριξης της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών στην Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ), στη διεξαγωγή μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου και στη διενέργεια έρευνας προέλευσης-προορισμού για το έργο “οδός σύνδεσης πόλης Ρόδου με αεροδρόμιο (μεσογειακή χάραξη, τμήμα από αεροδρόμιο έως Ι.Κ. Κανδυλίου)” και θα αφορά ειδικότερα στα κατωτέρω:

α) Μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων με τοποθέτηση κατάλληλων διατάξεων σε σημεία που θα επιλεγούν σε συνεργασία με την Υπηρεσία, κατανομή ανά προορισμό και αναγωγή τους στα επόμενα τριάντα χρόνια.

β) Διεξαγωγή έρευνας προέλευσης-προορισμού που θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση κατάλληλα σχεδιασμένου ερωτηματολογίου ώστε να αποτυπώνονται οι πραγματικές ανάγκες μετακινήσεων (αίτια μετακινήσεων, χαρακτηριστικά τους, διαδρομή που ακολουθείται σήμερα, διαδρομή που θα ακολουθείται μετά την κατασκευή των έργων κ.α.α), με σκοπό την εκπόνηση συνολικής μελέτης προέλευσης-προορισμού με την προβολή και απεικόνιση των αποτελεσμάτων σε ετήσια βάση.

γ) Αξιολόγηση κόστους οφέλους που θα περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των κρίσιμων δεικτών απόδοσης (FRR/C, FNPV/C, FRR/K, FNPV/K), τη σκοπιμότητα, τους δείτκες ERP, ENPV με βάση κοινωνικά-οικονομικά κριτήρια, τους περιβαλλοντικούς δείκτες και τα μοντέλα οφέλους για την αποδοτικότητα του κόστους. Το ανωτέρω θα αφορά στο σενάριο χωρίς το έργο και στο σενάριο με το έργο της προτεινόμενης λύσης.
δ) Παρουσίαση των δεδομένων στην ΕΤΕπ, παροχή διευκρινήσεων και επιχειρηματολογία.

Διαβάστε ακόμη

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια

Οδηγίες του Ιατρικού Συλλόγου για την προστασία από την αφρικανική σκόνη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά