To Σχολείο Τουρισμού OnTour ταξιδεύει στη Ρόδο

Την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου θα διοργανωθούν οι ομιλίες στο Pallas Cinema και την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου τα εργαστήρια στην ANKO Academy Ρόδου, του Σχολείου Τουρισμού OnTour ΡΟΔΟΥ. 

Το Σχολείο Τουρισμού OnTour (ΣΤΟΤ) είναι μία εκπαιδευτική, μη κερδοσκοπική δράση, η οποία γεννήθηκε από τη σύμπραξη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) και του ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ. Την εθνική διοργάνωση των Σχολείων Τουρισμού OnTour επιμελείται το ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με τους εκάστοτε τοπικούς διοργανωτές. Στόχος του Σχολείου Τουρισμού OnTour είναι να «εξοπλίσει» τους επαγγελματίες του τουρισμού με νέες γνώσεις, ιδέες και δεξιότητες, προσφέροντάς τους κίνητρα και έμπνευση μέσα από εξιδεικευμένους ομιλητές και σύγχρονες θεματικές ενότητες.


Τις δύο ημέρες του ΣΤΟΤ Ρόδου πάνω από 300 συμμετέχοντες, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μοναδικούς εισηγητές, τόσο σε ομιλίες (την πρώτη ημέρα) όσο και σε workshops (τη δεύτερη ημέρα), οι οποίοι θα προσφέρουν σημαντικές γνώσεις μέσα από διαδραστικές εισηγήσεις σε τουριστικά θέματα. Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν Πιστοποιητικό Παρακολούθησης από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.


Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το Σχολείο Τουρισμού OnTour, ταξίδεψε σε 10 ελληνικούς προορισμούς, με τη συμμετοχή περισσότερων από 3.500 ατόμων και παρουσία πάνω από 40 ομιλητών, 300 τοπικών χορηγών και 100 εθελοντών. Κάθε Σχολείο Τουρισμού OnTour, βασίζεται στις συνέργειες των τοπικών κοινωνιών και αναδεικνύει την ανάγκη της συνεργασίας, μεταξύ όλων των παρόχων της τουριστικής εμπειρίας του επισκέπτη. Με αυτό τον τρόπο δίνει ένα μήνυμα, αναφορικά με την πολυσύνθετη διάσταση του τουριστικού προϊόντος και την κρισιμότητα της λειτουργίας ενός τουριστικού προορισμού.  Άλλωστε, η αποστολή της διεύθυνσης εκπαίδευσης του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ, εθνικού διοργανωτή των ΣΤΟΤ, είναι η ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των επαγγελματιών, η διαμόρφωση κουλτούρας εκπαίδευσης και επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό, η δημιουργία μιας δυναμικής εκπαιδευτικής κοινότητας και η αποδοτική διαχείριση και λειτουργία των τουριστικών προορισμών μέσα από την ανάδειξη των συνεργειών.


Την τοπική διοργάνωση του Σχολείου Τουρισμού OnTour Ρόδου, έχει αναλάβει η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, μέσω του Προέδρου κυρίου Μανώλη Μαρκόπουλου και η Διευθύντρια της ANKO, κυρία Στεργία Έψιμου. Το Σχολείο Τουρισμού OnTour, τελεί υπό την ακαδημαϊκή Αιγίδα του Διεθνούς Ελληνικού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Λίγα λόγια για το Σχολείο Τουρισμού OnTour 
Το Σχολείο Τουρισμού OnTour (ΣΤΟΤ) είναι μία εκπαιδευτική, μη κερδοσκοπική δράση, η οποία γεννήθηκε από τη σύμπραξη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) και του ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ. Την εθνική διοργάνωση των Σχολείων Τουρισμού OnTour επιμελείται το ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με τους εκάστοτε τοπικούς διοργανωτές.


Όλες οι περιοχές που ταξιδεύει το ΣΤΟΤ έχουν ξεχωριστές εκπαιδευτικές ανάγκες και βασικό στοιχείο της διοργάνωσης, αποτελεί η προσαρμογή της εκάστοτε ατζέντας ομιλιών και εργαστηρίων βάσει των τοπικών αναγκών. Σε αυτό έρχονται να συμβάλουν οι local ambassadors της κάθε περιοχής, οι οποίοι μαζί με την τοπική ομάδα διοργάνωσης προτείνουν τις θεματικές ενότητες, ανάλογα με τις ανάγκες των επαγγελματιών, την ωριμότητα και τη σύνθεση του προορισμού τους.  


Οι εισηγητές των Σχολείων Τουρισμού OnTour είναι δυναμικοί επαγγελματίες, εκπαιδευτικοί και επιχειρηματίες, που επιλέγονται λόγω της εξειδίκευσης τους στην εκάστοτε θεματολογία. Είναι όλοι  καταξιωμένοι στον χώρο τους και  ανήκουν στη μεγάλη οικογένεια των ΣΤΟΤ προσφέροντας τις γνώσεις τους αφιλοκερδώς στους επαγγελματίες του τουρισμού.


