Ν. Μπόνης: Δεν έκαναν γιορτές οι εμπορικές επιχειρήσεις της Ρόδου

Δεν πήγαν καλά την εορταστική περίοδο τα εμπορικά καταστήματα της Ρόδου, καθώς ορισμένα από αυτά παρουσίασαν ακόμη και μείωση στις πωλήσεις τους!

Μπορεί οι καταναλωτές να ξόδεψαν για αγορές τις γιορτές, ωστόσο τα χρήματα αυτά φαίνεται ότι δεν πήγαν στα ταμεία των τοπικών εμπορικών επιχειρήσεων!

Αυτό προκύπτει και από τη μελέτη που έγινε από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η οποία παρουσιάστηκε χθες και περιλαμβάνει και την περιοχή μας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Νίκο Μπόνη, ο οποίος δήλωσε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν πήγαν τόσο καλά όσο περίμεναν, ενώ δυσοίωνα δείχνουν να είναι και τα μηνύματα για την περίοδο των εκπτώσεων!

Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Μπόνης, η έρευνα που έγινε από το ΙΝ.ΕΜ.Υ. της ΕΣΕΕ αφορούσε την εορταστική περίοδο.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι «ο ακριβής προσδιορισμός της κίνησης την εορταστική περίοδο είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους, από τις ενδομαδικές διακρίσεις εντός των κλάδων του λιανικού εμπορίου με το σούπερ μάρκετ το οποίο είναι ένα παράδειγμα και από το γεγονός ότι μεγάλες επιχειρήσεις και ειδικά την εορταστική περίοδο φαίνεται να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του χριστουγεννιάτικου τζίρου.

Σκιαγραφόντας αυτή τη μικτή εικόνα της αγοράς και λαμβάνοντας υπόψη ότι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι συντριπτικά περισσότερες, σίγουρα τα αποτελέσματα της εορταστικής περιόδου δεν μπορούν να κριθούν ως θετικά».
Αναφερόμενος ειδικά στην περίπτωση της Ρόδου ο κ. Μπόνης τόνισε ότι «είχαμε επιχειρήσεις - και μιλάω για μικρομεσαίες επιχειρήσεις- οι οποίες είχανε μία σχετική άνοδο σε σχέση με τον περσινό κύκλο εργασιών τους. Αλλά είχαμε και πάρα πολλές επιχειρήσεις οι οποίες δυστυχώς δεν δουλέψανε.

Εάν μπορούμε – χωρίς να έχουμε στοιχεία ακόμη τα οποία να αποτυπώνουν την κατάσταση αυτή απλώς χρησιμοποιώντας τη μελέτη που έχουμε κάνει από την ΕΣΕΕ που είναι πανελλαδικό το δείγμα αλλά έχει μέσα και επιχειρήσεις της περιοχής μας – μπορώ να πω ότι για εμάς εδώ στη Ρόδο κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από ότι την περσινή χρονιά. Και αυτό αποτυπώνεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα στις επαρχιακές πόλεις.
Αυτοί οι οποίοι φαίνεται να είχαν αύξηση είναι η Αθήνα και οι ιδίως οι περιοχές οι κλασικές εμπορικές περιοχές όπως είναι η Ερμού, τα Malls αυτοί φάνηκε να έχουν καλύτερα αποτελέσματα από την περσινή χρονιά».

