Προβληματισμός στους ξενοδόχους της Ρόδου για τις πληρότητες
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1330 ΦΟΡΕΣ
Αρκετές διαφοροποιήσεις παρουσιάζουν από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο οι πληρότητες για τους μήνες αιχμής στη Ρόδο. Όμως κατά κοινή ομολογία, η φετινή χρονιά δεν θα είναι εύκολη, συνεπεία πολλών παραγόντων που θα την καθορίσουν.
Κάποια από αυτά κυρίως τα πεντάστερα αυτή τη στιγμή, έχουν κενά δωμάτια ακόμα και για τους μήνες αιχμής Ιούλιο και Αύγουστο. Όμως επειδή εκτιμούν ότι υπάρχει μία ανοδική τάση στις κρατήσεις, θεωρούν ότι θα τα γεμίσουν.
Για το Σεπτέμβριο πιστεύουν ότι θα είναι ένας καλός μήνας, όπως και πέρυσι καθώς έχει άλλα χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα είναι μήνας που έρχονται πολλά ζευγάρια στη Ρόδο.
Τώρα σε ό,τι αφορά τις τιμές στα συμβόλαια για την επόμενη χρονιά που αυτό το διάστημα βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι δεν υπάρχει κανόνας για το πώς αυτές θα διαμορφωθούν.
Το αν θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, ή αν θα αυξηθούν και πόσο, εξαρτάται από το πρακτορείο και το ξενοδοχείο κάθε φορά, αν και πάντα κάθε χρόνο όπως και φέτος άλλωστε οι ξενοδόχοι, καταβάλλουν προσπάθειες για να πάρουν αυξήσεις.
Φέτος λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχει η σεζόν, κάποια ξενοδοχεία δεν κατόρθωσαν να πάρουν αύξηση στα συμβόλαιά τους, ενώ κάποια άλλα το πάλεψαν και πήραν μικρές αυξήσεις της τάξης του 1% έως 2%. Υπήρξαν όμως και ελάχιστες περιπτώσεις κατά τις οποίες η αύξηση έφτασε το 3% όπως έγινε γνωστό χωρίς να αποκλείεται σε κάποιες άλλες περιπτώσεις να υπήρξαν και μεγαλύτερα ποσοστά.
Βέβαια υπάρχει και ο προβληματισμός για την περίπτωση που κάποιος ξενοδόχος πάρει τελικά έστω και αυτή τη μικρή αύξηση για την επόμενη χρονιά και αναγκαστεί τελικά υπό το βάρος των εξελίξεων να προχωρήσει σε προσφορές για να γεμίσει τα δωμάτιά του. Το οποιοδήποτε οικονομικό όφελος σε αυτή την περίπτωση εξανεμίζεται από τα early booking.
Επίσης σε άλλες περιπτώσεις ξενοδοχεία που ανήκουν στην κατηγορία των 5 αστέρων δεν κατάφεραν να πάρουν αυξήσεις ίσως γιατί έφτασαν σε υψηλά επίπεδα αύξησης τιμών τα προηγούμενα χρόνια. Φαίνεται ότι πιο κερδισμένα αποδείχτηκαν τα ξενοδοχεία 4 αστέρων με καλό προϊόν και προσιτές τιμές.
Πάντως η υπερπροσφορά και ο ανταγωνισμός σε μονάδες και προορισμούς παραμένουν οι κυρίαρχοι λόγοι που καθορίζουν τις τιμές στα συμβόλαια, ενώ και άλλες παράμετροι, που παλαιότερα δεν λαμβάνονταν υπόψη όπως για παράδειγμα οι καιρικές συνθήκες και οι οικολογικές ευαισθησίες, φαίνεται ότι παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο.