Ερχονται τουρ οπερέιτορ «νέας γενιάς»

Ερχονται τουρ οπερέιτορ «νέας γενιάς»

Ερχονται τουρ οπερέιτορ «νέας γενιάς»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2072 ΦΟΡΕΣ

Του
Παναγιώτη Δ. Υφαντή
στο euro2day.gr

Οι τουρ οπερέιτορ νέας γενιάς είναι, ήδη, εδώ! Όσοι μετά την πτώχευση του δεύτερου ισχυρότερου ταξιδιωτικού ομίλου της Ευρώπης, Thomas Cook (TC), αναζητούν τη «φάτνη» όπου θα γεννηθεί ο επίδοξος «Μεσσίας» της επόμενης γενιάς τουρ οπερέιτορ της ευρωπαϊκής αγοράς, ας μην τον ψάχνουν… επί γης αλλά στον αέρα! Βρίσκεται στον χώρο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (low cost carriers, LLCs).


Η κατάρρευση του Thomas Cook φαίνεται πως λειτουργεί ως καταλύτης ανακατατάξεων δομικού χαρακτήρα στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά. Σύμφωνα με μια άλλη οπτική, η βίαιη έξοδος του TC από την αγορά αξιοποιήθηκε για να προωθηθούν πιο γρήγορα προϋπάρχοντες σχεδιασμοί που αφορούσαν στη συγκρότηση μιας νέας γενιάς τουρ οπερέϊτορ οι οποίοι θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια, ελέγχοντας μεγάλα μερίδια της αγοράς ταξιδιών της Γηραιάς Ηπείρου.


Η ραγδαία ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους σε συνδυασμό με τη γενίκευση της χρήσης έξυπνων συσκευών (smartphones, tablets) είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη αλλαγή δεδομένων στο χώρο των κρατήσεων. Οι παραδοσιακοί τουρ οπερέιτορ είδαν μεγάλο μέρος της πελατείας τους να στρέφεται στις απ’ ευθείας online κρατήσεις.


Τουρ οπερέϊτορ όπως η TUI και ο Thomas Cook έσπευσαν να αλλάξουν στρατηγική επιλέγοντας να επικεντρωθούν στη διαχείριση ξενοδοχείων (TUI, Thomas Cook) και τις κρουαζιέρες (TUI). Οι εξελίξεις, ωστόσο, είναι ραγδαίες και οι δυσκίνητοι, λόγω μεγάλου μεγέθους, όμιλοι δυσκολεύονται να προσαρμοστούν. Ο πρώην «δεινόσαυρος» Thomas Cook αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευάλωτος παρά το μεγάλο μέγεθός του και κατέρρευσε.


Το κενό που υπήρξε στην αγορά από την πτώχευση του TC δημιούργησε το πεδίο στο οποίο διεξάγεται αυτή τη στιγμή μια σκληρή μάχη επιγόνων. Μάχη η οποία φέρνει στο προσκήνιο μια νέα γενιά «επιθετικών» τουρ οπερέιτορ που συγκροτούνται ταχύτατα έχοντας στον πυρήνα τους ισχυρές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (low cost carriers, LCCs).


Αυτό συνέβη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες low cost βρέθηκαν σε πλεονεκτική θέση έναντι των παραδοσιακών, καθώς βασίστηκαν στις απευθείας κρατήσεις που πραγματοποιούνταν online μέσω των ιστοσελίδων τους. Δημιούργησαν, δηλαδή, τις πλατφόρμες κρατήσεων και έχουν και το πελατολόγιο απ’ όλους όσους τις χρησιμοποιούν για αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια.


Στον αντίποδα, οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες βασίζονταν κυρίως στις κρατήσεις που πραγματοποιούνταν μέσω παγκόσμιων συστημάτων κρατήσεων (ΓΔΣ) τα οποία ήταν συνδεδεμένα με ταξιδιωτικά γραφεία που έκαναν την έκδοση των εισιτηρίων. Έτσι, δεν είχαν άμεση πρόσβαση στον τελικό καταναλωτή/επιβάτη σε μια εποχή που οι τελευταίοι στρέφονταν στις απ’ ευθείας κρατήσεις. Εξέλιξη η οποία σηματοδοτεί το γεγονός πως η παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά κινείται, ήδη, σε μια νέα φάση συγκέντρωσης. Στο τέλος αυτού του κύκλου η αγορά θα ελέγχεται από σχηματισμούς ομίλων που θα αντιπροσωπεύουν ισχύ πολύ μεγαλύτερη από εκείνη των παραδοσιακών τουρ οπερέϊτορ.


Προφανώς δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός πως οι δύο πιο δυναμικοί νέοι «παίκτες» αυτού του είδους γεννήθηκαν στη Βρετανία. Μια αγορά στην οποία οι online κρατήσεις έγιναν κυρίαρχο trend γρηγορότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης.


Το πιο πρόσφατο παράδειγμα νέου «παίκτη» αυτού του είδους αποτελεί η easyJet holidays. Πρόκειται, ουσιαστικά, για τον τουρ οπερέϊτορ που δημιούργησε η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet. Η εταιρεία που ίδρυσε ο κύπριος επιχειρηματίας Στέλιος Χατζηϊωάννου και ταύτισε το όνομά της με την ιστορία των εταιρειών low cost στην Ευρώπη. Ο νέος τουρ οπερέιτορ συγκροτήθηκε για λογαριασμό της EasyJet από υψηλόβαθμα στελέχη που αποχώρησαν από τον όμιλο TUI. Η επίσημη έναρξη λειτουργίας έγινε πριν λίγες μέρες με το λανσάρισμα της ιστοσελίδας κρατήσεων.


Ο νέος βραχίονας της EasyJet προσφέρει, ήδη, πακέτα διακοπών σε περισσότερους 100 προορισμούς σε Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία και Ιταλία έχοντας υπογράψει απ’ ευθείας συμφωνίες με περισσότερα από 5.000 ξενοδοχεία.
Στην Ελλάδα η EasyJet holidays υπολογίζεται πως συνεργάζεται, ήδη, με περισσότερα από 400 ξενοδοχεία σε Αθήνα, Κρήτη, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Ρόδο, Κω, Μύκονο, Σαντορίνη, Πελοπόννησο, Λευκάδα και Κεντρική Ελλάδα.


Η ισχυροποίηση του νέου σχήματος είναι ταχύτατη καθώς τη βδομάδα που διανύουμε ανακοινώθηκε συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας της EasyJet Holidays με τον ισχυρό «παίκτη» online ξενοδοχειακών κρατήσεων Hotelbeds. Η συμφωνία είναι διάρκειας πέντε ετών και δίνει στους πελάτες της easyJet holidays τη δυνατότητα να κάνουν κράτηση σε ξενοδοχειακά καταλύματα που είναι ενταγμένα στην πλατφόρμα της Hotelbeds. Έτσι, οι πελάτες της easyJet θα έχουν πρόσβαση όχι μόνο στα 5.000 ξενοδοχεία με τα οποία έχουν, ήδη, υπογραφεί απ’ ευθείας συμφωνίες αλλά και στα 180.000 ξενοδοχειακά καταλύματα που προσφέρει η Hotelbeds σε όλο τον κόσμο.
Ο τουρ οπερέιτορ της easyJet έχει, ήδη, αναβαθμίσει το σχετικό πιστοποιητικό εξερχόμενου τουρισμού (ATOL) που χορηγούν οι αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου και έχει τη δυνατότητα να διακινήσει, σε πρώτη φάση, 1.000.000 ταξιδιώτες.


Το δεύτερο παράδειγμα τουρ οπερέιτορ νέας γενιάς αποτελεί η Jet2holidays. Πρόκειται για τον τουρ οπερέϊτορ που δημιουργήθηκε το 2007 και το 2017 είχε, ήδη, προσπεράσει τον όμιλο Thomas Cook στη Βρετανία για να βρεθεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης των ισχυρότερων τουρ οπερέιτορ του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο συγκεκριμένος τουρ οπερέϊτορ βασίστηκε στη ραγδαία ανερχόμενη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Jet2.com η οποία το 2018 ήταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία προγραμματισμένων πτήσεων στη Βρετανία.


Η Jet2holidays αναπτύχθηκε αλματωδώς τα τελευταία χρόνια. Τη διετία 2017-2018, μάλιστα, ήταν από τις κύριες εταιρείες που αύξησαν σημαντικά την παρουσία τους στην ελληνική αγορά συντελώντας στη μεγάλη αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων προς Ελλάδα.


Αναλυτές εκτιμούν πως κάτι ανάλογο θα συμβεί αναπόφευκτα με την αεροπορική εταιρεία Condor που ανήκε στον όμιλο Thomas Cook και διασώθηκε με κρατικά γερμανικά κεφάλαια. Η εταιρεία εμφάνισε βελτιωμένα μεγέθη και οι αναλυτές προεξοφλούν πως θα περάσει σε νέο ιδιοκτήτη μέχρι την άνοιξη. Ανοίγοντας τον δρόμο για τη σύνδεσή της με κάποιον από τους ανερχόμενους τουρ οπερέϊτορ της Γερμανίας.


Σ’ αυτές θα πρέπει να προστεθεί η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair η οποία κινείται στην ίδια κατεύθυνση σε συνεργασία με τη Google.

Διαβάστε ακόμη

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη

Γ. Χατζημάρκος: Ιστορική ημέρα η χθεσινή για τον Ευρωπαϊκό Τουρισμό

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού ενώνεται για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής