Σε επιφυλακή για την πτώχευση του Thomas Cook βρίσκονται οι τοπικοί παράγοντες στη Ρόδο

Το ηχηρό μήνυμα προς τους επισκέπτες μας ότι βρίσκονται σε μία ευρωπαϊκή χώρα, ότι είμαστε οργανωμένοι και έχουμε σχέδιο ώστε να επιστρέψουν στην πατρίδα τους με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία, έστειλαν χθες ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος και ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, μαζί με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς, μετά την αναστολή λειτουργίας του Thomas Cook Αγγλίας.

Αίσθημα ασφάλειας προς τους επισκέπτες σε Ρόδο και Κω μέσω του μέχρι πρότινος παγκόσμιου κολοσσού του τουρισμού, εξέπεμψαν χθες, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στο Μέγαρο της Περιφέρειας, ο Περιφερειάρχης, ο Δήμαρχος Ρόδου και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Μανώλης Μαρκόπουλος.

Προηγήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του Περιφερειάρχη, για την εκτίμηση της κατάστασης, μετά την είδηση της πτώχευσης του τουριστικού οργανισμού, νωρίς χθες τα ξημερώματα. Σ’ αυτήν μετείχαν η υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, o χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Χρήστος Ευστρατίου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Κώστας Ταρασλιάς.

Τόσο ο Περιφερειάρχης όσο και ο Δήμαρχος Ρόδου, εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί, δίνοντας την εικόνα ότι έχουν επιληφθεί από πολύ νωρίς της κατάστασης ενώ τόνισαν ότι πρώτιστο μέλημα όλων είναι η εξυπηρέτηση των επισκεπτών που βρίσκονται στην περιοχή μας και η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που είπε ο κ. Χατζημάρκος, ότι δηλαδή οι επισκέπτες μπορούν να απευθύνονται στους παραπάνω φορείς για βοήθεια ή διευκόλυνση, ακόμα και για εξατομικευμένες περιπτώσεις.

Από νωρίς χθες το πρωί εξάλλου, όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης, Περιφέρεια, Δήμος και Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου (ΕΞΡ) βρίσκονται σε μια μαραθώνια προσπάθεια συντονισμού όλων των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για τη διαχείριση της κατάστασης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε διαρκή επικοινωνία με τον Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τους λοιπούς τουριστικούς φορείς της χώρας, όπως η ΠΟΞ, το ΞΕΕ και ο ΣΕΤΕ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, όταν «έσκασε» η είδηση βρίσκονταν στη Ρόδο 2.500 επισκέπτες και περίπου 1600 στην Κω που είχαν έρθει μέσω του Thomas Cook.

Όπως ενημέρωσε ο Περιφερειάρχης, για χθες δεν υπήρχε καμία προγραμματισμένη πτήση αεροσκαφών της εταιρείας από τη Ρόδο. Όσον αφορά την Κω, για χθες είχαν προγραμματιστεί 3 πτήσεις, οι επιβάτες των οποίων εξυπηρετήθηκαν με πτήσεις άλλων εταιρειών και η επιχείρηση επιστροφής τους στην Αγγλία εξελισσόταν ομαλά, πλην κάποιων μικρών, συνηθισμένων, καθυστερήσεων. Αυτό έγινε με φροντίδα της Βρετανικής κυβέρνησης και συντονισμό της κας Κοσιώρη αλλά και με ένα team της Αγγλικής Πρεσβείας το οποίο βρέθηκε στην Κω και έκανε διαχείριση στο πεδίο, δηλαδή το αεροδρόμιο της Κω.
 


Ο Περιφερειάρχης
Ο κ. Χατζημάρκος, ξεκίνησε λέγοντας ότι αυτός ο ταξιδιωτικός οργανισμός, τα τελευταία χρόνια, μας είχε δώσει αγωνία και άλλες φορές επειδή αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα και τουλάχιστον δύο φορές στο παρελθόν διεσώθη στο παρά πέντε. Αυτή τη φορά φαίνεται ότι τα προβλήματά του ήταν μεγαλύτερα και από προχθές τα μεσάνυχτα ανακοινώθηκε η αναστολή της λειτουργίας του και περνάει στη διαδικασία της πτώχευσης.

Και δήλωσε στη συνέχεια: «Είναι μία δυσάρεστη εξέλιξη. Είμαστε από νωρίς σήμερα (σ.σ. χθες) το πρωί σε μία μαραθώνια προσπάθεια συντονισμού όλων των ενεργειών αυτών που πρέπει να γίνουν για να γίνει η διαχείριση αυτής της κατάστασης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

»Το μήνυμά μας είναι αυτό που μία οργανωμένη, ευρωπαϊκή χώρα πρέπει να στέλνει στους επισκέπτες της, στους επισκέπτες οι οποίοι μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους και εμείς θα ανταποδώσουμε αυτήν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη δείχνοντας έμπρακτα όλο τον σεβασμό τον οποίο αξίζουν. Βεβαίως θα αναδείξουμε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι είμαστε μια ώριμη τουριστική αγορά η οποία με πολύ μεγάλο σεβασμό στους επισκέπτες της, έχει σχέδιο και ξέρει να διαχειρίζεται τέτοιου είδους καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο.

Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός σχεδίου, ώστε με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία και με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις, να αντεπεξέλθουμε σε αυτή τη  δυσάρεστη κατάσταση. Μέχρι στιγμής η συνεργασία μας με την υποπρόξενο της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, μας δείχνει ότι όλο το σχέδιο είναι σε εξέλιξη και υλοποιείται ομαλά κατά συνέπεια, δεν συντρέχει σήμερα κανένας λόγος ανησυχίας».

Ο Δήμαρχος
Στη συνέχεια ο κ.  Καμπουράκης δήλωσε: «Σε μια συγκυρία όπως αυτή, οι σημερινοί πελάτες, είναι οι αυριανοί μας πελάτες και θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν και αναγνωρίζουν ότι ήλθαν διακοπές σε έναν ευρωπαϊκό προορισμό που τους διασφαλίζει ευρωπαϊκά δικαιώματα και ευρωπαϊκή ασφάλεια.

Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η Πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα έχει κάνει τα απαραίτητα για να μπορέσουν να επιστρέψουν απρόσκοπτα στη χώρα τους. Θέλω να τονίσω ότι ο τουρισμός για τη Ρόδο δεν είναι σπριντ. Είναι μαραθώνιος. Και ο μαραθώνιος, παρά τη σημερινή δύσκολη μέρα, οφείλει να έχει στραμμένο το βλέμμα στο αύριο και στην επιστροφή των επισκεπτών αυτών, ως αυριανοί ευχαριστημένοι πελάτες.

Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η αυτοδιοίκηση β΄ και α΄ βαθμού, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή. Οι Ροδίτες πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι το αντίθετο του κακού δεν είναι το καλό. Μπορεί να είναι το χειρότερο, το οποίο, με τις σημερινές συμπεριφορές και ενέργειες, οφείλουμε να αποτρέψουμε.

Στους δε επισκέπτες του Thomas Cook στέλνουμε το εξής μήνυμα: η Ρόδος που επέλεξαν είναι ένας ευρωπαϊκός προορισμός με ασφάλεια και θα διασφαλίσει όλα τα δικαιώματα που έχουν για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρα τους».

Ο Δήμαρχος, θέλησε ακόμη να καταστήσει σαφές ότι πτώχευση κήρυξε ο Thomas Cook Αγγλίας που φέρνει 60-70 χιλιάδες επισκέπτες το χρόνο στη Ρόδο. Ωστόσο υπάρχει και ο Thomas Cook Σκανδιναβίας που φέρνει πολύ περισσότερο κόσμο. Από την άλλη, η Condor, η αεροπορική Εταιρεία του ταξιδιωτικού οργανισμού, πετάει κανονικά και δεν είχε ανακοινώσει κάποιο πρόβλημα.

Κατέληξε πάντως λέγοντας ότι δεν πρέπει να επαναπαυτεί κανείς και ότι η Αγγλία έχει δείξει εξαιρετική σοβαρότητα στη διαχείριση κρίσεων και μέσω της πρεσβείας και κυρίως μέσω του προξενείου εδώ.

Ο Πρόεδρος της ΕΞΡ
Ο κ. Μαρκόπουλος, από την πλευρά του, τόνισε: «Είναι μια δύσκολη μέρα, μια δύσκολη εβδομάδα για το Ροδιακό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία διαχείρισης της κατάστασης. Προτεραιότητα έχουν οι πελάτες και η επιστροφή τους. Τα μέτρα που θα ληφθούν για τις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται είναι αναγκαία, αλλά αυτό είναι η συζήτηση της επόμενης μέρας.

Πρέπει να τονίσουμε ότι ο πελάτης που σήμερα βρίσκεται στα ξενοδοχεία μας μέσω του Thomas Cook, αύριο θα είναι μέσω ενός άλλου οργανισμού, άρα αυτό πρέπει να κυριαρχεί στις ενέργειές μας. Σίγουρα θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε όποια ζητήματα προκύψουν στο επόμενο διήμερο και να μειώσουμε τις επιπτώσεις Από εκεί και πέρα υπάρχει συνεργασία με τους φορείς ως προς το οικονομικό κομμάτι όπου τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα. Είμαστε όλοι μαζί, υπάρχει κατανόηση και θα διαχειριστούμε την κατάσταση».