Σήκωσαν τα μανίκια αντιδήμαρχοι και εντεταλμένοι στο δήμο Ρόδου

 Σήκωσαν τα μανίκια… με το καλημέρα οι νέοι Αντιδήμαρχοι και εντεταλμένοι σύμβουλοι στον Δήμο της Ρόδου και αποδύθηκαν σε έναν αγώνα δρόμου για να ενημερωθούν, να εντοπίσουν τα πιο επείγοντα προβλήματα και να ιεραρχήσουν τις προτεραιότητές τους, ειδικά με τη σεζόν να μην έχει τελειώσει ακόμη αλλά και το χειμώνα να πλησιάζει.

Εβδομάδα ενημέρωσης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτή που πέρασε για τη νέα Δημοτική Αρχή Ρόδου καθώς από την επομένη κιόλας του ορισμού τους από τον Δήμαρχο, Αντώνη Καμπουράκη, τα μέλη του νέου Διοικητικού Σχήματος στο Δήμο ξεκίνησαν τις διαδοχικές συσκέψεις και συναντήσεις με στόχο, σε πρώτη φάση, να ενημερωθούν σχετικά με τους τομείς και τη λειτουργία των υπηρεσιών με τις οποίες επιφορτίστηκαν.

Βέβαια, σύντομα και αφού ολοκληρωθεί το στάδιο της ενημέρωσης, αναμένεται να αναλάβουν και σχετικές πρωτοβουλίες κυρίως για θέματα αιχμής που απασχολούν την καθημερινότητα των πολιτών, πάντα με βάση τις κατευθύνσεις που έχει δώσει ο Δήμαρχος ο οποίος έχει ζητήσει μετρήσιμα αποτελέσματα.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, την εβδομάδα που πέρασε, όλα τα νέο-ορισθέντα μέλη του νέου Διοικητικού Σχήματος στο Δήμο της Ρόδου είχαν συναντήσεις και συσκέψεις ενημερωτικού χαρακτήρα σχετικά με τους τομείς που αναλαμβάνουν, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί βέβαια και την ερχόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με τον Δήμαρχο σχετικά με τις προτεραιότητες που θα θέσουν σε κάθε τομέα.

Σημειώνεται ότι σε εκκρεμότητα βρίσκεται ακόμη ο ορισμός των Διοικητικών Συμβουλίων στις Επιτροπές και τους Οργανισμούς του Δήμου, κάτι που γίνεται κατά την πρώτη τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες.

«Βουτιά» στα δύσκολα
Ας δούμε πώς κύλησαν οι πρώτες ημέρες (σ.σ. ούτε καν εβδομάδα δεν πέρασε αφού ορίστηκαν την περασμένη Τρίτη από τον Δήμαρχο) για αρκετούς από τους Αντιδημάρχους και εντεταλμένους συμβούλους και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι:

Από τα πιο «βαριά» πόστα του Δήμου, αυτό που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «καθημερινότητα» ανατέθηκε για πρώτη φορά σε γυναίκα αφού η κα Τσαμπίκα Κιαχαγιά-Μαγιόγλου ορίστηκε Αντιδήμαρχος Επιχειρησιακής Λειτουργίας και Καθημερινότητας του Πολίτη, έχοντας βέβαια στις αρμοδιότητές της τον (πολύπαθο) τομέα της Καθαριότητας.

Η ίδια, ξεκίνησε την ενημέρωσή της με συνάντηση που συγκάλεσε με όλους τους προϊσταμένους των Τμημάτων προκειμένου να αποκτήσει μία πρώτη εικόνα. Ως άμεση προτεραιότητα θέτει τη βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζει στην καθαριότητα η πόλη και το νησί, και δη οι τουριστικές περιοχές, μια και η σεζόν βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.  
Εκείνο που επιθυμεί να κάνει σε αυτή τη φάση είναι να θέσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ενώ περιμένει να πιάσει δουλειά και το καινούργιο προσωπικό στην καθαριότητα ώστε να καλυφθούν οι κενές θέσεις και να είναι πιο ομαλή η λειτουργία της υπηρεσίας.

Οι ενημερωτικές συσκέψεις θα συνεχιστούν και την ερχόμενη εβδομάδα για την Αντιδήμαρχο και ένα από τα θέματα για τα οποία θα ζητήσει ενημέρωση είναι η σύμβαση με τον ιδιώτη στην καθαριότητα. Χαρακτηριστικό, πάντως, είναι ότι, χθες, Σάββατο, η κα Κιαχαγιά-Μαγιόγλου βρισκόταν στο ΧΥΤΑ.

