Προσέλκυση νέων τουριστών

Προσέλκυση νέων τουριστών

Προσέλκυση νέων τουριστών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 415 ΦΟΡΕΣ

Εκεί πρέπει να επικεντρωθεί το Υπουργείο Τουρισμού. Επισημάνσεις του ΣΕΤΕ και προς τους επιχειρηματίες.

Στην προσπάθεια προσέλκυσης νέων τουριστών πρέπει να επικεντρώσει η χώρα την πολιτική της και να μην σταθεί στην καταμέτρηση των ακυρώσεων που σημειώθηκαν το προηγούμενο διάστημα για τους γνωστούς λόγους. Παράλληλα, φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά πρέπει να υπάρξει διαφάνεια τιμών και να σταματήσει ο πόλεμος που γίνεται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας δίνοντας βάρος στην καλύτερη εξυπηρέτηση όσων τελικά την επισκεφτούν. Αυτά επεσήμαναν στο πλαίσιο ημερίδας που έγινε προχτές στα Χανιά, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ.κ. Νίκος Αγγελόπουλος και Ανδρέας Ανδρεάδης αντίστοιχα. Όπως τόνισαν κατά τις ομιλίες τους η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης δεν είναι η επιθυμητή, καθώς υπάρχουν αποκλίσεις μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες, ενώ και αν ακόμα προσεγγίσουμε τα περσινά νούμερα τα έσοδα θα είναι κατά πολύ χαμηλότερα. Βέβαια δεν παραλείπουν να επισημάνουν ότι η πολιτεία δεν διαθέτει μηχανισμούς αντιμετώπισης κρίσης κυρίως λόγω οικονομικών δυσκολιών, και ότι ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις. Πιο συγκεκριμένα τα κυριότερα σημεία που επισημάνθηκαν είναι τα εξής: Α. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΦΕΤΙΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Η φετινή τουριστική περίοδος χαρακτηρίζεται και επηρεάζεται: 1. από την πρωτοφανή αρνητική διεθνή δημοσιότητα που δόθηκε συνολικά για τη χώρα μας, 2. από τις πέρα κάθε λογικής ενέργειες κομματικών και συνδικαλιστικών μειοψηφιών που βλάπτουν τη χώρα μας και την κοινωνία μας και 3. από μια πρωτοφανή αποφασιστικότητα των επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού να αποδείξουν ότι υπάρχει μια άλλη Ελλάδα, η Ελλάδα της δημιουργίας, η Ελλάδα που αξίζει να επισκεφθεί κάθε πολίτης του κόσμου. Η εξέλιξη της κίνησης δεν είναι η επιθυμητή με αποκλίσεις μεγαλύτερες των αναμενομένων. Ακόμα και να προσεγγίσουμε τον περσινό αριθμό σε αφίξεις, σίγουρα θα υπολειπόμαστε κατά πολύ σε έσοδα. Σε επίπεδο επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού, υπάρχει ήδη μια «δημιουργική αναστάτωση», η οποία εκφράζεται με την παρουσίαση του καλύτερου εαυτού μας στους επισκέπτες της χώρας μας. Η καλύτερη εξυπηρέτηση αυτών και ο βαθμός που θα τους πείσουμε για τις ειλικρινείς προθέσεις και προσπάθειές μας για να έχουν καλές διακοπές, θα επηρεάσουν καταλυτικά το μήνυμα που αυτοί θα μεταφέρουν πίσω στις πατρίδες τους. Ήδη, ο ΣΕΤΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού και τον ΕΟΤ έχουν ξεκινήσει την υλοποίηση προγραμμάτων φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και σκοπεύουν να συνεχίσουν την προσπάθεια (μέχρι 24.05.2010 έχουν έλθει 3 αποστολές δημοσιογράφων από Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία και Ρωσία στην Αθήνα, μια αποστολή από Ρωσία σε Πελοπόννησο και Αθήνα, μια από Ρωσία σε Κρήτη, Ιόνιο και Μακεδονία και μια από Ουκρανία στην Κρήτη). Ακόμα, έχουν κοινές ανακοινώσεις υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού και ΣΕΤΕ προς τα διεθνή ΜΜΕ και ξένους Tour Operators. Προφανώς, η αντιμετώπιση της αρνητικής δημοσιότητας δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, δεδομένου ότι αυτό απαιτεί επαγγελματική οργάνωση με μόνιμο σχήμα στο Υπουργείο και όχι απλά αντανακλαστικά. Ο ΣΕΤΕ έχει καταθέσει στο υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού / ΕΟΤ συγκεκριμένες προτάσεις, τόσο για την ενεργοποίηση ξένων δημοσιογράφων υπέρ της χώρας μας, όσο και για τη συνεχή παρακολούθηση και ενημέρωση των ξένων ΜΜΕ. Β. ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ-ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ Ήταν αναμενόμενο ότι μετά τα επεισόδια στην Αθήνα θα ακολουθούσαν ακυρώσεις. Η καταγραφή τους ήταν αναγκαία για την ενημέρωση των επιχειρήσεων και της πολιτικής ηγεσίας. Η αναφορά, όμως, σε ποσοστά και προβλέψεις για την όποια μείωση και η συνεχής αναπαραγωγή τους από τα ΜΜΕ κάθε άλλο παρά χρήσιμες είναι για τον τουρισμό: • Ναι, υπήρξαν ακυρώσεις. Το πόσες ακριβώς δεν έχει σημασία διότι κάθε χαμένος πελάτης είναι σημαντικός. • Το ζητούμενο δεν είναι η λεπτομερής καταμέτρηση των ακυρώσεων, αλλά η προσπάθεια προσέλκυσης νέων τουριστών. • Με τη Γερμανία, προφανώς, υπάρχει ένα πρόβλημα «χημείας», αλλά γίνονται προσπάθειες κι από τις δύο πλευρές για την αναστροφή του κλίματος. • Η Ρωσία, Ουκρανία κλπ πάνε καλά και θα μπορούσαν καλύτερα αν βελτιωθεί / επιταχυνθεί η χορήγηση visa και αν εφαρμοσθεί η εξαγγελθείσα από τον πρωθυπουργό μείωση του κόστους χορήγησης. • Η εξέλιξη της ισοτιμίας του ευρώ θα μας επηρεάσει θετικά. Γ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ Θεωρούμε σκόπιμο να επισημάνουμε την ανάγκη -φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά- να υπάρξει διαφάνεια τιμών. Μια τιμή, ίδια τιμή για όλους, για την ίδια υπηρεσία στην ίδια περίοδο. ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ: VALUE FOR MONEY!!! Σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται από μεγάλο μέρος των τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας παρατηρούμε τα εξής: Έχει ξεκινήσει ένας πόλεμος τιμών με εκπτώσεις που φθάνουν σε υψηλά επίπεδα. Περιοχές της χώρας πλειοδοτούν έναντι άλλων σε διαφημιζόμενες τιμές ανά ημέρα, συγκρίνοντας ετερόκλητα και μη συγκρίσιμα τουριστικά προϊόντα. Τέτοιες γενικευμένες πρακτικές, σε καμία περίπτωση δεν βοηθούν στην αύξηση της ζήτησης. Ενώ προσφορές που συνοδεύονται με έξτρα παροχές, μπορεί να λειτουργήσουν θετικά, η κατάρρευση των τιμών αποτρέπει τον υποψήφιο καλό επισκέπτη (γιατί τον προδιαθέτει αρνητικά επί των προσφερόμενων υπηρεσιών) και οδηγεί σε συνολική υποβάθμιση του συνολικού επιπέδου των τιμών και υπηρεσιών αλλά ταυτόχρονα και ραγδαία μείωση της βιωσιμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Οι τιμές είναι κάτι σχετικό και συνδέονται πάντα με την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Συνεπώς, η απλή αναφορά σε χαμηλές τιμές δεν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό, απλά δημιουργεί εντυπώσεις. Η τιμολόγηση ΔΕΝ γίνεται με βάση την εθνικότητα των πελατών. Οι προσφερόμενες τιμές διαφέρουν λόγω όγκου πωλήσεων, χρονική στιγμή πραγματοποίησης της κράτησης, τρόπο και χρόνο πληρωμής και όλων αυτών υπερισχύει ο νόμος της προφοράς και