Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου στην 6η Διακρατική Συνάντηση στην Ουγγαρία στο πλαίσιο του Erasmus+

Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου στην 6η Διακρατική Συνάντηση στην Ουγγαρία στο πλαίσιο του Erasmus+

Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου στην 6η Διακρατική Συνάντηση στην Ουγγαρία στο πλαίσιο του Erasmus+

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1050 ΦΟΡΕΣ

Το πρόγραμμα “To Παιχνίδι ως μέσο της Εκπαίδευσης- Game as a method of Education”, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο τους προγράμματος Erasmus+ KA2- Συνεργασία για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης, και στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, για τα σχολικά έτη 2017-2018 & 2018-2019, μαζί με δημοτικά σχολεία από την Τουρκία (ο επικεφαλής εταίρος), την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, πραγματοποίησε από τις 8 Μαΐου έως τις 10 Μαΐου 2019 στην πόλη Vésztő της Ουγγαρίας, στα πλάισια της 6ης Διακρατικής Συνάντησης.

Στην τελευταία αυτή συνάντηση συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί από τις παραπάνω χώρες, οι οποίοι, μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, υλοποίησαν τις δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα. Από το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, συμμετείχε η Διευθύντρια του Σχολείου, κα Γρηγόρα, Αθηνά, η κα Λιάπη, Βασιλική, εκπαιδευτικός και υπεύθυνη του προγράμματος και η κα Γιαχιά, Ελευθερία, εκπαιδευτικός της Αγγλικής Γλώσσας.

Οι βασικοί στόχοι της τριήμερης αυτής συνάντησης στο Szabó Pál Általános Iskola és alapfokú Művészeti Iskola ήταν η διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος, η τελική αξιολογική έκθεσή του, η παραγωγή του τελικού προϊόντος του και η αίτηση για την παροχή ευρωπαϊκής ετικέτας ποιότητάς του από τον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό οργανισμό e-twinning.

Η πρώτη μέρα περιελάμβανε αρχικά την υποδοχή όλων των αντιπροσωπειών από τη διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, την παρουσίαση τραγουδιών και χορών από τους μαθητές και τις μαθήτριές του, καθώς και την προβολή ταινίας μικρού μήκους με όλες τις προηγούμενες διακρατικές συναντήσεις του προγράμματος, που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της διετούς διάρκειάς του.

Ακολούθησε ξενάγηση στις αίθουσες διδασκαλίας του σχολείου, το οποίο στεγαζόταν σε τρία κτιριακά συγκροτήματα, στην ευρύτερη περιοχή της ουγγρικής πόλης Vésztő. Στη διάρκεια αυτών των επισκέψεων, είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε από τους εκπαιδευτικούς για την οργάνωση του σχολείου, καθώς και για τις εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιούνται σ’ αυτό.

Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στο δημαρχείο της πόλης, όπου ο δήμαρχός της μας υποδέχτηκε με δώρα και μας ενημέρωσε για την ιστορία, τα αξιοθέατα και τις δράσεις της περιοχής του. Η πρώτη μέρα της συνάντησης συνεχίστηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων, όπου οι εκπαιδευτικοί όλων των χωρών συμμετείχαν με εργασίες ολοκλήρωσης του έργου μας. Η μέρα μας έκλεισε με γεύμα σε παραδοσιακό εστιατόριο της περιοχής.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε στην αίθουσα συνεδριάσεων του σχολείου. Αποφασίστηκαν οι οργανωτικές και διοικητικές ενέργειες αποπεράτωσης του κοινού μας έργου και απονεμήθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής μας στην τελευταία αυτή διακρατική συνάντηση.

Στη συνέχεια, συμμετείχαμε στην εορταστική τελετή κλεισίματος του προγράμματος, που περιελάμβανε την επίδειξη ακροβατικών με άλογο, την επίδειξη παραδοσιακών μουσικών οργάνων της Ουγγαρίας, καθώς και παραδοσιακών χορών της. Ακολούθησε δείπνο με παραδοσιακά ουγγρικά εδέσματα, όπως gulyás soup και kürtös kalács.

Στη διάρκεια της διήμερης αυτής παραμονής στο Vésztő, η ελληνική αποστολή διαπίστωσε ότι, παρότι είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη, διαθέτει σχολείο με τέλειες κτιριακές εγκαταστάσεις, κατασκευασμένες με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, όπως τούβλα, ξύλο και γυαλί, με εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους ευάερους, ευρύχωρους και ευήλιους.


