Υποφέρουν οι έμποροι  στην κοινότητα της Κρεμαστής

Έντονα προβληματισμένος είναι ο εμπορικός κόσμος στην Κρεμαστή μετά το κλείσιμο της γέφυρας στην περιοχή, καθώς καθημερινά διαπιστώνει μείωση στην κίνηση των επιχειρήσεών του.

Το θέμα απασχολεί όχι μόνο τους εμπόρους αλλά ολόκληρη την τοπική κοινωνία, όπως τονίζει με δηλώσεις του στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κρεμαστής κ. Μιχάλης Δραμουντανής, ο οποίος ζητάει από τους αρμόδιους φορείς να δώσουν λύσεις  όσο το δυνατόν συντομότερα.

Μάλιστα αντιπροσωπεία του Συλλόγου προτίθεται να έχει συναντήσεις τόσο με τον Δήμαρχο Αντώνη Καμπουράκη, όσο και με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο προκειμένου να τους ζητήσουν να πάρουν θέση για το συγκεκριμένο θέμα αλλά και να εξευρεθεί λύση ενόψει και της τουριστικής περιόδου.

«Αυτή τη στιγμή η γέφυρα της Κρεμαστής είναι το μεγάλο ζήτημα για εμάς. Έχει παρατηρηθεί τεράστια μείωση στην εμπορική κίνηση των καταστημάτων εξαιτίας του κλεισίματος της γέφυρας και υπάρχουν πολλά καταστήματα που σκέφτονται ακόμη και να κλείσουν, καθώς δεν αντέχουν πια! Και αν αυτό συνεχιστεί για ακόμα 2-3 μήνες,  τότε θα δούμε πολλές επιχειρήσεις να κλείνουν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δραμουντανής.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κρεμαστής διευκρίνισε ωστόσο πως το συγκεκριμένο θέμα δεν απασχολεί μόνο τους συναδέλφους του αλλά γενικότερα την τοπική κοινωνία.

«Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις αλλά ολόκληρο το χωριό. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να πάνε στα σπίτια τους, πρέπει να κάνουν το γύρο και να προσθέσουν  6-7 ή και περισσότερα χιλιόμετρα επιπλέον στη διαδρομή τους. Επίσης από και προς το αεροδρόμιο είμαστε αποκλεισμένοι» είπε ο κ. Δραμουντανής.

Ο ίδιος γνωστοποίησε πως «για τη γέφυρα θα επιδιώξουμε συναντήσεις και με τον  Δήμαρχο και με τον Περιφερειάρχη όπου θα τους ζητήσουν να πάρουν θέση στο θέμα αυτό, να το λύσουν άμεσα τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο.
Εφόσον δεν λειτουργήσει η γέφυρα την τουριστική περίοδο,  θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα»!
Επίσης,  όπως είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κρεμαστής για το ίδιο θέμα,  θα έχουν συναντήσεις στα γύρω χωριά με τους κατοίκους προκειμένου να πάρουν από κοινού αποφάσεις.

Το παρεμπόριο
Η αγορά της Κρεμαστής είναι μία μεγάλη και «ζωντανή» αγορά που τους θερινούς μήνες αριθμεί περισσότερες από διακόσιες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Δραμουντανή,  τα καταστήματα αυτά εξυπηρετούν και τα γύρω χωριά, ωστόσο υπάρχουν και άλλα ζητήματα. «Έκλεισε η τράπεζα, τώρα ακούγεται ότι θα κλείσει και το ταχυδρομείο και αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα για ολόκληρη την περιοχή που εξυπηρετείται, όλα τα γύρω χωριά, Παστίδα, Μαριτσά κ.α.

Τα καταστήματα της Κρεμαστής δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από την αγορά της Ρόδου, είτε πρόκειται για σούπερ μάρκετ είτε άλλου είδους επιχείρηση εμπορίου, έχει τα πάντα» δηλώνει ο κ. Δραμουντανής, τονίζοντας πως ένα εξίσου σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι το παρεμπόριο. «Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα καθημερινά με καροτσάκια που κυκλοφορούν «μαύρα» και κάθε Κυριακή με τη λαϊκή αγορά που γίνεται στην  Κρεμαστή. Θεωρώ ότι το 50% αυτών που δραστηριοποιούνται με τον τρόπο αυτό, είναι χωρίς τη δυνατότητα νόμιμων αποδείξεων.
Οι μισοί πρέπει να είναι χωρίς ταμειακή, χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για μία λαϊκή αγορά. Ο καθένας στήνει όπου θέλει και πουλάει έτσι χωρίς να δίνει λόγο»!

Ένας λοιπόν από τους στόχους που έχουν θέσει ως σύλλογος είναι ο μηδενισμός του παρεμπορίου. Σε αυτό όμως – όπως είπε ο κ. Δραμουντανής- θα πρέπει να βοηθήσει και η αυτοδιοίκηση με τη διενέργεια ελέγχων, ενώ και η δημοτική αστυνόμευση επέφερε αποτελέσματα.
Για το λόγο αυτό και προτίθεται να ζητήσουν από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες να ξεκινήσουν άμεσα ελέγχους για την πάταξη του παρεμπορίου τόσο κατά τη χειμερινή περίοδο όσο και τη θερινή, ακόμη και την περίοδο του πανηγυριού, τον Δεκαπενταύγουστο. Ο Εμπορικός Σύλλογος Κρεμαστής ιδρύθηκε το 1993 και συνεχίζοντας την πορεία και τη δράση του, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο θα προσπαθήσει να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Έτσι το επόμενο διάστημα θα δημιουργήσουν μία ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσα από την οποία θα διαφημίζουν στον ντόπιο αλλά και στον επισκέπτη καταναλωτή, τις επιχειρήσεις τους.