Δύο μικρά λεωφορεία προστέθηκαν από χθες στο στόλο της ΡΟΔΑ

Τα δύο πρώτα μικρά λεωφορεία που θα προστεθούν σύντομα στο στόλο της δημοτικής επιχείρησης συγκοινωνιών ΡΟΔΑ για την κάλυψη των αναγκών μέσα στην πόλη, απέκτησε χτες ο δήμος Ρόδου.

Τα οχήματα μήκους 8 μέτρων και 18 θέσεων, είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ευέλικτα και κατάλληλα για ανηφορικούς δρόμους ενώ διαθέτουν και ειδική ράμπα για να δέχονται αναπηρικά αμαξίδια.
Η παραλαβή τους έγινε επισήμως χτες στην πλατεία δημαρχείου από το δήμαρχο Φώτη Χατζηδιάκο, παρουσία του προέδρου της επιχείρησης συγκοινωνιών του δήμου Δημήτρη Παρασκευά, του διευθυντή της Φώτη Καραμανώλη και εκπροσώπων της εταιρίας, παρουσία των μέσων ενημέρωσης, και εγκαινιάστηκαν με μία μικρή περιοδεία στην πόλη.

Μάλιστα ο δήμαρχος… χρονομέτρησε την απόσταση από την περιοχή Αραπάκι μέχρι και το Μαντράκι, που ανήλθε σε μόλις 6 λεπτά, για να αποδείξει και στην πράξη ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι όντως ευέλικτα και μπορούν να ανταποκρίνονται σε μέρες και ώρες αιχμής και κυκλοφοριακού φόρτου σε κεντρικούς δρόμους.

Ο δήμαρχος σε δηλώσεις του για την απόκτηση των δύο πρώτων μικρών λεωφορείων επεσήμανε τα εξής: «Εγκαινιάστηκαν σήμερα τα μικρά λεωφορεία που αποκτήθηκαν από το πρόγραμμα «ΕΥ –ΚΙΝΗΣΗ» Ελλάδα Κύπρος μέσω του Interreg. Η εταιρία ανέλαβε να μας προμηθεύσει με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, τα οποία είναι πλέον στη διάθεση της δημοτικής επιχείρησης συγκοινωνιών ΡΟΔΑ για τις ανάγκες της πόλης της Ρόδου.

Ο σχεδιασμός είχε ξεκινήσει από τον πρώτο χρόνο της θητείας μας, δηλαδή να αποκτήσει ευκίνητα μικρά λεωφορεία η πόλη, ώστε να αντιμετωπίσουμε μερικώς το συγκοινωνιακό πρόβλημα που μας απασχολεί. Κατά τη διαδρομή που κάναμε από την πλευρά της Θ. Σοφούλη στην περιοχή της εθνικής αντιστάσεως υπάρχει ένας χώρος στάθμευσης του δήμου, και επίσης απέναντι από τον ΟΑΕΔ και ζητήσαμε από το υπουργείο πολιτισμού να παραχωρηθεί στο δήμο για να γίνει διαμόρφωση και να γίνει χώρος στάθμευσης.

 Η άλλη γραμμή που χρειάζεται να εξυπηρετηθεί είναι η περιοχή, όπου έγινε η διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης από το Λιμενικό ταμείο, και οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 800 αυτοκίνητα. Έχει γίνει μία πρόβλεψη και στο σχέδιο της βιώσιμης αστικής ανάπλασης για θέσεις στάθμευσης στην περιοχή εκείνη και επιπλέον το Λιμενικό ταμείο έχει μελετήσει μαζί με τον ξυλοπεζόδρομο εκεί που βρίσκεται το πρόχειρο καρνάγιο, ένα χώρο στάθμευσης δύο ορόφων για να εξυπηρετηθούν άλλα 500 αυτοκίνητα.

Μαζί με τους πίνακες τηλεματικής που θα υπάρχουν στις 22 στάσεις από το αεροδρόμιο μέχρι την πόλη, θα διευκολυνθεί η εξυπηρέτηση μονίμων κατοίκων και επισκεπτών, καθώς θα συνδυάζεται και με ένα άλλο πρόγραμμα, ώστε να ξέρουμε σε πόση ώρα θα είναι το λεωφορείο στην κάθε στάση.
Αυτά τα λεωφορεία είναι πιλοτικά και είναι 18 θέσεων. Ο σχεδιασμός προέβλεπε άλλα 5 λεωφορεία των 27 και 35 θέσεων, τα οποία θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το σύνολο της συγκοινωνίας μέσα στην πόλη.
Εμείς κάναμε το ξεκίνημα και πιστεύω ότι η επόμενη δημοτική αρχή να ακολουθήσει το σχεδιασμό και να συνδυάσει τη μονοδρόμηση που έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ της κυκλοφορίας γύρω από τη μεσαιωνική πόλη και άλλων περιοχών.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ Δημήτρης Παρασκευάς δήλωσε: «Τα λεωφορεία αυτά είναι τα δύο πρώτα από αυτά που είχαμε ανακοινώσει από πέρσι ότι τα περιμέναμε, ενώ ο σχεδιασμός μας είναι να καλύψουμε τις ανάγκες όλης της πόλης της Ρόδου με τέτοια λίγο όμως μεγαλύτερα από αυτά. Δεν θα είναι βέβαια τα 12μετρα, όπως αυτά που έχουμε αλλά 8μετρα χωρητικότητας 35 έως 40 ατόμων για να καλυφθούν οι ανάγκες.
Τα μικρά λεωφορεία θα δρομολογηθούν μόλις βγουν οι πινακίδες και θα κυκλοφορούν εντός πόλης, από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και σε άλλες περιοχές εντός πόλης όπου υπάρχουν ανάγκες.

Παράλληλα, σε ότι αφορά το σύστημα της τηλεματικής προχωρά, είμαστε στο τελευταίο στάδιο, περιμένουμε από το ίδιο πρόγραμμα τις πινακίδες που θα μπουν μέσα στα λεωφορεία και στους δρόμους για πληροφορίες προς το κοινό. Στα νέα στέγαστρα επίσης έχουμε βάλει πινακίδες θα είναι 62 στο σύνολο, ενώ έχουν τοποθετηθεί 20, οπότε ο επιβάτης θα έχει μία ολοκληρωμένη εικόνα της μετακίνησής του στο νησί της Ρόδου.

Από συζητήσεις που είχαμε με τον εκπρόσωπο της εταιρίας φάνηκε η τάση να φύγουν οι αστικές συγκοινωνίες από τα συμβατικά οχήματα και να πάμε σε ηλεκτροκίνητα οχήματα. Εμείς ήμασταν από τους πρώτους που ξεκινήσαμε μία τέτοια προσπάθεια ως δημοτική επιχείρηση να ανανεώσουμε το στόλο μας με ηλεκτροκίνητα οχήματα και είχαμε αρκετές συναντήσεις με εταιρίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμα και με τη ΔΕΗ. Είχαμε έρθει σε συμφωνία και με τη ΔΕΗ και με εταιρία που είχε ηλεκτροκίνητα οχήματα αλλά δεν προχώρησε το πρόγραμμα γιατί δεν είχαμε φορέα χρηματοδότησης. Πιστεύουμε να βρεθεί λύση για να ξεφύγουμε από τα ρυπογόνα οχήματα αυτής της τεχνολογίας.

Σε ότι αφορά τις προσλήψεις, για πρώτη φορά φέτος για 2,5 μήνες είχαμε πάγωμα των προσλήψεων λόγω των εκλογών. Μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης βγάλαμε την προκήρυξη, την επόμενη Δευτέρα λήγει η ημερομηνία κατάθεσης των αιτήσεων, οπότε από τον Αύγουστο θα έχουμε το προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών.

Τέλος, ο πρόεδρος της εταιρίας “MIETSEL” που προμήθευσε τα λεωφορεία στο δήμο, Βασίλης Τσελέντης δήλωσε: «θα ήθελα να χαιρετίσω κάθε θετική κίνηση, για την εξυπηρέτηση των πολιτών στις μεγάλες πόλεις, ειδικά στη Ρόδο που έχει ένα θέμα συγκοινωνιακό από ότι είδαμε. Να είστε σίγουροι ότι έχετε πάρει δύο πολύ ευέλικτα λεωφορεία ευκολοδήγητα, με υψηλές ροπές, κατάλληλα για δρόμους ανηφορικούς. Είμαι σίγουρος ότι θα εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι στο έπακρο. Κατασκευάζονται στην Τουρκία για λογαριασμό ιταλικής εταιρίας. Το κόστος του κάθε λεωφορείου ανέρχεται σε 65.000 ευρώ και είναι το μοναδικό στο είδος του σε αυτή τη χαμηλή τιμή. Είναι η εξελιγμένη μορφή των ντίζελ με πολύ χαμηλούς ρίπους και είναι οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον».

Τα μικρά λεωφορεία είναι ευέλικτα, κατάλληλα για ανηφορικούς δρόμους και έχουν ράμπα για τα αναπηρικά αμαξίδια
Τα μικρά λεωφορεία είναι ευέλικτα, κατάλληλα για ανηφορικούς δρόμους και έχουν ράμπα για τα αναπηρικά αμαξίδια
Το εσωτερικό του λεωφορείου
Το εσωτερικό του λεωφορείου
Ο δήμαρχος Φ. Χατζηδιάκος, ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ, ο Δ. Παρασκευάς, ο δημοτικός σύμβουλος Σ. Καλαθενός και οι εκπρόσωποι της εταιρείας που προμήθευσαν το δήμο με τα οχήματα
Ο δήμαρχος Φ. Χατζηδιάκος, ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ, ο Δ. Παρασκευάς, ο δημοτικός σύμβουλος Σ. Καλαθενός και οι εκπρόσωποι της εταιρείας που προμήθευσαν το δήμο με τα οχήματα