300 κρουαζιερόπλοια  αναμένονται στη Ρόδο το 2020

Ακόμα και τα 300 μπορεί να φτάσουν τα κρουαζιερόπλοια που θα καταπλεύσουν στη Ρόδο, την επόμενη χρονιά, καθώς τα μηνύματα είναι αρκετά θετικά και μάλιστα έχουν αποτυπωθεί και στην πράξη από τις εταιρείες που άρχισαν να δηλώνουν τις προσεγγίσεις τους για το 2020.

Μέχρι στιγμής, ο συνολικός αριθμός των κρουαζιεροπλοίων σύμφωνα με το γραφείο ασφαλείας του λιμενικού ταμείου νότιας Δωδεκανήσου, ανέρχεται σε 274, νούμερο που ξεπερνά ακόμα και τα φετινά δεδομένα. Αν το ενδιαφέρον συνεχιστεί από τις εταιρείες για ακόμα περισσότερα ταξίδια την επόμενη χρονιά τότε ο αριθμός τους θα προσεγγίσει τα 300.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και σήμερα έχουν καταπλεύσει στη Ρόδο συνολικά 258 κρουαζιερόπλοια τα οποία έφεραν συνολικά 307.308  τουρίστες, ενώ το 2018 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 209 και οι επιβάτες σε 294.000 άτομα. Σημειώθηκε δηλαδή μία αύξηση σε ποσοστό 23%.

Αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις για την ανοδική πορεία του θαλάσσιου τουρισμού και την επόμενη χρονιά και δεν υπάρχουν απρόοπτα και γεγονότα που θα αποσταθεροποιήσουν την περιοχή, τότε θεωρείται εφικτό να «πιάσουμε» ως περιοχή τον αριθμό των 300 κρουαζιεροπλοίων.
Αυτό σημαίνει μεγάλα οφέλη τόσο για τις εγκαταστάσεις το λιμανιού λόγω των εσόδων από τα τέλη, όσο και οφέλη για την τοπική αγορά από τις εκδρομές, τις ξεναγήσεις, τις αγορές και τις δαπάνες κάθε είδους.

Νέο σύστημα φύλαξης και επέκταση του ξυλοπεζόδρομου
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την επόμενη χρονιά θα τεθεί σε λειτουργία και το νέο σύστημα φύλαξης στα λιμάνια της Ακαντιάς, της Κολώνας και στο τουριστικό λιμάνι, που έχει ήδη τοποθετηθεί.

Το σύστημα φύλαξης περιλαμβάνει 70 συνολικά κάμερες και στα τρία λιμάνια και μάλιστα ο έλεγχος των επιβατών θα γίνεται με μαγνητικές κάρτες, οι οποίες θα επιτρέπουν στον επιβάτη να περάσει μέσα στον περιορισμένο χώρο του λιμανιού, ενώ η πρόσβαση για όσους δεν έχουν κάποια εργασία ή δεν θα ταξιδεύουν δεν θα επιτρέπεται.

Επίσης, έχει δημοπρατηθεί και είναι έτοιμο να ξεκινήσει το τμήμα του έργου που αφορά τον ξύλινο πεζόδρομο από το λιμάνι της Ακαντιάς μέχρι την οδό Καναδά. Τα υπόλοιπο αυτό κομμάτι ως συνέχεια του υπάρχοντος ξύλινου πεζόδρομου καθυστέρησε να ξεκινήσει, καθώς υπάρχει ένα υπόγειο καλώδιο της ΔΕΗ στο πεζοδρόμιο που πρέπει να μεταφερθεί, ώστε να αρχίσουν στη συνέχεια οι εργασίες.

Στη συνέχεια, θα προχωρήσει από το λιμενικό ταμείο η δημοπράτηση και του υπόλοιπου τμήματος του ξύλινου πεζόδρομου από την Καναδά έως το τουριστικό λιμάνι. Εκτιμάται ότι έως τις αρχές του 2020 να διενεργηθεί ο διαγωνισμός για να εγκατασταθεί και ο εργολάβος, ώστε έως το τέλος του 2020 να τελειώσει το έργο.