Επανέρχεται η επέκταση και αναβάθμιση της Καμείρου Σκάλας

Την επέκταση και την αναβάθμιση της λειτουργίας του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας, επαναφέρει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), αναγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες στο νησί της Ρόδου και την επιτακτική ανάγκη για την ύπαρξη και εναλλακτικού λιμανιού.

Το θέμα που ήρθε εκτός ημερησίας διάταξης στη χθεσινή, πρώτη για τη νέα χρονιά, συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λ.Τ. ήταν η έγκριση της διορθωμένης μελέτης προκαταρκτικού προσδιορισμού περιβαλλοντικών απαιτήσεων για το λιμάνι της Καμείρου Σκάλας.

Όπως ανέφερε στην αρχή ο Πρόεδρος, κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, είχαν γίνει κάποιες παρατηρήσεις από το Υπουργείο για την περιβαλλοντική μελέτη, έγιναν οι διορθώσεις που ζητούσε και το Λ.Τ. την στέλνει πίσω διορθωμένη.

Εκείνο που ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης είναι ότι η Κάμειρος Σκάλα, με τις σημερινές συνθήκες, δεν μπορεί  να καλύψει τις ανάγκες ούτε της Χάλκης ούτε της Τήλου.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο η περιβαλλοντική μελέτη είναι έτοιμη και βρίσκεται στο Υπουργείο. Σημειώνεται ότι η αρχική μελέτη προέβλεπε μία μεγαλύτερη προβλήτα αλλά από το Υπουργείο τη θεώρησαν υπερβολική και ζήτησαν να μειωθεί και το εύρος του έργου και ο προϋπολογισμός του ο οποίος ανέρχεται περίπου στα 9 εκατ. 150 χιλιάδες ευρώ και είναι μειωμένος κατά 2 εκατ. ευρώ από τον αρχικό.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η μελέτη προβλέπει να μπορεί να δένει εκεί και κρουαζιερόπλοιο εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο!


 

Ειδικότερα, η μελέτη προβλέπει μία προέκταση  πάνω από εκατό μέτρα. Εκείνο, πάντως, που τονίστηκε χθες, είναι ότι η Κάμειρος Σκάλα δεν είναι πια ό,τι ήταν στο παρελθόν αφού πλέον έχει αλιευτικά, έχει πλοία της γραμμής, έχει ιχθυοκαλλιέργειες, τουριστικά, πλοία που ξεφορτώνουν καύσιμα κ.α. και γενικά έχει μεγάλη κίνηση.

Όλοι συμφώνησαν, λοιπόν, στο ότι πρέπει να γίνει αυτό το έργο για να υπάρχει στη Ρόδο ένα εναλλακτικό λιμάνι, ακόμη και για τους νοτιάδες. Ειπώθηκε ακόμη ότι χρειάζεται αστυνόμευση εκεί και μάλιστα παλαιότερα είχαν σχεδιάσει να δημιουργηθεί εκεί ένα φυλάκιο, κάτι που σκοπεύουν να επαναφέρουν.

Η μελέτη λοιπόν βρίσκεται σε καλό στάδιο όπως είπε ο Πρόεδρος ωστόσο το μείζον παραμένει η χρηματοδότηση του έργου και γι’ αυτό σκοπεύουν να καταθέσουν αίτημα στο Υπουργείο.

…Και το λιμανάκι της Κεραμενής
Συζήτηση έγινε, όμως, χθες, μετά από σχετικό αίτημα που κατατέθηκε στο Λ.Τ., για το λιμανάκι της Κεραμενής στον Μονόλιθο το οποίο, όπως αναφέρεται, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως καταφύγιο για συγκεκριμένο αριθμό σκαφών και να εξυπηρετεί τις μετακινήσεις από την Τήλο, την Κάρπαθο και τη Χάλκη καθώς βρίσκεται εξαιρετικά κοντά στη Χάλκη.
 

Πρόεδρος και μέλη της Διοίκησης του Λιμενικού  Ταμείου μελετούν το χάρτη με το λιμάνι της Καμείρου Σκάλας στη χθεσινή συνεδρίαση...
Πρόεδρος και μέλη της Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου μελετούν το χάρτη με το λιμάνι της Καμείρου Σκάλας στη χθεσινή συνεδρίαση...


