Οι φυσικές ομορφιές και η ιστορία τα ισχυρά ατού της Ρόδου

Ενδιαφέροντα και χρήσιμα χαρακτηρίζονται τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε το περασμένο καλοκαίρι στη Ρόδο ο σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια και αφορούσε την ικανοποίηση των επισκεπτών του νησιού.

Τα συμπεράσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν χτες στο ξενοδοχείο Semiramis από τους καθηγητές του κολλεγίου Νίκο Χουρβουλιάδη και Ανέστη Αναστασίου παρουσία τοπικών αρχών και φορέων καθώς και επιχειρηματιών από τον κλάδο του τουρισμού.

Οι τουρίστες που ρωτήθηκαν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Ρόδο πέρσι, βαθμολόγησαν όχι μόνο υπηρεσίες και παροχές εντός των ξενοδοχείων του νησιού αλλά και την εικόνα που παρουσίαζε η Ρόδος όσο διάστημα έκαναν τις διακοπές τους.
Σε γενικές γραμμές το νησί πήρε καλές βαθμολογίες, σε ορισμένες κατηγορίες αυτές κυμάνθηκαν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, ενώ υπήρξαν και τομείς που η υστέρηση αυξήθηκε.

Ταυτότητα έρευνας

Δείγμα: 3.800 ερωτηματολόγια σε σύνολο 4.000  

Διάστημα: από Απρίλιο έως Οκτώβριο 2018

Σημεία συλλογής:

τουριστικά γραφεία ( 1000 ερωτηματολόγια)
ξενοδοχεία ( 3.000 ερωτηματολόγια )
Δήμος Ρόδου ( 200 ερωτηματολόγια)

Συμπεράσματα έρευνας
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας που παρουσίασαν οι καθηγητές Νίκος Χουρβουλιάδης και Ανέστης Αναστασίου από το ACT College της Θεσσαλονίκης, έχουν ως εξής:

- Σχεδόν το 50% των επισκεπτών της Ρόδου πέρσι ήταν ζευγάρια.
- Το 34% ήταν ηλικίας από 50 έως 65 ετών και το 30% από 35 έως 50 ετών.
- Γερμανοί, Βρετανοί και Ρώσοι ήταν οι περισσότεροι επισκέπτες του νησιού
- Οι επισκέπτες που ήρθαν για πρώτη φορά στο νησί μας ανέρχονταν σε ποσοστό 70%

- Οι Ρώσοι έμειναν στη Ρόδο λίγο περισσότερο από τους άλλους τουρίστες (περίπου 1,5 μέρα παραπάνω) ενώ προτιμούν πακέτο με all inclusive.
- Αντιθέτως Άγγλοι και Γερμανοί προτιμούν την ημιδιατροφή
- Το Σεπτέμβριο οι επισκέπτες μας διέμειναν στη Ρόδο για περισσότερες μέρες συγκριτικά με το 2017.

- Οι φυσικές ομορφιές ήταν ο κυριότερος λόγος για τον οποίο επέλεξαν να έρθουν για διακοπές στη Ρόδο (ποσοστό 53%) ενώ ακολουθεί η ιστορία σε ποσοστό 29%, η οικογένεια και οι φίλοι σε ποσοστό 27%, το διαδίκτυο σε ποσοστό 26% και τα ταξιδιωτικά γραφεία σε ποσοστό 25%.
- Οι Άγγλοι σε ποσοστό 44% επέλεξαν τη Ρόδο κάνοντας κράτηση μέσω διαδικτύου, ενώ στον αντίποδα οι Ρώσοι προτίμησαν το παραδοσιακό πρακτορείο σε ποσοστό 83%.

- Τα μισά τουριστικά πακέτα κυμάνθηκαν από 750 έως 1500 ευρώ τη χρονιά που πέρασε,  κάτι που δείχνει ότι η Ρόδος δεν είναι ακριβός προορισμός όπως υπογραμμίστηκε.
- Οι τουρίστες ξόδεψαν αρκετά χρήματα και πέρσι εκτός του πακέτου τους που πήγαν σε φαγητό, εκδρομές και διάφορες αγορές.

Βαθμοί ικανοποίησης
Οι τουρίστες απαντώντας σε αντίστοιχα ερωτήματα, έδωσαν τις εξής βαθμολογίες (με άριστα το 10):
- Φαγητό εντός ξενοδοχείων: 8,7 έναντι 8,6 πέρσι
- Υπηρεσίες ξενοδοχείων: 9,2 έναντι 8,9 πέρσι
- Φαγητό εκτός ξενοδοχείων: 7,8 έναντι 8,1 πέρσι
- Καθαριότητα νησιού: 6,7 έναντι 6,5 πέρσι
- Δημόσιες συγκοινωνίες: 5,8 έναντι 6,7 πέρσι
- Παραλίες: 8,2 έναντι 7,4πέρσι
- Αεροδρόμιο: 6,7.

 

 

 Χαιρετισμοί

Στην παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό οι παρακάτω:
Γιάννης Πάππου πρόεδρος Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου: «Ο τουρισμός έχει γίνει πλέον μία κερδοσκοπική δράση που ασκείται με σκοπό το γρήγορο κέρδος. Παλαιότερα υπήρχε η ποιότητα στη φιλοξενία και για να την πετύχουμε ξανά θα πρέπει να στοχεύσουμε στον επισκέπτη–πελάτη μας. Δεν υπάρχει κεντρική στρατηγική για τον τουρισμό καθώς οι παρεμβάσεις γίνονται μεμονωμένα, και είναι απαράδεκτο να μην έχουμε στόχευση ώστε να ανταγωνιστούμε τους άλλους προορισμούς.

Μόνοι μας δεν μπορούμε να καταφέραμε πολλά και πρέπει να θέσουμε ως στόχο την πραγματική φιλοξενία των επισκεπτών μας».
Γιώργος Ματσίγκος πρόεδρος του συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου: «Η ποιότητα είναι το παν για τον τόπο μας, και ειδικά φέτος που η σεζόν θα είναι δύσκολη.  Όμως τα ποιοτικά ξενοδοχεία και γενικά οι ποιοτικοί προορισμοί, δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Όμως ούτως ή άλλως πρέπει να εργαστούμε για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μας».

Μαριέττα Παπαβασιλείου αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού: «Έχουμε ανάγκη από εργαλεία για να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματά μας. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποια εικόνα έχουν οι άλλοι για εμάς, καθώς η βελτίωση της ποιότητας είναι το κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας.  Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει από το 2016 στρατηγικό πλάνο,  κάτι που συνέβαλε στο να καταστεί η περιφέρειά μας πρωταθλήτρια στον τουρισμό. Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε όμως καθώς χρειάζεται συνεργασία ειδικά με το υπουργείο Τουρισμού».

Μαρίζα Χατζηλαζάρου αντιδήμαρχος Τουρισμού: «Η Ρόδος εξελίσσεται, αναπτύσσεται και προσπαθεί μέσα σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον να βάλει ψηλά τον πήχη.  Πρέπει όμως να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε να στηρίξουμε την προσπάθεια αυτή, και στόχος του δήμου Ρόδου είναι μάλιστα να δημιουργηθεί στο νησί ένα παρατηρητήριο τουρισμού με βάση την έρευνα που να στηρίζει όλες τις δράσεις».