της ζήτησης. Ο ελληνικός τουρισμός δεν μπορεί και δεν πρέπει να ανταγωνίζεται σε επίπεδο τιμών. Οι ανταγωνιστές μας και κύρια αυτοί εκτός της Ευρωζώνης διαθέτουν πλεονεκτήματα, όπως έλεγχο συναλλαγματικών ισοτιμιών, χαμηλότερα λειτουργικά κόστη με κυριότερο το εργατικό. Δεν έχουν περιορισμούς για διάφορους τρόπους επιδότησης tour operator, δεν έχουν ανάγκη χορήγησης visa Schengen. Οι τουριστικές υπηρεσίες / εμπειρίες περιλαμβάνουν εκτός από το κατάλυμα, την μεταφορά και κυρίως τον προορισμό. Όταν ο προορισμός δε βρίσκεται σε καλή κατάσταση, επηρεάζει αρνητικά / τραυματίζει την εμπειρία (αναφορά σε σκουπίδια, κακή κατάσταση οδικού δικτύου, αεροδρομίων και λιμένων, έλλειψη σήμανσης, αφισορύπανση κλπ). Η μείωση των τιμών έχει ένα όριο κάτω από το οποίο, αφενός μεν, δεν έχει νόημα η επιχειρηματική δραστηριότητα, αφετέρου δε, μειώνεται επικίνδυνα η προσφερόμενη ποιότητα. Όταν μειώνονται οι τιμές, η πρώτη προσπάθεια μείωσης του κόστους γίνεται με μείωση προσωπικού, κατά συνέπεια κακές υπηρεσίες και αύξηση ανεργίας. Η εκτεταμένη έρευνα, η συλλογή πληροφοριών και οι έγκαιρες κρατήσεις εξασφαλίζουν καλές τιμές. Μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περί τις 10.000 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και σε πολλά επίπεδα τιμών και 40.000 επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων. ʼρα, πολύ μεγάλη επιλογή και λόγω αριθμού και διασποράς των επιχειρήσεων είναι αδύνατη η λειτουργία τύπου cartel για συμφωνία τιμών. Σε ένα τόσο μεγάλο τομέα όπως ο τουριστικός, με τόσες πολλές επιχειρήσεις, αναπόφευκτα θα υπάρχουν και οι κακοί επαγγελματίες, οι «της αρπαχτής». Αυτοί κάνουν κακό στους υπόλοιπους και καλό θα είναι με τη βοήθεια των καταναλωτών και των ενώσεων αυτών, καθώς και των ΜΜΕ, να καταγγελθούν και να απομονωθούν. Η Ελλάδα προσφέρει πολλές, μα πάρα πολλές επιλογές για διακοπές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να θέλουμε όλοι να στριμωχτούμε το ίδιο σαββατοκύριακο στο ίδιο σημείο. Η φετινή κρίση φανέρωσε ακόμη μια φορά την σχετική αδυναμία της Πολιτείας να βοηθήσει, έστω και εν μέρει, στην αντιμετώπιση των προβλημάτων. Η έλλειψη ουσιαστικών μηχανισμών διαχείρισης κρίσης και αποτελεσματικής διαφήμισης και προβολής, λόγω της έλλειψης πόρων, απέδειξαν ότι ο ιδιωτικός τομέας οφείλει να στηριχθεί ουσιαστικά στις δικές του δυνάμεις. Προς την κατεύθυνση αυτή και παρά την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, υπάρχει σε όλη την χώρα ένας δημιουργικός προβληματισμός, που αισιοδοξούμε να καταλήξει σε μια νέα δημιουργική πορεία, μακριά από τις «κρατικίστικες» απόψεις του παρελθόντος. Ας ελπίσουμε ότι το Κράτος θα κάνει τα αυτονόητα, όπως να επανενεργοποιήσει τον επενδυτικό νόμο και τις γνωμοδοτικές επιτροπές (εδώ και 12 μήνες όλα είναι παγωμένα), να προχωρήσει στο ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό με αναπτυξιακό πνεύμα (τίποτα ακόμη), να προφυλάσσει τις επιχειρήσεις από αθέμιτες πρακτικές των τραπεζών, να προχωρήσει στην επιστροφή του ΦΠΑ και να διαφυλάξει την τάξη και ευνομία στην χώρα (παρατηρούνται κάποιες φιλότιμες αλλά «ελεγχόμενης» αποτελεσματικότητας προσπάθειες). Όλα τα άλλα, το έχουμε συνειδητοποιήσει, πρέπει να τα κάνουμε μόνοι μας...

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές