Καταρτίστηκε το πρόγραμμα προβολής και διαφήμισης του δήμου Ρόδου

Η χρήση των πλέον σύγχρονων μέσων για την τουριστική προβολή του νησιού της Ρόδου ώστε να αναδείξει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα και να προσελκύσει μεγαλύτερο φάσμα επισκεπτών, είναι αυτό στο οποίο στοχεύει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου για το έτος 2020, το οποίο παρουσιάστηκε χθες, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Ρόδου, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 937.000 ευρώ.

Της συνεδρίασης, προήδρευσε βέβαια ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Κώστας Ταρασλιάς ενώ μετείχαν εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων του τουριστικού κλάδου του νησιού. Σε δηλώσεις του, ο Αντιδήμαρχος τόνισε, μεταξύ άλλων ότι από τη στιγμή που ο Δήμαρχος του ανέθεσε τον τομέα του τουρισμού, θεώρησε ότι η ευθύνη είναι πάρα πολύ μεγάλη αφού η οικονομική δραστηριότητα στο νησί της Ρόδου, σε ποσοστό άνω του 93%-95% έχει να κάνει με τον τουρισμό.

Είπε, ακόμη: «Η ευθύνη του Δήμου απέναντι στους ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται στον τουρισμό είναι μεγάλη και οφείλουμε εμείς, ως Δήμος, να χαράξουμε και να δημιουργήσουμε πολιτικές για τον τουρισμό τέτοιες οι οποίες να φέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σε αυτή την πορεία, συμπαραστάτες μας είναι οι άνθρωποι του τουρισμού, οι άνθρωποι οι οποίοι εργάζονται  γι’ αυτόν σε πάρα πολλούς τομείς». Μάλιστα, επεσήμανε ότι δεν είναι μόνο τα ξενοδοχεία και τα πρακτορεία, αλλά και τα εστιατόρια, τα καταστήματα, οι εργαζόμενοι σ’ αυτά κτλ. και όλοι αυτοί μαζί με τον Δήμο μπορούν να συνδιαμορφώσουν αυτό που ονομάζουμε τουριστική προβολή και ανάπτυξη του τουρισμού στη Ρόδο.

Έτσι, ο Αντιδήμαρχος, μετά την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ενεργοποίησε την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου και στην πρώτη της συνεδρίαση για τη νέα θητεία χθες, ζήτησε να συζητήσουν το επιχειρησιακό σχέδιο μαζί με τους εκπροσώπους των φορέων του κλάδου. Το καινούργιο  είναι ότι κατά την τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής πήρε την πρώτη έγκριση για την ανάθεση σε εξειδικευμένη εταιρεία  στρατηγικής και management τη διαμόρφωση και εκτέλεση στοχευμένου προγράμματος προώθησης και προβολής της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού.

Στόχος είναι να υλοποιήσουν τη μεγάλη απόφαση της διαδικτυακής προβολής που πρέπει να έχει το νησί για ν’ ανταποκριθούμε στα σύγχρονα δεδομένα.
Όπως τόνισε, όμως, ο κ. Ταρασλιάς, για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να δούμε ποιοι είναι οι εν δυνάμει επισκέπτες του νησιού, ποιες είναι οι χώρες που αποτελούν τις καλύτερες αγορές για να κάνουμε στοχευμένη καμπάνια κτλ.
Όλα αυτά θα τα συζητήσουν με τους ανθρώπους του τουρισμού αλλά και με την Εταιρεία για να χαράξουν την τουριστική πολιτική του Δήμου.

Η Εταιρεία αυτή, θα αναλάβει, μέσα από τις έρευνες που θα διενεργήσει, να αποτυπώσει το προφίλ των εν δυνάμει επισκεπτών μας, να υλοποιήσει την πολιτική με τα σύγχρονα μέσα γιατί η Ρόδος είναι ένας προορισμός που αφορά πολλούς και όχι μόνο το μοντέλο ξενοδοχείο και θάλασσα, όπως εκατοντάδες άλλοι προορισμοί στη χώρα μας, όπως είπε ο Αντιδήμαρχος. Όμως, αυτά πρέπει να τα μετρήσουμε, να θέσουμε προτεραιότητες κτλ. για να δούμε πως θα κινηθούμε.
Σημειώνεται ότι θα γίνει προκήρυξη για ανάθεση του έργου αυτού της στρατηγικής και της έρευνας σε ιδιωτική εταιρεία.

Πρόγραμμα τουριστικής προβολής Δήμου Ρόδου για το έτος 2020
Το πρόγραμμα του Δήμου για την επόμενη χρονιά περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής.

Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και το εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών-στόχων.

Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Ρόδου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων, καθένα από τα οποία θα αντιστοιχούν σε μία ώριμη τουριστική αγορά.

Στοχεύει στην επίτευξη επιπρόσθετων στόχων όπως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί και η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών.

Βασικοί άξονες του προγράμματος
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του Δήμου Ρόδου, αναλύοντας τους βασικούς άξονες σε επιμέρους ενότητες, με συγκεκριμένες δράσεις. Η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου προτείνει τους ακόλουθους τρόπους προβολής του νησιού για το έτος 2020 που ως στόχο έχουν την ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου (σ.σ. στους οποίους αναγράφεται και η προϋπολογιζόμενη ή εκτιμώμενη δαπάνη):

1. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου-Ανάπτυξη, προώθηση και προβολή εναλλακτικών μορφών τουρισμού (προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 50.000 ευρώ)
2. Τουριστικό μάρκετινγκ και ανάπτυξη (προϋπολογιζόμενη δαπάνη 24.000 ευρώ)
3. Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής (εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000 ευρώ)
4. Δημόσιες σχέσεις και Δημοσιότητα (εκτιμώμενη δαπάνη: 15.000 ευρώ)
5. Διαφημιστικές καταχωρίσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα τουριστικού ενδιαφέροντος (εκτιμώμενη δαπάνη: 50.000 ευρώ)
6. Ίδρυση DMO (Destination Management Organization=Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού)-(εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000 ευρώ).
7. Ίδρυση Convention Bureau (εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000 ευρώ)
8. Διοργάνωση press και fam trips (εκτιμώμενη δαπάνη: 30.000 ευρώ)
9. Internet Marketing-Social Media (εκτιμώμενη δαπάνη: 150.000 ευρώ)
10. Διαχείριση Τουριστικού Οδηγού του site του Δήμου Ρόδου www.rhodes.gr (εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000 ευρώ)

11. Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων και λοιπών επιμορφωτικών δράσεων (εκτιμώμενη δαπάνη: 30.000 ευρώ)
12. Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις (εκτιμώμενη δαπάνη: 190.000 ευρώ)
13. Γραφεία Πληροφοριών (Information Offices)-(εκτιμώμενη δαπάνη: 20.000 ευρώ)
14. Παραγωγή φωτογραφικού υλικού και προωθητικών spots (εκτιμώμενη δαπάνη: 24.000 ευρώ)
15. Δημιουργία προωθητικού υλικού (εκτιμώμενη δαπάνη: 120.000 ευρώ)
16. Θέσπιση Βραβείων Καλών Πρακτικών στον Τουρισμό και Βραβείων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (εκτιμώμενη δαπάνη: 15.000 ευρώ)
17. Διοργάνωση ετήσιου διεθνούς συνεδρίου Απόδημων Ροδίων (εκτιμώμενη δαπάνη: 48.000 ευρώ)
18. Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού (εκτιμώμενη δαπάνη: 20.000 ευρώ)
19. Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας (εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000 ευρώ)

20. Διοργάνωση εκδηλώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιώσιμης Γαστρονομίας (εκτιμώμενη δαπάνη: 15.000 ευρώ)
21. Στήριξη διεθνών τουρνουά-αγώνων σκακιού, μπριτζ και tennis, αγώνων πρακτικής σκοποβολής, θαλάσσιων αγώνων και μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων (προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 30.000 ευρώ).