Κίνδυνος «μπλακ-άουτ» για τα ΕΛΤΑ στη Ρόδο

Τσουβάλια με τόνους αλληλογραφίας, παραμένει αδιάθετη σύμφωνα με πληροφορίες της “Ροδιακής” στο κέντρο διανομής των ΕΛΤΑ στο νησί  της Ρόδου, γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα αλλά και κινδύνους για χιλιάδες επιχειρήσεις του νησιού μας αλλά και ιδιώτες που θα μπουν σε πρωτοφανή  δοκιμασία εξαιτίας της ολοένα και μεγαλύτερης επιδείνωσης του προβλήματος.

Τεράστιοι κίνδυνοι προκύπτουν όμως  για τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες στο νησί μας, οι οποίοι εδώ και πολλές μέρες δεν έχουν λάβει τους λογαριασμούς και την αλληλογραφία τους. Η κατάσταση αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, καθώς σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της «Ροδιακής» υπάρχει τεράστια καθυστέρηση (εξαιτίας της έλλειψης  και συνταξιοδότησης προσωπικού και άλλων προβλημάτων) της επίδοσης αλληλογραφίας και λογαριασμών ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑΡ κλπ.

Ανάμεσα στους συνταξιοδοτηθέντες είναι και η έως πρόσφατα προϊσταμένη του τμήματος διανομής των ΕΛΤΑ στην πόλη της Ρόδου, γεγονός που ουσιαστικά αφήνει «ακέφαλη» την υπηρεσία, με ότι αρνητικό επιφέρει τέτοια εξέλιξη.

Οι εναπομείναντες υπηρετούντες υπάλληλοι, βρίσκονται κυριολεκτικά σε απόγνωση, αφού αφενός είναι οι αποδέκτες των έντονων αντιδράσεων καθημερινά στην περιοχή μας και αφετέρου επειδή κανείς δεν ασχολείται στα σοβαρά με την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, η επιδείνωση του οποίου θα είναι ραγδαία!

Ανάμεσα στα προβλήματα που σταδιακά θα αρχίσουν να εμφανίζονται είναι:
- Η παράδοση λογαριασμών (ΔΕΗ, ΟΤΕ, κινητής τηλεφωνίας, ΔΕΥΑΡ) που έχουν λήξει εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης.

- Η απώλεια εκπτώσεων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, αν δεν ενημερωθούν οι καταναλωτές και δεν  εξοφληθούν έγκαιρα.

- Η απώλεια ρυθμίσεων που έχουν γίνει.

- Οι κίνδυνοι που προκύπτουν για εκατοντάδες επιχειρήσεις στη Ρόδο, εξαιτίας της καθυστέρησης στην παράδοση της αλληλογραφίας τους καθώς επίσης και εγγράφων που έχουν σχέση με προσθεσμίες, προειδοποιήσεις, ενδιαφέρον πελατών αγοραστών κλπ.

Η ηλεκτρονική αλληλογραφία, η έκδοση ηλεκτρονικών λογαριασμών κλπ, μπορεί σήμερα να καλύπτει ένα πολύ μεγάλο φάσμα των επιχειρήσεων που λειτουργούν και στην περιοχή μας, αλλά και των ιδιωτών, ωστόσο όμως, αρκετοί είναι εκείνοι που περιμένουν να ενημερωθούν και να εξυπηρετηθούν μέσω  των ΕΛΤΑ.

Ξεχειλίζουν από έντυπα και δέματα τα γραφεία
Το τμήμα διανομής πόλεως Ρόδου, πραγματικά ξεχειλίζει από γράμματα, έντυπα και δέματα που συγκεντρώνονται σε κάθε ελεύθερο χώρο, σε σάκους και τελάρα, στο έδαφος, ακόμη και σε σκαλιά, περιμένοντας – για πολύ – τη διανομή τους στους παραλήπτες.

Η εικόνα είναι πραγματικά τραγική αλλά κανείς πέρα από τους εναπομείναντες εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ της Ρόδου δεν φαίνεται να ανησυχεί.

Από στοιχεία και πληροφορίες που συγκέντρωση η “ΡΟΔΙΑΚΗ”, προκύπτει ότι  η παράδοση της αλληλογραφίας στους παραλήπτες καθυστερεί έως και τέσσερις εβδομάδες σε αυτή τη φάση, χρόνος που αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο.

Η κατάσταση είναι συνεχώς επιδεινούμενη, τα τελευταία χρόνια, καθώς δεν έχουν αναπληρωθεί οι κενές θέσεις εργασίας που προέκυψαν από συνταξιοδοτήσεις και μεταθέσεις υπαλλήλων.

Το βέβαιο είναι ότι η κατάσταση έχει οξυνθεί ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, δημιουργώντας σοβαρά πλέον προβλήματα στους εξυπηρετούμενους πολίτες. Πέρα από την ταλαιπωρία στην οποία επιβάλλονται οι πολίτες αναζητώντας την καθυστερημένη αλληλογραφία τους, όλο και συχνότερα σημειώνονται περιπτώσεις που καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα (σε τράπεζες κ.λ.π.) ή και επανασυνδέσεις υπηρεσιών (ΟΤΕ, ΔΕΗ κ.λ.π.) που τους έχουν διακοπεί λόγω του ότι δεν έλαβαν εγκαίρως τους λογαριασμούς πληρωμής.

Οι διαμαρτυρίες, που έχουν κοινοποιηθεί και είναι γνωστές σε κεντρικό επίπεδο, φαίνεται ότι δεν  συγκινούν τους αρμοδίους, ώστε να επιληφθούν και να επιλύσουν το πρόβλημα το οποίο, εν κατακλείδι, προσβάλει την αξιοπιστία της υπηρεσίας και οδηγεί τους πολίτες σε ιδιωτικές εταιρίες.

Το πρόβλημα δεν αφορά βεβαίως μόνο την πόλη της Ρόδου, αλλά σχεδόν ολόκληρο το νησί. Η Λίνδος, μια από τις πλέον τουριστικές περιοχές της Ρόδου με τεράστιο όγκο αλληλογραφίας, απέμεινε να λειτουργεί με έναν και μοναδικό υπάλληλο, ο οποίος όπως είναι φυσικό, δεν μπορεί να αντέξει και να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες που παρουσιάζονται, όπως θα έπρεπε.

Η κατάσταση είναι οριακή για όλους και μόνο με παρέμβαση τοπικών μας εκπροσώπων προς τη διοίκηση των ΕΛΤΑ θα μπορέσει ν’ αντιμετωπιστεί.