Οι κοινόχρηστοι χώροι συνάντησης των εκπαιδευτικών είναι εξοπλισμένοι με αποθηκευτικούς χώρους (ντουλάπια) και γραφεία, ατομικά για τον κάθε εκπαιδευτικό και αρκετούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για χρήση από αυτούς.

Το σχολείο διαθέτει σχολικές αίθουσες εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες και εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους –δωμάτια εντός αυτών, για τα εκπαιδευτικά υλικά (χαρτόνια, μπογιές, κ.α.) που χρησιμοποιούνται.

Το σχολείο διαθέτει ανοιχτή εσωτερική αυλή περιμετρικά της οποίας εκτείνονται οι σχολικές αίθουσες. Στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου υπήρχε πληθώρα φυτών και στους εξωτερικούς υπήρχε παντου χλοοτάπητας και διάφορα φυτά. Kαθαριότητα επικρατούσε σε όλα τα κτιριακά συγκροτήματα, αποτέλεσμα της ύπαρξης προσωπικού καθαριότητας κατά τηε τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.

Οι διάδρομοι του σχολείου διέθεταν ντουλάπες για τον ιματισμό των μαθητών.

Όλοι σχεδόν οι τοίχοι των διαδρόμων του σχολείου αποτελούσαν χώρο έκθεσης φωτογραφιών των εκδηλώσεων του σχολείου, καθώς και έργων των παιδιών από τη συμμετοχή τους σε σχέδια εργασίας (projects) σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, όπως εικαστικά, περιβαλλοντικά, διαθεματικά, γεγονός που δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δεν θεωρούν τα σχολικά εγχειρίδια ως μοναδική πηγή γνώσης των μαθητών τους.

Η ασφάλεια του σχολείου και η επιτήρησή του επιτυγχάνεται από την ύπαρξη θυρωρού-φύλακα στους χώρους του.

Το Vésztő είναι υπόδειγμα μια πεντακάθαρης και πράσινης επαρχιακής πόλης, χωρίς την ύπαρξη εμφανών κάδων για σκουπίδια (δείγμα πολιτισμού) και χωρίς το παραμικρό σκουπίδι πεταμένο στους δρόμους. Μια πόλη γεμάτη με δημόσια πάρκα και παιδικές χαρές, πλήρως φροντισμένα, χωρίς ίχνος βανδαλισμού.

Μια περιοχή που διαθέτει εξαιρετική ρυμοτομία, με μεγάλους δρόμους και ποδηλατοδρόμους κατά μήκος και των δυο πλευρών του δρόμου, με κτίρια και οικίες που απέχουν μεταξύ τους, λόγω της ύπαρξης κήπων, με πλατείες διακοσμημένες με αγάλματα –σύμβολα της περιοχής και με ολάνθιστους κήπους. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε μια ευρωπαϊκή πόλη και ένα σχολείο υπόδειγμα, αλλά και να διαπιστώσουμε με πικρία τη διαφορά τους από την δική μας ελληνική και τοπική πραγματικότητα.

Την τρίτη μέρα της διακρατικής συνάντησης, όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μεταβήκαμε στην Βουδαπέστη, την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, όπου ξεναγηθήκαμε σε ιστορικά μνημεία της.

Οι συγκινητικές στιγμές αποχωρισμού μεταξύ των αποστολών την τελευταία μέρα, επιστέγασαν τις νέες φιλίες που δημιουργήθηκαν και σφράγισαν την κοινή διαπίστωση της επιτυχημένης και αποτελεσματικής κοινής συμμετοχής σε δράσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου και σε νέες εκπαιδευτικές εμπειρίες που αποκτήθηκαν, με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου μας για καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά και για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών μας.

Την Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2019, και ώρα 18.30 μ.μ. στο χώρο του σχολείου μας, θα γίνει ημερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+, που θα είναι ανοιχτή για όλη τη σχολική κοινότητα, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και δημόσιους φορείς της εκπαίδευσης.

Για τις δράσεις του προγράμματος, μπορείτε να επισκέπτεστε την αντίστοιχη ιστοσελίδα του:

https://www.erasmusgame.eu/

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων