Επανέρχεται η κάρτα θορύβου στα δίκυκλα
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 195 ΦΟΡΕΣ
Έλεγχοι στα ΚΤΕΟ και πρόστιμα
Το χέρι στην τσέπη θα κληθούν να βάλουν οι ιδιοκτήτες δικύκλων, καθώς το υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται στο να επαναφέρει την κάρτα θορύβου στα δίκυκλα, που συνεπάγεται υποχρέωση ελέγχου του θορύβου, όπως συμβαίνει με τον έλεγχο καυσαερίων, ενώ σχεδιάζει την επιβολή υψηλών προστίμων για τα συνεργεία που αλλοιώνουν τα χαρακτηριστικά των οχημάτων.
Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού της Ν.Δ., Φωτεινής Πιπιλή στη Βουλή. Οπως προσέθεσε, η ένταση του θορύβου, όσον αφορά τα δίκυκλα, μπορεί να μετριέται στα ΚΤΕΟ είτε στα συνεργεία, με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος.
Παράλληλα, επειδή, όπως είπε, απαιτείται και θεσμικό πλαίσιο το οποίο να περιβάλλει την εφαρμογή του νόμου, «επεξεργαζόμαστε διάταξη που προβλέπει ακόμη και πρόστιμα στα συνεργεία που συνεργούν στην αλλοίωση των χαρακτηριστικών των οχημάτων». Τα είδη αλλοίωσης, τα οποία θα τιμωρούνται με πρόστιμο συνίστανται στο θόρυβο, στην αφαίρεση του φίλτρου DPF που κατακρατεί τα επικίνδυνα σωματίδια των οχημάτων και στην παράνομη επέμβαση στον οδομετρητή των χιλιομέτρων.
«Είναι επεμβάσεις που αλλοιώνουν κρίσιμα χαρακτηριστικά των οχημάτων με σοβαρές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, στο κοινωνικό σύνολο και στο περιβάλλον και αυτό δεν είμαστε διατεθειμένοι να το επιτρέψουμε» υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Έλεγχοι με «ντεσιμπελόμετρα»
Ταυτόχρονα με όλα αυτά θα ξαναδούμε στους δρόμους τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου, καθώς το υπουργείο θα προχωρήσει στον εξοπλισμό των λιγοστών οχημάτων ελέγχου που διαθέτει με ειδικά μηχανήματα μέτρησης θορύβου, τα λεγόμενα «ντεσιμπελόμετρα». «Μόλις γίνει αυτό, θα συντρέχουν οι προϋποθέσεις ώστε να εκκινήσουν πάλι τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου, με τη συνδρομή της Τροχαίας και των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειών» υπογράμμισε ο υφυπουργός.