Οι διοργανώσεις έχουν ελεύθερη είσοδο και στηρίζονται στον εθελοντισμό και τις χορηγίες τοπικών επιχειρήσεων, αποδεικνύοντας  ότι όταν οι τοπικές κοινωνίες αποφασίσουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για το κοινό καλό, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι εντυπωσιακά. Στόχος του Σχολείου Τουρισμού OnTour είναι να προσφέρει σύγχρονες γνώσεις, δεξιότητες, κίνητρα και έμπνευση στους επαγγελματίες των προορισμών που ταξιδεύει, οι οποίοι κατά κύριο λόγο, είναι αναπτυσσόμενες τουριστικές περιοχές. 


Κάθε Σχολείο συντονίζεται από μία τοπική ομάδα εθελοντών, της οποίας ηγείται ένας τοπικός εκπρόσωπος (Local Ambassador) και απευθύνεται σε όλους όσοι άμεσα ή έμμεσα, απασχολούνται και επηρεάζουν το τουριστικό προϊόν και τις υπηρεσίες του εκάστοτε προορισμού. 
Τα Σχολεία Τουρισμού OnTour φέρουν την ακαδημαϊκή αιγίδα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος.

Πρόγραμμα ομιλιών
09:30-10:00: Προσέλευση
10:00-10:15: Καλωσόρισμα στο Σχολείο Τουρισμού OnTour Ρόδου
 

10:15-11:00: «Γίνε ο Concierge της περιοχής σου»
Ανδρέας Ζαγάκος, Επιχειρηματίας Επισιτισμού και Συνιδρυτής του «Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας».
Ποιος τελικά εκπροσωπεί τον τόπο στον επισκέπτη του; Τι πραγματικά σημαίνουν οι συνέργειες στην καθημερινότητά μας; Είναι αλήθεια τόσο δύσκολο να συναγωνιστούμε; Πως αναλαμβάνω την ευθύνη του εαυτού μου και του επισκέπτη μου;

11:00-11:45: “Sustainability in Hospitality” «Βέλτιστες Πρακτικές»
Σωτήρης Μυλωνάς,  Ιδρυτής Msolutions Management and Sustainability solutions. Πώς μπορούν τα ξενοδοχεία να γίνουν αιφόρα; Ποιες είναι οι καλές πρακτικές διαχείρισης ενέργειας, νερού, αποβλήτων και χημικών και πώς επηρεάζουν το bottom lines μας και την εταιρική κοινωνική ευθύνη μας;

11:45-12:05: Διάλειμμα
12:05-12:50: «Η μαγεία του Upselling στην υπηρεσία του επαγγελματία του Τουρισμού»
Λία Ζαμπέτογλου, Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Ινστιτούτο ΣΕΤΕ. Ποια είναι η ψυχολογία του καταναλωτή; Ζητάει την πώληση ή απλά θα γινόμαστε ενοχλητικοί; Με ποιες απλές τεχνικές μπορώ να αυξήσω τις πωλήσεις μου, ό,τι και αν πουλάω;

12:50-13:35: «Πρότυπα Εξυπηρέτησης VS Προσωποποιημένη Εξυπηρέτηση»
Δρ. Ηλιάνα Κατσαρίδου, Expert in Service Excellence. Τι είναι τα πρότυπα εξυπηρέτησης; Γιατί είναι σημαντικό να καθορίζονται και να εφαρμόζονται από μία επιχείρηση; Τι σημαίνει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση; Πότε και γιατί θα πρέπει να επιλέγεται και να εφαρμόζεται;

13:35-14:35: Μεσημεριανό Διάλειμμα
14:35-15:20: «Ταυτότητα Προορισμού (Destination Branding)» Πού κρύβεται» το τουριστικό brand μας;
Δημοσθένης Μπρούσαλης, Σύμβουλος Branding και Επικοινωνίας, Γενικός Διευθυντής DASC Branding. Τι είναι branding, τι brand και τι brand name; Γίνεται ο τόπος μάρκα και πώς; Πώς τον διαχειριζόμαστε και ποιοί κερδίζουν; Ποιους προσκαλούμε και πώς τους διαλέγουμε; Οι ελληνικοί προορισμοί τι κάνουν για αυτό;

15:20-16:05: “Generation Mix and Customer Experience”
Ελισάβετ Γεωργίου, Εργασιακή ψυχολόγος, Coach, Ψυχοθεραπεύτρια, Ιδρύτρια Be YourSelf.
Ποια τα χαρακτηριστικά των πελατών ανά γενιά; Ποιες οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στους 60+, στους 40-50, 30-40 και στους κάτω των 30 ετών; Ποιες οι ανάγκες και οι προτιμήσεις τους; Πώς μπορώ να τους προσεγγίσω αποτελεσματικότερα;

16:05-16:50: «Πώς θα βγάλετε χρυσάφι από τα παράπονα των πελατών σας»
Δημήτρης Σεραφειμίδης, Customer Service Expert, ιδρυτής της CustomerServiceGreece.gr. 
Έχουμε επίγνωση του πόσο σημαντικό είναι το θέμα της Διαχείρισης Παραπόνων; Γνωρίζουμε ότι είναι εξαιρετικά ωφέλιμο και σχεδόν καθόλου επιζήμιο; Τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι, ώστε να διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά τα παράπονα των πελατών μας, να λύνουμε προβλήματα και να αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις;

16:50-17:25: Κλείσιμο Σχολείου Τουρισμού OnTour Ρόδου.