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Προσόδων και Ενεργειακών Επενδύσεων, κ. Τηλέμαχος Καμπούρης, ανέλαβε επίσης ένα νευραλγικό πόστο, θεμελιώδες για τη λειτουργία του Δήμου, και οι πρώτες ημέρες κύλησαν για τον ίδιο με διαδοχικές συναντήσεις και επισκέψεις στις υπηρεσίες που προΐσταται πλέον, οι οποίες ως γνωστόν είναι διάσπαρτες σε διάφορα κτήρια. Έτσι, είχε συναντήσεις ενημερωτικές με τους προϊσταμένους των Τμημάτων, όπως το λογιστήριο, το ταμείο, το Τμήμα προϋπολογισμού αλλά και προμηθειών-εκκρεμεί αυτό των Προσόδων-όπως και με τη Διευθύντρια των Οικονομικών Υπηρεσιών.

Όπως λέει στη «Ροδιακή» ο κ. Καμπούρης, στην ουσία πρόκειται για «συναντήσεις γνωριμίας» με τα στελέχη των υπηρεσιών ώστε να δουν πώς επιθυμούν να δουλεύουν, να δουν τις δυσκολίες που υπάρχουν και πώς μπορούν να επιλυθούν τα όποια προβλήματα.

Ακολούθως, ο κ. Καμπούρης θα ενημερώσει και τον Δήμαρχο ώστε να λάβει οδηγίες σχετικά με τις προτεραιότητες που θα θέσουν. Τέλος, δεν παραλείπει να τονίσει ότι όλοι οι προϊστάμενοι των Τμημάτων είναι αξιόλογοι και ότι αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας σε ένα πολύ καλό βαθμό.

Την πρώτη του ενημερωτική συνάντηση με τα στελέχη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου είχε και ο νέο-ορισθείς Πρόεδρός του, κ. Βασίλης Παπαοικονόμου (σ.σ. ο οποίος επίσης έχει οριστεί και εντεταλμένος Πολεοδομικού Σχεδιασμού).

Σημειώνεται ότι παρών στην ίδια συνάντηση ήταν και ο απερχόμενος Πρόεδρος κ. Μιχάλης Χριστοδούλου. Κατά τη διάρκειά της, ο νέος Πρόεδρος είχε μία πρώτη ενημέρωση για τη λειτουργία του Λιμενικού Ταμείου, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα. Ανάμεσα σε άλλα, ενημερώθηκε αναλυτικά για τα λιμάνια αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου νότιας Δωδεκανήσου, για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και κυρίως για τα μεγαλύτερα όπως αυτό της αναβάθμισης της ασφάλειας των λιμανιών και της επέκτασης του ξυλοπεζόδρομου. Ακόμη για τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου, τις μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη κτλ.

Όσο αφορά στο άλλο πόστο που του ανέθεσε ο Δήμαρχος, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχει συνάντηση με τον προκάτοχό του, κ. Γιώργο Κακούλη, προκειμένου να ενημερωθεί και για αυτές τις αρμοδιότητες οι οποίες επίσης έχουν βαρύνουσα σημασία για την καθημερινότητα της πόλης αλλά και του νησιού.

Το Πράσινο είναι ακόμα ένας τομέας που έχει να κάνει με την καθημερινότητα του πολίτη και ο εντεταλμένος σύμβουλος Περιβάλλοντος και Πρασίνου, κ. Παναγιώτης Σταμάτης, ξεκίνησε την ενημέρωσή του από την επόμενη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του. Συγκεκριμένα, συναντήθηκε με τον Διευθυντή της Υπηρεσίας και τους υπεύθυνους του Τμήματος, με εργαζόμενους και επόπτες, ενημερώθηκε για τη λειτουργία του και πραγματοποίησε αυτοψία στις εγκαταστάσεις.
Παράλληλα, επικοινώνησε και με συναδέλφους του σε άλλα πόστα, οι οποίοι έχουν εμπειρία, ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή ενημέρωση και μία πιο σφαιρική εικόνα. Πάντως, όπως λέει στη «Ροδιακή», η κατάσταση που αντίκρισε είναι δύσκολη και τα προβλήματα τα εντοπίζει στα εξής:

Στη μεγάλη έλλειψη προσωπικού το οποίο είναι εξαιρετικά λίγο για να καλύψει όλο αυτό τον όγκο των εργασιών και τις ανάγκες του νησιού, στον εξοπλισμό ο οποίος είναι αρκετά παλιός και χρήζει ανανέωσης αλλά και εμπλουτισμού αλλά και στα οικονομικά της Υπηρεσίας.

