ΚΚΕ: Ποιος πληρώνει την κατασκευή σχολικών κτιρίων με ΣΔΙΤ στη Ρόδο;

ΚΚΕ: Ποιος πληρώνει την κατασκευή σχολικών κτιρίων με ΣΔΙΤ στη Ρόδο;

ΚΚΕ: Ποιος πληρώνει την κατασκευή σχολικών κτιρίων με ΣΔΙΤ στη Ρόδο;

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 174 ΦΟΡΕΣ

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΚΟΒ Παιδείας της Τ.Ο. Ν. Δωδεκανήσου του ΚΚΕ, αναφέρει τα εξής:

Εδώ και καιρό έχει ανακοινωθεί από τη δημοτική αρχή ότι στην περιοχή μας πρόκειται να κατασκευαστούν 11 νέες σχολικές μονάδες με Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η απόφαση αυτή πάρθηκε ύστερα από πρόταση που κατέθεσε ο Δήμος Ρόδου στις 11 Ιανουαρίου 2018 στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Τι σημαίνει όμως για τον ροδιακό λαό η κατασκευή σχολείων με αυτό το «μοντέλο»;

Η κατασκευή σχολείων με ΣΔΙΤ ξεκίνησε το 2007 με απόφαση της τότε κυβέρνησης της ΝΔ, με τα επιχειρήματα ότι διασφαλίζεται χρηματοδότηση με συμφέροντες όρους σε περίοδο έλλειψης κρατικών κονδυλίων, ότι η κατασκευή θα είναι πιο γρήγορη και πιο ποιοτική και ότι η καθαριότητα, η φύλαξη και η συντήρηση θα εξασφαλίζονται για 25 χρόνια. Βέβαια τα σχολεία που τότε μπήκαν στο «μοντέλο» ΣΔΙΤ, πέρασαν 10 χρόνια για να παραδοθούν!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνέχισε να εγκρίνει το παραπάνω «μοντέλο» αφού υλοποιεί και αυτή με σθένος την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των «θεσμών» προκειμένου να προωθεί και να χρηματοδοτεί επιχειρηματικά συμφέροντα.

Οι επιχειρηματικοί όμιλοι που κατασκευάζουν σχολεία με ΣΔΙΤ τα νοικιάζουν στο Δημόσιο για 25 χρόνια και αναλαμβάνουν τη φύλαξη, την καθαριότητα και τη συντήρησή τους. Βάζουν από ίδια κεφάλαια περίπου το 16%-ακόμα και λιγότερο-αλλά ο κύριος όγκος χρηματοδότησης καλύπτεται από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Jessica» (για την ανάπλαση των πόλεων).

Έτσι λοιπόν η κατασκευαστική εταιρεία βάζοντας ελάχιστους πόρους, εξασφαλίζει σταθερή κερδοφορία από το κράτος για 25 χρόνια, που κυμαίνεται τον μήνα από 40.000- 160.000 ευρώ, ανάλογα με το σχολείο. Αυτά τα κέρδη που θα βγάλει η εταιρεία από την εκμετάλλευση του ακινήτου πρακτικά βαραίνουν τους εργαζόμενους και τον λαό μέσω του ενοικίου που πληρώνει το Δημόσιο. Το κράτος τώρα, μέσω των Σχολικών Επιτροπών, αναλαμβάνει την πληρωμή των λογαριασμών ΔΕΚΟ, πετρέλαιο κλπ, οι οποίοι είναι πολλαπλάσιοι των συμβατικών σχολείων γιατί στα σχολεία με ΣΔΙΤ προβλέπονται συγκεκριμένα επίπεδα θερμοκρασίας των χώρων, φωτισμός όλο το 24ωρο κ.ά. Όμως με την πετσοκομμένη κρατική χρηματοδότηση για τις ανάγκες των σχολείων, πώς θα εξασφαλίζεται η πληρωμή των παραπάνω; Μήπως με περαιτέρω αύξηση των τελών από τον Δήμο;

Να σημειωθεί ότι αφού τα εν λόγω σχολεία αποτελούν περιουσία της κατασκευαστικής εταιρείας, αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία έχει λόγο για όλα. Ακόμα και για ένα καρφί που πρέπει να μπει ή για τη χρήση χώρων του σχολείου πέρα από τις ώρες διδασκαλίας(π.χ. Σύλλογοι Γονέων χρησιμοποιούν χώρους Σαβ/κο) θα πρέπει να δώσει άδεια η εταιρεία, όπως αποκαλύφθηκε και από το παράδειγμα του ΕΠΑΛ Κερατσινίου, στην Αττική και τη σκανδαλώδη σύμβαση που υπογράφηκε για την κατασκευή του.

Να λοιπόν πώς εν μέσω κρίσης ανοίγονται νέα πεδία κερδοφορίας για το κεφάλαιο στην Παιδεία που κατά τα άλλα στο Σύνταγμα είναι δημόσια και δωρεάν και ο λαός την έχει χρυσοπληρώσει από την υπέρογκη φορολογία που του έχουν επιβάλλει η ΕΕ και οι κυβερνήσεις που πίνουν νερό στο όνομά της.

Καλούμε τον ροδιακό λαό να καταδικάσει κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση που τον βάζουν να μένει πίσω από τις ανάγκες του και να αδειάζει τις τσέπες του για να γεμίζουν οι τσέπες λίγων επιχειρηματικών ομίλων. Να καταδικάσει τα σχολεία με ΣΔΙΤ και να διεκδικήσει μέσα από τα σωματεία εργαζομένων, τους Συλλόγους, τους τοπικούς φορείς, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια με αποκλειστική κάλυψη του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Παράλληλα, στις επερχόμενες εκλογές (Δημοτικές, Περιφερειακές, Ευρωεκλογές) να στηρίξει με την ψήφο του και να δυναμώσει το ΚΚΕ, το μόνο κόμμα που με όλες του τις δυνάμεις στήριξε, στηρίζει και θα στηρίζει το δίκιο και τα συμφέροντα των εργαζομένων από τη σκοπιά των σύγχρονων αναγκών τους και όχι από τη σκοπιά της «ανάπτυξης» που τσακίζει τις ζωές τους και την ευαγγελίζονται όλα τα αστικά κόμματα και οι παρατάξεις που στηρίζουν στην Τοπική Διοίκηση.

Διαβάστε ακόμη

Μ. Κόνσολας: «Ενεργειακή μετάβαση των νησιών με έργα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία»

Ενισχύεται το Κτηματολόγιο Ρόδου με τρεις μηχανικούς - Συνάντηση Μίκας Ιατρίδη με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»

Γιάννης Παππάς: Λύση από τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη στη Βουλή για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας: «Στόχος μας, ένας κράτος λιγότερο γραφειοκρατικό, πάντα δίπλα στον πολίτη!»

Γ. Παππάς, υφ. Ναυτιλίας: «Νέα πραγματικότητα η visa express για επιχειρηματίες του τουρισμού Καλύμνου και Λέρου»