Στ. Πορτσέλλης: Τι θα ισχύσει για  τις άδειες οδήγησης

Ψηφίστηκε στη Βουλή προχθές βράδυ, κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.

Στην εφαρμογή του αλλά και στις αλλαγές που επιφέρει το νέο αυτό νομοσχέδιο αναφέρθηκε με δηλώσεις του στον Ρ/Σ ΠΑΛΜΟΣ ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δωδεκανήσου κ. Στέφανος Πορτσέλλης.

«Έχουμε ένα νέο νόμο, που σαν εκπαιδευτές περιμένουμε να είναι ένας νόμος εφαρμόσιμος» είπε ο κ. Πορτσέλλης προσθέτοντας ότι «σίγουρα θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο τεσσάρων μηνών (εμείς πιστεύουμε ότι θα πάρει παραπάνω) για να εφαρμοστούν όσα αναφέρει το νομοσχέδιο».

Αναφορικά με τις αλλαγές που θα υπάρξουν με την εφαρμογή του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δωδεκανήσου είπε πως πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που περισσότερο ασχολείται με την εκπαίδευση και όχι με την εξέταση, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι δεν αλλάζει η διαδικασία των εξετάσεων επί της ουσίας απλά αυτό που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι η καταγραφή των θεωρητικών και των πρακτικών εξετάσεων.

«Είναι ένα νομοσχέδιο που ευαγγελίζεται τη διαφάνεια από την άλλη όμως πλευρά, τις εξετάσεις για τον 74χρονο εκεί δεν υπάρχει καταγραφή εκεί υπάρχει μία γκρίζα ζώνη» είπε ο κ. Πορτσέλλης.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι πλέον θα υπάρχουν στις αίθουσες της θεωρητικής εξέτασης, και επίσης θα υπάρχει καταγραφή και στα δύο στάδια των πρακτικών εξετάσεων. Το νομοσχέδιο χωρίζει τις πρακτικές εξετάσεις  σε δύο στάδια: το πρώτο στάδιο είναι οι δοκιμασίες, οι ελιγμοί όπως είναι το παρκάρισμα, οι γωνίες και η επί τόπου στροφή, και το δεύτερο στάδιο η δοκιμασία της πορείας που θα πρέπει να γίνονται σε πίστες – σύμφωνα με το νέο νόμο- και όπου δεν υπάρχουν, θα πρέπει να κλείνουν οι δρόμοι μεσ’ τον αστικό ιστό με ευθύνη της αστυνομίας.

Το νέο νομοσχέδιο παράλληλα – είπε ο κ. Πορτσέλλης- αυξάνει κατά 50% τις δαπάνες των εξετάσεων τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών (από 10 ευρώ η κάθε μία γίνεται 15 ευρώ) και σύμφωνα με τον Υπουργό, κάποια χρήματα από τα παράβολα θα πηγαίνουν στις Περιφέρειες, για να μπορέσουν να φτιάξουν τις πίστες εκπαίδευσης και εξέτασης οι οποίες και θα έχουν δημόσιο χαρακτήρα.
Όπου δεν υπάρχουν πίστες, εκεί θα πρέπει να κλείνουν δρόμοι και εφόσον δεν υπάρχει ούτε αυτή η δυνατότητα, τότε οι πολίτες θα πρέπει να μετακινούνται σε άλλα νησιά για να δώσουν εξετάσεις.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δωδεκανήσου είπε ακόμη πως υπάρχουν πολλά θέματα που είναι προς συζήτηση στο νομοσχέδιο, τονίζοντας πως είναι σύμφωνοι με τα θέματα αυτά που έχουν σχέση με τη διαφάνεια. Εκεί που έχει μία αντίθεση με το υπουργείο είναι σε ότι αφορά την αδιάλειπτη σύνδεση. Και αυτό διότι σύμφωνα με το Υπουργείο σε περίπτωση που διακοπεί η σύνδεση, σταματάει η εξέταση και θα πρέπει ο υποψήφιος οδηγός να επαναλάβει τις εξετάσεις.

«Έχουμε ζητήσει να γίνεται αποθήκευση της καταγραφής και να αποστέλλεται η εξέταση στο Υπουργείο Μεταφορών» είπε ο κ. Πορτσέλλης προσθέτοντας πως παράλληλα τους απασχολεί και το θέμα της ασφάλειας του οχήματος τους, καθώς κατά τη διάρκεια της εξέτασης μέσα στο εκπαιδευτικό όχημα θα υπάρχει μόνο ο εξεταστής και ο υποψήφιος.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δωδεκανήσου διευκρίνισε πως στη περίπτωση αυτή δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη, καθώς ο εκπαιδευτής στον οποίο και ανήκει το όχημα δεν θα βρίσκεται μέσα σε αυτό και οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν μπορούν να καλύψουν την όποια ζημία ή ατύχημα προκληθεί.