Σε δεύτερη φάση, ο κ. Σταμάτης θα ενημερώσει σχετικά τον Δήμαρχο προκειμένου να πάρει και τις οδηγίες.
Ο κ. Σάββας Καραταπάνης επιφορτίστηκε και εκείνος με έναν βαρύνουσας σημασίας τομέα για το νησί, καθώς ορίστηκε εντεταλμένος Πρωτογενή τομέα και Εμπορίου. Σε μία πρώτη δήλωσή του στη «Ροδιακή», τονίζει ότι ο βηματισμός τους θα είναι σταθερός υπό την καλή καθοδήγηση του Δημάρχου και ότι θα αποφεύγουν τα μεγάλα λόγια.

Ο ίδιος, ήδη έχει μεταβεί στην έδρα του πόστου του, την Κρεμαστή, όπου και είχε μία πρώτη ενημέρωση ενώ ως πιο άμεση προτεραιότητα θέτει το κλείσιμο διάφορων εκκρεμοτήτων που προέκυψαν και με την περίοδο των εκλογών.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη, από τις προηγούμενες ημέρες, έχει γίνει γνωστό είτε με ανακοινώσεις τους είτε με δηλώσεις, για Αντιδημάρχους και άλλα στελέχη της Δημοτικής Αρχής ότι έπιασαν δουλειά αμέσως μετά τον ορισμό τους. Υπενθυμίζουμε:

Ο Αντιδήμαρχος κ. Στράτος Καρίκης ο οποίος έχει επιφορτιστεί με αρκετές αρμοδιότητες: Παιδείας, Προσχολικής Αγωγής, Οικολογίας, Ισότητας και Μετανάστευσης, δεν χρειαζόταν βεβαίως χρόνο για να εγκλιματιστεί αφού εγκαταστάθηκε στο παλιό του γραφείο στον Δήμο (σ.σ. διετέλεσε Αντιδήμαρχος Διοικητικών) και ξεκίνησε από τον τομέα της Παιδείας, έχοντας διαδοχικές συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες και προτάσσοντας τα προβλήματα στις σχολικές μονάδες του νησιού.

«Βαριά» Αντιδημαρχία έχει πάρει, ως γνωστόν, ο κ. Κώστας Ταρασλιάς αφού έχει στις αρμοδιότητές του την Τουριστική Ανάπτυξη, τον Πολιτισμό και τις Διεθνείς Σχέσεις της Ρόδου αλλά είναι υπεύθυνος και για τα ΜΜΕ, δηλαδή εν γένει για την προβολή του νησιού. Η σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στον Δήμο, είναι το στοίχημα που καλείται να κερδίσει ο έμπειρος αυτοδιοικητικός, όπως επίσης και η χάραξη της στρατηγικής που θα ακολουθήσει ο Δήμος για καθέναν από τους τομείς αυτούς ξεχωριστά.

Την πρώτη σύσκεψη στο δημοτικό κατάστημα της Κρεμαστής συγκάλεσε ο Αντιδήμαρχος Αφάντου και Πεταλούδων κ. Τάσος Σπανός, με τη συμμετοχή εμπλεκόμενων εντεταλμένων συμβούλων αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων και βέβαια του Προέδρου της κοινότητας. Η Κοιλάδα των Πεταλούδων, η διάβρωση των ακτών, το κτήριο όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες της δημοτικής ενότητας αλλά και τα προβλήματα στο κτήριο του παιδικού σταθμού της Κρεμαστής, ήταν από τα πρώτα που τέθηκαν.

Από τη Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης και Μνημείων ξεκίνησε την ενημέρωσή του βέβαια ο Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων και Υπηρεσίας Δόμησης Δρ. Στέφανος Δράκος ο οποίος επίσης ανέλαβε ένα «βαρύ» πόστο.  Στη σύσκεψη μετείχαν όλοι οι υπηρεσιακοί παράγοντες ενώ ο ίδιος ζήτησε και έγγραφη ενημέρωση για όλα τα ζητήματα που απασχολούν την Υπηρεσία. Μάλιστα, πραγματοποίησε και απροειδοποίητες επισκέψεις σε γραφεία. Την επόμενη ημέρα συγκάλεσε αντίστοιχη σύσκεψη με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Υπηρεσίας Δόμησης ζητώντας να του εκθέσουν τα προβλήματα και έδωσε κατευθύνσεις.

«Στα βαθιά» έπεσε από τις πρώτες ημέρες ο εντεταλμένος σύμβουλος Λίνδου και Νότιας Ρόδου, κ. Νίκος Καραμαρίτης, καθώς έπρεπε να επιληφθεί ενός σοβαρού προβλήματος που μπορούσε να αφήσει τη Λίνδο και τις γύρω περιοχές χωρίς νερό. Μάλιστα, η κινητοποίηση ήταν πολύ μεγάλη και είχε αίσιο τέλος.