Έρχονται τα «έξυπνα» εισιτήρια στις συγκοινωνίες στη Ρόδο

Μειοδοτικός διεθνής διαγωνισμός θα διεξαχθεί από τη  Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ρόδου με την επωνυμία “ΡΟΔΑ” για την παραχώρηση υπηρεσιών αποκλειστικής διανομής κομίστρων συγκοινωνίας με μορφή «έξυπνων» εισιτηρίων και ανώνυμων καρτών σε σημεία διαθεσής τους, επαναφόρτισης τους από ηλεκτρονικούς αυτόματους πωλητές και έκδοσης προσωποποιημένων καρτών, στο πλαίσιο αναγκών εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της λειτουργίας της αστικής και υπεραστικής συγκοινωνίας.

Κριτήριο κατακύρωσης είναι το χαμηλότερο προσφερόμενο από τον ανάδοχο ποσοστό αμοιβής επί του συνολικού κύκλου εργασιών.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης για 5 χρόνια ανέρχεται στο ποσό των 19,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.Τα «έξυπνα» εισιτήρια, οι ανώνυμες και προσωποποιημένες κάρτες καθώς και τα χάρτινα εισιτήρια θα εκδίδονται και επαναφορτίζονται από όλα τα κανάλια πώλησης όπως αυτόματους πωλητές εισιτηρίων, εκδοτήρια, καταστήματα λιανικής, internet και κινητά τηλέφωνα.

Η χρηματοδότηση της σύμβασης θα γίνει από ίδια έσοδα που προκύπτουν από την εκμετάλλευση της παραχώρησης υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τη δημοτική επιχείρηση τα πλεονεκτήματα της σύναψης σύμβασης παραχώρησης είναι ότι ο ανάδοχος θα εγκαταστήσει με δικούς του πόρους όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και λογισμικό, καθώς και θα διαθέσει το απαραίτητο προσωπικό, για την υλοποίηση του ανατιθέμενου έργου. Για τους επιβάτες το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα σημαίνει απλότητα, άνεση, εξοικονόμηση χρόνου, αυξημένες επιλογές μέσου, χρόνου και διαδρομής.

  Για τη δημοτική επιχείρηση θα σημαίνει αύξηση κερδών από την αύξηση της επιβατικής κίνησης, γρήγορη είσπραξη των εσόδων, μείωση στο εισιτήριο διαφυγής σε πολύ μικρά μονοψήφια ποσοστά, εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας και συντήρησης, καλύτερος σχεδιασμός και ευελιξία στη χάραξη τιμολογιακής πολιτικής (δίκαιη και αναλογική χρέωση).

Το “έξυπνο” εισιτήριο θα λύσει το πρόβλημα της μεγάλης διάρκειας εκτέλεσης των δρομολογίων λόγω της πώλησης εισιτηρίων πάνω στο λεωφορείο από τους οδηγούς και επίσης το πρόβλημα καθυστέρησης είσπραξης των χρημάτων, γιατί θα υπάρχει προπληρωμή από τον ανάδοχο.

Με το νέο, «έξυπνο», ηλεκτρονικό εισιτήριο όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ, καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο, όπως οι πολύτεκνοι, φοιτητές κ.λ.π. θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν, διατηρώντας το αντίστοιχο δικαίωμά τους. Οι επιβάτες που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες έκπτωσης κομίστρου ή οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού θα διαθέτουν έξυπνες προσωποποιημένες κάρτες.

 Η ύπαρξη του νέου, «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα καταστήσει πιο ευέλικτη τη χρήση που θα είναι για πρώτη φορά ανάλογη με τα χαρακτηριστικά μετακίνησης κάθε επιβάτη. Η απόκτηση δε του «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα είναι πιο εύκολη και φιλική από ποτέ. Επίσης, στο πλάνο της δημοτικής επιχείρησης είναι να λειτουργήσει σύστημα check-in/out όπου οι χρεώσεις για τη μετακίνηση των επιβατών θα γίνουν αναλογικές, δηλαδή θα πληρώνει κανείς ανάλογα με το πόσο μετακινείται.

Η Διοίκηση της δημοτικής επιχείρηση έχει ως στόχο, με το παρόν έργο, να εκσυγχρονίσει την επιχείρηση και να προσφέρει άρτιες και ανεπτυγμένες υπηρεσίες στους δημότες αλλά και στους επισκέπτες του νησιού.

Να σημειωθεί ότι μεγάλο πρόβλημα μέχρι σήμερα είναι η έλλειψη ικανού αριθμού λεωφορείων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Η έλλειψη οικονομικών ικανών πόρων αλλά και διαθέσιμων οδηγών δεν επιτρέπει την ανανέωση του στόλου και την προσθήκη νέων λεωφορείων στις γραμμές που έχουν μεγάλη κίνηση. Ειδικά στις 2 γραμμές, που εκτελεί η δημοτική επιχείρηση, Ρόδος-Αεροδρόμιο και Ρόδος-Φαληράκι υπάρχουν κατά μήκος της διαδρομής δεκάδες μεγάλα ξενοδοχεία με αποτέλεσμα να υπάρχουν στάσεις οι οποίες κατακλύζονται από επιβάτες.

 Σχεδόν όλοι αυτοί οι επιβάτες, λόγω της έλλειψης τόσο σημείων πώλησης χάρτινων εισιτηρίων, όσο και απουσία συστήματος “έξυπνου” εισιτήριου, αγοράζουν το εισιτήριο από τον οδηγό μέσα στο λεωφορείο με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη διαδικασία πληρωμής και έκδοσης εισιτηρίου να επιβαρύνει το χρόνο εκτέλεσης του δρομολογίου στις περισσότερες περιπτώσεις κατά 50%.

Πηγή: tornosnews.gr