Ρόδος: Ξεκινά η επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου επί της οδού Αυστραλίας

Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει, εκτός απροόπτου και αν ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια, η εκτέλεση του έργου που αφορά την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου επί της οδού Αυστραλίας ως το λιμάνι Ακαντιάς.

Όπως δήλωσε στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου Βασίλης Παπαοικονόμου, αναμένεται η μετακίνηση των καλωδίων ρεύματος που βρίσκονται κάτω από το σημείο από το οποίο θα περάσει ο ξυλοπεζόδρομος, καθώς επίσης και η κατασκευή ενός νέου αγωγού ύδρευσης καθώς ο υπάρχων που βρίσκεται στο ίδιο σημείο θα καταργηθεί. Μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι παρεμβάσεις τότε το έργο θα μπορέσει να προχωρήσει.

Όπως έγινε γνωστό, για να γίνει η μετακίνηση των υπόγειων καλωδίων από τον ΔΕΔΔΗΕ χρειάζεται ποσό 70.000 ευρώ, το οποίο έχει εγκριθεί από το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου και έχει ενταχθεί στον προϋπολογισμό.

Όμως επειδή το σχετικό έγγραφο για τη δαπάνη κατατέθηκε στο ταμείο σε χρονικό διάστημα που ξεπέρασε το τρίμηνο, θα πρέπει να γίνει επικαιροποίηση, ώστε να προχωρήσει η πληρωμή και να ακολουθήσει η μετακίνηση των καλωδίων.

Παράλληλα προέκυψε και ένα άλλο ζήτημα, αυτό που αφορά τον αγωγό ύδρευσης της ΔΕΥΑΡ, καθώς περνά κάτω από το πεζοδρόμιο, όπου και θα κατασκευαστεί ο ξυλοπεζόδρομος. Μάλιστα έγινε αυτοψία στο χώρο και αποφασίστηκε να τοποθετηθεί νέος αγωγός σε όλη την περιοχή, αφού ο παλιός θα καταργηθεί και θα αχρηστευθεί. Η κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης θα ενταχθεί ως έργο στον προϋπολογισμό καθώς θα αναλάβει το κόστος του το Λιμενικό Ταμείο. Αναμένεται η κοστολόγηση του έργου για να προχωρήσουν οι διαδικασίες.

Σημειώνεται ότι το έργο θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει να εκτελείται από τον Οκτώβριο όμως προέκυψαν στη συνέχεια τα εμπόδια, αλλά ακόμα και αν ξεκινήσουν τώρα οι εργασίες του δεν θα προκύψουν προβλήματα στην περιοχή λόγω σεζόν. 

Μάλιστα από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου έχει εγκριθεί η μελέτη ως προς τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να τηρηθούν εκεί τα οποία θα περιλαμβάνουν και σημάνσεις ώστε να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη διέλευση και την κυκλοφορία.

Σε ό,τι αφορά τα σκάφη που βρίσκονται στο καρνάγιο δεν εμποδίζουν τις εργασίες του έργου, καθώς όσα βρίσκονταν σε εκείνο το σημείο έχουν μεταφερθεί 

Το έργο της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου επί της οδού Αυστραλίας έως το λιμάνι Ακαντιάς Ρόδου, αποτελεί τμήμα του συνολικού έργου «Ανάπλαση Παραλιακής Ζώνης από Θαλασσινή Πύλη μέχρι Λιμένα Ακαντιάς» και περιλαμβάνεται στις δράσεις της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης (ΣΒΑΑ) περιοχής Κόβα Δήμου Ρόδου, καθώς αποτελεί την είσοδο στην εν λόγω περιοχή και αφορά την επέκταση ξύλινου πεζόδρομου πλάτους 4 μέτρων και ποδηλατόδρομου πλάτους 2,5 μέτρων, συνολικού μήκους 364 μέτρων, επί της οδού Αυστραλίας – από τη συμβολή των οδών Καναδά και Βύρωνος – ως το λιμάνι της Ακαντιάς.

Είναι ενταγμένο στον Άξονα Προτεραιότητας 2 «Αειφορική ανάπτυξη και διαχείριση των πόρων» του Ε.Π. «Νότιο Αιγαίου και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.