Λέει, συγκεκριμένα το αίτημα: «Μία τέτοια ανάπτυξη και αναβάθμιση του συγκεκριμένου φυσικού λιμανιού θα μπορούσε να συντελέσει στη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής, με σεβασμό πάντα στο φυσικό περιβάλλον. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι θα μπορούσε να χρησιμεύει και για τη μεταφορά ασθενών από τη Χάλκη στη Ρόδο καθώς είναι εξαιρετικά κοντά και θα έκανε ευκολότερη την αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών.

Μάλιστα, παλαιότερα, το λιμανάκι της Κεραμενής εξυπηρετούσε τα νησιά αυτά, όμως με την πάροδο του χρόνου η χρησιμότητά του περιθωριοποιήθηκε».

Πάνω σ’ αυτό τοποθετήθηκε χθες και ο Δήμαρχος Χάλκης, κ. Άγγελος Φραγκάκης, ο οποίος επίσης έχει δεχθεί αίτημα από την περιοχή. Όπως είπε, η κοινότητα θεωρεί ότι θα μπορούσε το λιμανάκι αυτό να δώσει αναπτυξιακή προοπτική στον τόπο και επειδή η Χάλκη είναι το πιο κοντινό νησί και παλαιότερα υπήρχε συγκοινωνία με τη Ρόδο είναι κάτι που υποστηρίζει και ο ίδιος και ζητάει  και εκείνος να το εξετάσει το Λ.Τ. Είπε ακόμη ότι θα συμβάλει τα μέγιστα στη γρηγορότερη μεταφορά ασθενών από τη Χάλκη.

Μετά από τη συζήτηση, ο Πρόεδρος είπε ότι θα δώσουν εντολή στις Τεχνικές Υπηρεσίες να το εξετάσουν και να καταθέσουν σχετική εισήγηση στο Δ.Σ. Ο κ. Νίκος Χαραλάμπης, που ήταν παρών στη συνεδρίαση, είπε ότι το είχαν εξετάσει στο παρελθόν ωστόσο ήταν δύσκολη η πρόσβαση στο λιμανάκι από τη Ρόδο και θα πρέπει να λυθεί αυτό πρώτα.

Άλλα θέματα
Τη χθεσινή συνεδρίαση απασχόλησε ακόμη η συγκρότηση διάφορων επιτροπών για έργα που είχαν εκτελεστεί ή για αυτά που είναι σε εξέλιξη, η αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2020, επίσης η ανάθεση σε ιδιώτη της διάλυσης του ανυψωτικού μηχανήματος το οποίο βρίσκεται κατεστραμμένο στο λιμάνι της Ακαντιάς ούτως ώστε να ελευθερωθεί ο χώρος και να μην παρουσιάζει αυτή την κακή εικόνα.

Ερωτηθείς ο Πρόεδρος για την πορεία του έργου της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου, είπε ότι θα είχε ξεκινήσει αλλά υπάρχει καθυστέρηση από τη ΔΕΗ, αφού από την Ακαντιά μέχρι την οδό Καναδά υπάρχουν δύο υπόγεια καλώδια υψηλής τάσης τα οποία πρέπει να μετακινηθούν για να μπορέσει να ξεκινήσει το έργο.

Ο ΔΕΔΔΗΕ είχε κάνει αξιολόγηση της εργασίας στα 70 χιλιάδες ευρώ τα οποία θέλει να πληρωθούν από το Λ.Τ. επειδή είναι σε ιδιοκτησία του Δήμου παρ’ όλο που δεν είναι στη λιμενική ζώνη. Έτσι, υπέγραψαν προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο και θα το αναλάβει το Λ.Τ.

Όσον αφορά τον διαγωνισμό για το καρνάγιο, έχει ανοίξει ηλεκτρονικά για την κατάθεση της οικονομικής προσφοράς, θα συνεδριάσει η Επιτροπή για να την αξιολογήσει και να κάνει την εισήγησή της προς το Δ.Σ. ώστε να αποφασίσει. Υπενθυμίζεται ότι ο ενδιαφερόμενος είναι ένας, η Άλφα 1.

Τέλος, για το λιμανάκι των Φανών θα αναθέσουν σε ιδιώτη τη διάνοιξή του ώστε να απεγκλωβιστούν τα σκάφη.