Κουλτούρα φιλοξενίας και τουριστική συνείδηση

Κουλτούρα φιλοξενίας και τουριστική συνείδηση

Κουλτούρα φιλοξενίας και τουριστική συνείδηση

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 287 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Μιχάλης Κωστόπουλος* στο traveldailynews.gr


Η λέξη κουλτούρα προέρχεται από το ρήμα “colere”, που σημαίνει “καλλιεργώ” και είναι το αντίστοιχο της ελληνικής λέξης “παιδεία”. Ωστόσο, κουλτούρα δεν είναι μόνο ο πολιτισμός και η ιστορία. Είναι επίσης η κουζίνα, οι γεύσεις, τα αρώματα, η μουσική και η συνολικότερη εμπειρία γύρω από τον επισκέπτη. Όλη η κουλτούρα μαθαίνεται - αλλά ό,τι μαθαίνουμε δεν είναι κουλτούρα.

Άμεσα συνυφασμένη η τουριστική συνείδηση, που είναι στην ουσία τρόπος ζωής, από την ποιοτική παροχή υπηρεσιών, τη συμπεριφορά μας και τη φιλοξενία προς τους επισκέπτες μας, ανεξάρτητα εάν είμαστε άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι με το τουριστικό προϊόν.

Επομένως, όπου λείπει η κουλτούρα φιλοξενίας και η τουριστική συνείδηση, τείνουν όλα να γίνονται ευκαιριακά, λίγο έως πολύ πρόχειρα, και κάπου είμαστε και λιγάκι αφελείς, ασυνεπείς και σε ορισμένες περιπτώσεις αισχροκερδούμε, όπου βραχυπρόθεσμα κάτι τέτοιο μας ικανοποιεί οικονομικά, αλλά στο τέλος αποδεδειγμένα μας οδηγεί στην καταστροφή.

Ο ποιοτικός τουρίστας δεν αφήνει μόνο χρήματα αλλά ενδιαφέρεται να γνωρίσει τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής του τόπου, να νιώσει πως ήρθε σε έναν προορισμό, ο οποίος τον σέβεται και παράλληλα σέβεται και τον εαυτό του.

Οπότε, όποιες υποδομές και αν φτιαχτούν, εάν δεν αναπτύξουμε όλοι επαγγελματικούς τρόπους συμπεριφοράς στην εξυπηρέτηση του κάθε επισκέπτη, τότε το θέμα συζήτησης θα είναι πάντα τα άλυτα τουριστικά προβλήματα της περιοχής, της πόλης, του νησιού, της χώρας.

Είτε έχουμε βενζινάδικο, είτε εστιατόριο, είτε ξενοδοχείο 5 αστέρων, αυτό που έχει ίσως τη μεγαλύτερη σημασία και δεν κοστίζει τίποτα είναι η φιλοξενία, η εξυπηρέτηση, η οποία είναι αναπόστατο κομμάτι κάθε συναλλαγής. Μια καλημέρα, ένα ευχαριστώ, ένα χαμόγελο.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είμαστε όλοι μας representatives, είμαστε αντιπρόσωποι δηλαδή του τουριστικού προϊόντος. Έχουμε λοιπόν τη συνείδηση να καταλάβουμε πως ό,τι κάνουμε έχει αντίκτυπο. Θετικό, αλλά και αρνητικό.

* Ο Μιχάλης Κωστόπουλος ασχολείται με τον τουρισμό τα τελευταία 15 χρόνια - τα 10 σε ξενοδοχεία. Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. Εργάζεται ως Food & Beverage Manager στον Όμιλο Mitsis Hotels και συγκεκριμένα στο πρώτο ξενοδοχείο του ομίλου, το Mitsis Ramira Beach. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε αρκετές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μερικές από τις εταιρείες που έχει συνεργαστεί είναι η Grecotel, Atlantica, Esperia όπως επίσης το ξενοδοχείο Vineyard, όπως και με την InterContinental Hotels στο Λονδίνο.

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Ιωάννης Ηλ. Βολανάκης: Ταμάριξ η γαλλική (Tamarix gallica), κοινώς αρμυρίκι ή αλμυρίκι

Φίλιππος Ζάχαρης: Η προστασία της Ευρώπης, οι Ευρωεκλογές και οι κίνδυνοι

Αργύρης Αργυριάδης: Η «παράλληλη» εργασία των δημοσίων υπαλλήλων

Χρήστος Γιαννούτσος: Τελικά ψηφίζουμε στις Ευρωεκλογές με κριτήριο την πολιτική ή το lifestyle;

Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Θεόδωρος Παπανδρέου: Διορθωτικές παρεμβάσεις στο Αναλυτικό και Ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου

Γιατί να ψηφίσουμε στις Ευρωπαϊκές εκλογές του 2024;

Στην Ηλιούπολη για τα μπαράζ ανόδου ο ΠΑΟΚ Ρόδου