ΑΔΜΗΕ: Στο πρόγραμμα η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων

ΑΔΜΗΕ: Στο πρόγραμμα η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων

ΑΔΜΗΕ: Στο πρόγραμμα η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 678 ΦΟΡΕΣ

Μετά τις Κυκλάδες και την Κρήτη, σειρά για υποβρύχιες ηλεκτρικές διασυνδέσεις με την ηπειρωτική Ελλάδα παίρνουν τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Β. Αιγαίου που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ της περιόδου 2020-2029 με συνολικό κόστος επένδυσης κοντά στα 2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) Συμμετοχών Ιάσων Ρουσόπουλος μιλώντας σήμερα στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, προχωρά μέσω της νέας θυγατρικής Grid Telecom που συστήθηκε στις αρχές του έτους, η διείσδυση στην αγορά τηλεπικοινωνιών με ενέργειες που θα περιλαμβάνουν και την εγκατάσταση πυλώνων κινητής τηλεφωνίας σε υποσταθμούς και πυλώνες μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως επισημάνθηκε στη συνέλευση, η διασύνδεση των Δωδεκανήσων προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ θα γίνει μέσω του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Κορίνθου, το οποίο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2021, ενώ το σημείο σύνδεσης στα Δωδεκάνησα θα είναι στην Κω ή στη Ρόδο. Αντίστοιχα, για τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου είναι υπό μελέτη αν η διασύνδεση θα γίνει με τη Θράκη ή την Εύβοια (Αλιβέρι ή Λάρυμνα).

Πρόκειται για επενδύσεις που πολλαπλασιάζουν την αξία των παγίων του ΑΔΜΗΕ καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρουσόπουλος η ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση της εταιρείας σήμερα είναι 1,3 δισ. ευρώ. Για το λόγο αυτό, προέβλεψε αύξηση της κερδοφορίας αλλά και της μερισματικής απόδοσης από το 2023, οπότε θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τόσο των Κυκλάδων όσο και της Κρήτης.

Αναφορικά με τη διασύνδεση των Κυκλάδων επανέλαβε ότι επισπεύδεται η τέταρτη φάση που περιλαμβάνει τα νησιά Σαντορίνη, Μήλο, Φολέγανδρο, Σέριφο, Σίφνο και Κύθνο με στόχο να ολοκληρωθεί το 2022- 2023 αντί για το 2024 που ήταν ο προηγούμενος προγραμματισμός. Για το σκοπό αυτό - σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα - οι διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν το Σεπτέμβριο και η κατακύρωση των συμβάσεων αναμένεται στις αρχές του 2020.

Για τη μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης, μέσω Αττικής, αναμένονται οι προσφορές για τα καλώδια και τους υποσταθμούς μέσα στο καλοκαίρι.

Οι διασυνδέσεις των νησιών περιορίζουν τα κονδύλια που καταβάλλουν οι καταναλωτές μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας για την κάλυψη του αυξημένου κόστους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα νησιά από τους αυτόνομους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. Επίσης, μειώνουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και επιτρέπουν την αξιοποίηση του δυναμικού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ήλιος και άνεμος) των νησιών.

Σε ό,τι αφορά τις τηλεπικοινωνίες στόχος της εταιρείας είναι να περάσει από το μοντέλο της μίσθωσης του δικτύου οπτικών ινών που εφαρμόζει σήμερα (νοικιάζοντας τα 2.500 χιλιόμετρα που ήδη κατέχει σε εταιρεία τηλεπικοινωνιών) στην παροχή υπηρεσιών που θα περιλαμβάνουν τη μίσθωση γραμμών υπερυψηλών ταχυτήτων, την συνεγκατάσταση κεραιών καθώς και Data Centers. Ο κ. Ρουσόπουλος ανέφερε ότι με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις η εταιρεία αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα στην αγορά τηλεπικοινωνιών των νησιών.

Διαβάστε ακόμη

Έφυγε από τη ζωή ο πρώην δήμαρχος Χάλκης Λευτέρης Λαθουράκης

Μιχάλης Θωμάτος: «Συνεχίζουμε με σχέδιο, συνεργασία και ταπεινότητα, γνωρίζοντας ότι έχουμε μπροστά μας ένα απαιτητικό καλοκαίρι»

Αντώνης Καμπουράκης: «Κύριε Γερονικόλα, τελικά σας ενοχλεί η πραγματικότητα ή απλώς δεν σας βολεύει;»

Σημαντικές επιτυχίες είχαν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου της Ρόδου

Δύο υποθέσεις παραβατικότητας στη Ρόδο: Ανήλικος κατέληξε στο νοσοκομείο από κατανάλωση αλκοόλ – Συλλήψεις και για υπερβολική μουσική

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η φωτιά που ξέσπασε λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι στον Καλαμώνα

Φωτιά σε καλαμιές ανάμεσα σε Δαματριά και Θολό - Μεγάλη κινητοποίηση των δασοπυροσβεστικών δυνάμεων του νησιού

Τρεις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου την επόμενη εβδομάδα