Εγκαταστάθηκαν οι σταθμοί για την αυτόματη εξυπηρέτηση των πολιτών

Εγκαταστάθηκαν χθες οι τρεις πρώτοι ηλεκτρονικοί σταθμοί αυτόματης εξυπηρέτησης πολιτών, στο κέντρο της πόλης της Ρόδου και τα δημοτικά καταστήματα Αφάντου και Ιαλυσού, με την προοπτική να αναβαθμίσουν τον τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών από το Δήμο.
Με αφορμή την παορυσίασή τους χθες στον Αντιδήμαρχο κ. Σάββα Διακοσταματίου ο ίδιος παραχώρησε συνέντευξη τύπου μαζί με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας που τα κατασκεύασε και τα τοποθέτησε, τον κ. Γιώργο Κολοβό της «Egritos Group-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Α.Ε.»

Συγκεκριμένα, ο κ. Διακοσταματίου ανακοίνωσε ότι τις δύο προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των τριών πρώτων ηλεκτρονικών σταθμών αυτόματης εξυπηρέτησης πολιτών, τύπου ΑΤΜ για οικονομικές και διοικητικές συναλλαγές, και μάλιστα έβγαλαν και το πρώτο έγχαρτο που αφορά σε μία οικονομική πληρωμή και ενημέρωση για οφειλές του Δήμου. Χθες, λοιπόν, έγινε μία πρώτη παρουσίαση στον ίδιο και στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Δήμου, κ. Μανίκαρο.  Ο λόγος που επιλέχθηκαν τα παραπάνω σημεία για να εγκατασταθούν πιλοτικά αυτά τα τρία πρώτα ΑΤΜ του Δήμου είναι επειδή καταρχήν έπρεπε να υπάρχει ένα στην πόλη ενώ τ’ Αφάντου και η Ιαλυσός είναι μεγάλες πληθυσμιακά δημοτικές κοινότητες στις οποίες δεν λειτουργεί ΚΕΠ το απόγευμα. Για ακόμα μία φορά τονίστηκε ότι, στα μηχανήματα αυτά, δεν θα γίνονται συναλλαγές με χρήματα, παρά μόνο με κάρτα.

Σε δεύτερη φάση, τον Σεπτέμβριο, θα γίνει μία παρουσίαση και στους φορείς, η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί για τα τέλη του τρέχοντος μηνός. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Διακοσταματίου, αποφάσισαν να το αναβάλουν επειδή πρόκειται για μεταβατική περίοδο και επειδή είναι ένα πρωτοποριακό project και υπολογίζουν ότι στο μεσοδιάστημα το Υπουργείο θα έχει δώσει και τις λοιπές αδειοδοτήσεις προκειμένου να ενεργοποιηθεί και το κομμάτι της διοικητικής εξυπηρέτησης του πολίτη και δήλωσε στη συνέχεια:

«Νομίζω ότι σήμερα είναι μία ιδιαίτερη στιγμή για τον Δήμο μας, προχωράμε μπροστά, δείχνουμε το μέλλον, προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε σε βάθος χρόνου ό,τι μπορεί να πάρει ο δημότης μας και στο πιο απομακρυσμένο σημείο αυτού του Δήμου. Εγώ νιώθω πολύ καλά διότι αυτή ήταν μία ιδέα που είχαμε εμείς πριν τέσσερα χρόνια και η οποία, στον πρώτο Δήμο που υλοποιείται είναι στον Δήμο Ρόδου, πανελλαδικά. Στον Δήμο Τρικέων είναι πιλοτικά, ενώ εδώ υλοποιείται, αφού από τον Σεπτέμβρη οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτά τα μηχανήματα».

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Εταιρείας δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος και έκανε λόγο για μία εγκατάσταση πρωτοποριακή για την Ελλάδα, καινοτόμα και όπως είπε αυτή είναι η αρχή. Και δήλωσε: «Είναι ο ορισμός της εξωστρέφειας του δημοσίου και ειδικότερα του Δήμου προς τους δημότες και τους πολίτες. Ο δημότης έχει να αντιμετωπίσει ένα μηχάνημα και όχι να πάει από το ένα γραφείο στο άλλο για να μπορέσει να κάνει τη συναλλαγή του. Οι συναλλαγές αυτές που υπάρχουν σήμερα είναι η αρχή, μπορούν να βάλουν όσες θέλουν οι υπηρεσίες του Δήμου και είναι ώριμες για να μπουν».

Το ΑΤΜ αυτό μπορεί να συνδεθεί με το πρωτόκολλο, τα έσοδα, τις διοικητικές υπηρεσίες, το λογιστήριο,  ενώ στόχος είναι να συνδεθεί και με τα Νομικά Πρόσωπα όπως η ΔΕΥΑΡ. Επίσης, διαθέτει scanner για αυτόματη ανίχνευση σε περίπτωση που στείλει ο Δήμος ειδοποιητήριο, και ο δημότης μπορεί να το χρησιμοποιήσει είτε με έναν κωδικό ή μία κάρτα που θα προμηθευτεί από τον Δήμο, ώστε να μπορεί να μπει στο σύστημα προσωποποιημένα ή να πάρει στοιχεία που είναι δημόσια και έχουν αναρτηθεί στο Διαύγεια.

Αυτή τη στιγμή, τα τρία μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί, λειτουργούν πλήρως όμως για να εξυπηρετούν τους πολίτες αυτό προϋποθέτει κάποιες ενέργειες,  όπως οι συμβάσεις με την τράπεζα για να μπορούν να πληρωθούν, η άδεια από το μητρώο πολιτών για να μπορούν να πάρουν το πιστοποιητικό, πράγματα που δεν αφορούν τις υποδομές του Δήμου. Ο κ. Κολοβός εκτιμά ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία  και θα πρέπει και η επόμενη Δημοτική Αρχή να έρθει σε επαφή με το αντικείμενο για να συντομεύσουν τους χρόνους.
«Είναι ένα έργο πέρα και πάνω από δημοτικές αρχές, είναι ένα έργο διαχρονικό και αφορά τον πολίτη», είπε κλείνοντας ο κ. Διακοσταματίου.