Ερωτηθείς ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου για τους λόγους που δεν ώθησαν τους καταναλωτές να προτιμήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις απάντησε τα εξής:
«Η μελέτη που έχει γίνει αποτυπώνει το εξής: Οι επιχειρήσεις που δεν είχαν αύξηση ή είχαν μεγάλη μείωση,- γιατί είχαμε και επιχειρήσεις που είχαν μείωση στο 40%- δείχνει ότι είχαν αδυναμία αγοράς προϊόντων. Τι σημαίνει αυτό: ότι έχει εξαντληθεί η ρευστότητά τους δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν νέα προϊόντα, οπότε έχοντας παλαιό εμπόρευμα στο μαγαζί τους αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να κάνουνε πωλήσεις και αυτό είναι λογικό, διότι ο καταναλωτής θέλει το «φρέσκο», θέλει το καινούριο, το μοντέρνο, αυτό που έχει βγει μόλις τώρα. Δεν θέλει προϊόντα τα οποία είναι παλαιότερα και εν πάση περιπτώσει αυτά θα τα πάρει με μία έκπτωση, με μία πολύ καλύτερη τιμή, μπορώ να σας πω κάτω του 50% ώστε να είναι ικανοποιημένος.

Άρα οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν εξαντληθεί οικονομικά και είναι πάρα πολλές αυτές ιδίως στην επαρχία αντιμετωπίζουνε αυτό το πρόβλημα που βλέπουμε.
Μην ξεχνάτε ότι και σε περιόδους όπως αυτές που περάσαμε, με τον οικονομικό πόλεμο που βιώσαμε  πάντα η ανάκαμψη ξεκινάει από το κέντρο, από την Αθήνα. Εμείς μπορεί να δούμε τα αποτελέσματα αυτά της πρωτεύουσας, του χρόνου ή σε δύο χρόνια. Πάντα η επαρχία ακολουθεί σε αυτές τις καταστάσεις».

Εκπτώσεις έξι μήνες το χρόνο
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου ρωτήθηκε και για τις εκπτώσεις και αν η περίοδος αυτή θα βοηθήσει τον εμπορικό κόσμο της Ρόδου, όπου και εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του.
«Αμέσως μετά τις γιορτές οι επιχειρήσεις ξεκίνησαν εκπτώσεις. Αυτή είναι μία κατάσταση που εμάς δεν μας αρέσει διότι οι εκπτώσεις έχουν φθάσει στο να βρίσκονται στο 50% περίπου του ημερολογιακού μας έτους, δηλαδή το μισό χρόνο έχουμε εκπτώσεις! Δεν είναι εκπτώσεις αυτό, είναι παράνοια!

Θα πρέπει ο νόμος των προσφορών και των εκπτώσεων να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, δεν γίνεται και δεν είναι φυσιολογικό να έχουμε έξι μήνες το χρόνο εκπτώσεις!
Δεν περιμένουμε κάτι από την αγορά της Ρόδου διότι από τη στιγμή που δεν δουλέψαμε την εορταστική περίοδο… Θα περάσουν και αυτές οι εκπτώσεις όπως πέρασαν και οι προηγούμενες» είπε ο κ. Μπόνης!
Ωστόσο ο ίδιος πρόσθεσε πως υπάρχει κάτι θετικό και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν προβλέπονται «λουκέτα» σε επιχειρήσεις της περιοχής μας φέτος το χειμώνα όπως γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια.

«Αυτό το χειμώνα δεν βλέπουμε λουκέτα στα εμπορικά καταστήματα και αυτό μας κάνει αρκετά αισιόδοξους για την επόμενη ημέρα γιατί όσο συρρικνώνεται η εμπορική αγορά που είναι τα καταστήματα τα εμπορικά, τόσο «χάνει» τη δύναμη της η αγορά και μετακινείται όλο και περισσότερο στα «μεγάλα» καταστήματα, στα καταστήματα των Αθηνών στα εμπορικά καταστήματα, στα οποία δυστυχώς ό,τι αγοράζουμε από εκεί «φεύγει» από τη Ρόδο, δεν μένει στο νησί, δεν μένει στην οικονομία του τόπου μας και αυτό έχει ως άμεσο αποτέλεσμα η οικονομία η δική μας να «ασθενεί» μέρα με τη μέρα. Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να το ανατρέψουμε. Ο μόνος που μπορεί να κάνει κάτι είναι ο Ροδίτης καταναλωτής, να προτιμάει δηλαδή τα τοπικά καταστήματα»!