Πρόγραμμα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο των Δωδεκανήσων

Πρόγραμμα τροφοδοσίας  με φυσικό αέριο των Δωδεκανήσων

Πρόγραμμα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο των Δωδεκανήσων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 693 ΦΟΡΕΣ

Επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2020-2029, που τέθηκε την Τρίτη σε δημόσια διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Στο σχεδισμό προβλέπετια η χρήση φυσικού αερίου στην Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Β. Αιγαίου και στη Δυτική Μακεδονία για τροφοδοσία της τηλεθέρμανσης όταν «σβήσουν» οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, καθώς και σειρά διεθνών διασυνδέσεων.

Για την Κρήτη προβλέπεται η δημιουργία εικονικού αγωγού (δηλαδή η μεταφορά υγροποιημένου αερίου με πλοία) για την παροχή φυσικού αερίου στον Αθερινόλακκο Λασιθίου, όπου βρίσκεται σταθμός ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ. «Η ιδέα αφορά την εγκατάσταση μίας νέας μονάδας συνδυασμένου κύκλου 400 MW στον Αθερινόλακκο, η οποία θα λειτουργεί στο διασυνδεδεμένο σύστημα, παράλληλα τροφοδοτώντας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης την Κρήτη, ενώ η τροφοδοσία με ΥΦΑ μπορεί επίσης να επεκταθεί και στον βιομηχανικό και εμπορικό τομέα της Κρήτης», αναφέρεται στο πρόγραμμα, που λαμβάνει υπόψη και τη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα.

Για τα Δωδεκάνησα προβλέπεται, επίσης, η παροχή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) προς ένα κεντρικό νησί (π.χ. Ρόδο, Πάτμο, Κάρπαθο, Κάλυμνο και Κω) για ηλεκτροπαραγωγή και δημιουργία βάσης για την ανεφοδιασμό πλοίων με ΥΦΑ. Αντίστοιχη είναι η πρόταση για τα νησιά του Β. Αιγαίου, δηλαδή η παροχή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου προς ένα κεντρικό νησί στο Βόρειο Αιγαίο (π.χ. Χίο, Λέσβο, Σάμο, Λήμνο, Ικαρία) για τοπική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τροφοδοσία των διασυνδεδεμένων νησιών.

Στην ηπειρωτική Ελλάδα προβλέπονται έργα για την τροφοδοσία των πόλεων Καστοριά, Άργος Ορεστικόν, Μανιάκι, Γρεβενά, Σκύδρα, Έδεσσα, Νάουσα, Βέροια, Γιαννιτσά, και Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα, Αμύνταιο για τηλεθέρμανση. Όλες αυτές οι πόλεις προβλέπεται να τροφοδοτηθούν από τον αγωγό ΤΑΡ.

Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι ο ΔΕΣΦΑ μελετά την αγορά ή μίσθωση πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου με ελάχιστη αποθηκευτική ικανότητα 20.000 κυβικών μέτρων με στόχο να είναι έτοιμο προς χρήση από τα τέλη του 2021.
Στο δεκαετές του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνεται, ακόμη, η κατασκευή προβλήτα φόρτωσης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα, τα οποία θα ανεφοδιάζουν πλοία, είτε της ακτοπλοΐας είτε της ποντοπόρου ναυτιλίας στο λιμάνι του Πειραιά και θα τροφοδοτούν δορυφορικούς σταθμούς αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Στον τομέα των διεθνών διασυνδέσεων περιλαμβάνεται η σύνδεση του εθνικού συστήματος με τους αγωγούς ΤΑΡ και ελληνοβουλγαρικό, με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, καθώς και η κατασκευή αγωγού μήκους 57 χιλιομέτρων για την τροφοδοσία της Β. Μακεδονίας.
Ο προϋπολογισμός των επενδύσεων στη δεκαετία είναι 2,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 1,8 δισ. αφορούν την κατασκευή του αγωγού Κομοτηνή-Θεσπρωτία.

Διαβάστε ακόμη

Μετά από δεκαετίες, η Κάλυμνος γυρίζει σελίδα – Υπεγράφη η χρηματοδότηση για την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων σκαφών από το λιμάνι

Στο επίκεντρο της συνάντησης του Δημάρχου με τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ, η ενίσχυση του Νοσοκομείου Καλύμνου και η υγειονομική κάλυψη των μικρών νησιών

Ξεκίνησε η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα του 2024 – Δήλωση του Γιάννη Παππά

Νέα Επιτροπή Εκπροσώπησης στο ΚΑΠΗ Αγίου Ιωάννη – Ο Μιχάλης Τσίκκης πρώτος σε ψήφους

Τάκης Πότσος: Ανυπαρξία δομών για δημιουργική απασχόληση των παιδιών στη Ρόδο και ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ρόδου: Έκκληση για άμεσα μέτρα μετά το νέο τροχαίο με ελάφι στην Απολακκιά

Γιάννης Παππάς: Ένα διαχρονικό αίτημα των αλιέων της Δωδεκανήσου γίνεται πράξη.

Το επίσημο πρόγραμμα επίσκεψης του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στη Ρόδο κ Νίκου Ανδρουλάκη