Πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ για στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση του Thomas Cook

Πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ για στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση του Thomas Cook

Πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ για στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση του Thomas Cook

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 439 ΦΟΡΕΣ

«Μαζί με την πτώχευση του Thomas Cook, πτώχευσε και η τουριστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κατερίνας Νοτοπούλου.

Αναφορικά με τις ενέργειες της κυβέρνησης μετά την πτώχευση της εταιρείας, ο υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι «η χώρα μας ήταν η πρώτη που έλαβε μέτρα μετά την πτώχευση του Thomas Cook, από την πρώτη κιόλας μέρα, ώστε να βγει η ΚΥΑ και να ενεργοποιηθούν τα 80 ένσημα αντί για 100 και ο ένας μήνας παραπάνω επίδομα ανεργίας».

Παράλληλα, ο υπουργός Τουρισμού προανήγγειλε πως «στις επόμενες δύο εβδομάδες θα έχει υπογραφεί ένα πρόγραμμα ύψους 30 εκατομμυρίων για τη στήριξη των εργαζομένων, ποσό πολύ σημαντικό και για το κλείσιμο της φετινής χρονιάς και για την επόμενη και για το 2021». «Αυτό το πρόγραμμα», προσέθεσε ο κ. Θεοχάρης, «θα είναι για την επιχορήγηση του 100% των εργοδοτικών εισφορών μέχρι το ύψος των 500 ευρώ για τους εργαζομένους των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από το ζήτημα του Thomas Cook».

Σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν στα ευρωπαϊκά όργανα, ο υπουργός Τουρισμού ανέφερε: «Στις 24 Οκτωβρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της καλύτερης προστασίας των καταναλωτών και των εργαζομένων από γεγονότα πτώχευσης, σαν αυτό του Thomas Cook, αλλά και υπέρ της χρήσης ευρωπαϊκών εργαλείων για τη στήριξη των επιχειρήσεων σε τέτοια γεγονότα πτώχευσης.

Την ίδια μέρα συνεδρίασε η Ομάδα Εργασίας της Ανταγωνιστικότητας και της Ανάπτυξης και το Υπουργείο, που έλαβε μέρος σε αυτήν τη συνεδρίαση, επαναβεβαίωσε την ανάγκη και τη σημασία της πρόσβασης στη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του τουρισμού. Αυτή είναι μία ανάγκη την οποία θα στηρίξουμε σε όλα τα επόμενα στάδια της συζήτησης σε σχέση με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του 2021-2027, ενώ κάναμε συνάντηση στις 7 Νοεμβρίου και με την αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα».

Ο κ. Θεοχάρης συνέχισε ασκώντας δριμεία κριτική στην πολιτική που άσκησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας πως «το φαινόμενο του Thomas Cook είναι ένα φαινόμενο που ανδρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ένα φαινόμενο που στηρίχτηκε με κονδύλια του ΕΟΤ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που πήρε το 2005, 400.000 ευρώ από τη συνδιαφήμιση με τον Thomas Cook και το έφτασε στο 1,4 εκατομμύρια το 2019.

Δηλαδή, μαζί με τον Thomas Cook, πτώχευσε και η τουριστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό πρέπει επιτέλους να το κατανοήσετε και να σταματήσετε να κουνάτε το δάκτυλο και να μας εγκαλείτε, ενώ έχετε ανοίξει τρύπα στη βάρκα, για το πώς κρατάμε τον κουβά. Αυτό δεν πρέπει να συνεχιστεί».

Ο υπουργός Τουρισμού στη συνέχεια είπε: «Μιλήσατε για επιτυχία. Η επιτυχία που είχατε ως τώρα είναι η αύξηση του μαζικού τουρισμού την οποία υπηρετήσατε πιστά, μέσα από τη διόγκωση του μαζικού τουρισμού, τους tour operators του Thomas Cook και άλλους, διογκώσατε το πρόβλημα και μας παραδώσατε ένα πρόβλημα το οποίο όταν έσκασε ήταν 256% μεγαλύτερο απ’ ό,τι ήταν όταν ήρθατε το 2015».

Ο κ. Θεοχάρης είπε επίσης ότι «ύστερα από συνεννόηση με συναρμόδια υπουργεία, στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία για το μέτρο της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών στο 100% για τους εργαζόμενους επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση του Thomas Cook».

Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε επίσης πως «το γεγονός ότι δράσαμε άμεσα και το γεγονός ότι στηρίξαμε τους επαγγελματίες του κλάδου είναι ο λόγος για τον οποίο και τον Σεπτέμβριο τα στοιχεία είναι θετικά, με αύξηση στα έσοδα 16% σε σχέση με πέρυσι και 14% αύξηση στο εννιάμηνο».

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού προανήγγειλε την ενίσχυση του προγράμματος διαφημιστικής προβολής του ΕΟΤ για την επόμενη χρονιά, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ήδη ξεκινήσαμε τη διαφημιστική προβολή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τη χειμερινή περίοδο, ώστε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την τουριστική κίνηση στους δύσκολους μήνες του χειμώνα. Αλλά θα ξεκινήσει και διαφημιστική προβολή της χρονιάς τον Ιανουάριο του 2020. Όχι όπως το 2019 που ξεκίνησε 4 εβδομάδες πριν τις εκλογές».

Διαβάστε ακόμη

Κως και Ρόδος στους κορυφαίους προορισμούς εσωτερικού της Aegean Airlines από τη βάση της Θεσσαλονίκης για την περίοδο του Πάσχα

Tus Airways: Nέα σύνδεση Λάρνακα - Ρόδος

Μαζική απόβαση των Ισραηλινών στη Ρόδο για το εβραϊκό Πάσχα

Aρχές Μαΐου θα έχουν ανοίξει όλα τα ξενοδοχεία της Ρόδου

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες