Πρεμιέρα σήμερα για τα «Θεϊκά Λόγια» από τη θεατρική ομάδα «Πράξις»

Το γνωστότερο έργο του Iσπανού θεατρικού συγγραφέα Βάλιε Ινκλάν (ή, σωστότερα, Ραμόν Μαρία ντελ Βάγε Ινκλάν), το «Θεϊκά λόγια» ανεβάζει από τις 6 ως τις 15 Μαρτίου στο Δημοτικό θέατρο Ρόδου η θεατρική ομάδα Πράξις.


Ο Πέδρο Γκάιλα είναι ο ευσεβής παπάς του Σαν Κλεμέντε. Ζει στο μικρό χωριό μαζί με τη γυναίκα του, την όμορφη Μαρί και τις αδελφές του. Η μία από αυτές, η Γιάννα κερδίζει το ψωμί της περιφέροντας στα πανηγύρια τον σακατεμένο υδροκέφαλο γιο της, Λαυρέντη. Όταν η Γιάννα πεθαίνει, την κηδεμονία του άρρωστου παιδιού αναλαμβάνει η Μαρί, που συνεχίζει να το περιφέρει, για να μαζεύει χρήματα. Μια μέρα, η Μάρι συναντά στο δρόμο της έναν γόη περαστικό, τον γυρολόγο Αστέρη. Ο ξαφνικός αυτός έρωτας της παίρνει τα μυαλά και εγκαταλείπει το δύστυχο ανιψάκι της, που πεθαίνει παρατημένο. Άνθρωποι σκληροί που παλεύουν να επιβιώσουν άνθρωποι των προλήψεων, της πίστης, της απάτης και της βίας ικανοί για τα μεγαλύτερα δεινά και την θέωση... Άνθρωποι που μέσα τους παλεύει το κακό και το καλό, έτοιμοι κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες να γίνουν δαίμονες ή Θεοί που σηκώνουν το σταυρό τους δίνοντας άφεση και τη θεϊκή συγχώρεση.


Το έργο, το οποίο γράφτηκε το 1920 παρουσιάζει μια διεστραμμένη εικόνα του αγροτικού περιβάλλοντος της Γαλίθια. Τα Θεϊκά Λόγια στιγματίζονται από έντονο εξπρεσιονισμό και «μαγικό ρεαλισμό» όπου συνυπάρχουν το γκροτέσκο με το τραγικό, η βαρβαρότητα, η δειλία και η κατάπτωση με την κωμωδία, η χριστιανική ηθική με τον πρωτόγονο ανιμισμό, τις προλήψεις, την ευπιστία, την απάτη και την πολιτική. Αποτελεί έργο της ώριμης περιόδου του συγγραφέα (1920),και ανήκει στη μεταβατική εποχή του συγγραφέα από τις Βάρβαρες Κωμωδίες στο εσπερπέντο,ένα λογοτεχνικό ύφος στην Ισπανική λογοτεχνία που καθιερώθηκε από τον Ινγκλαν με βασικό χαρακτηριστικό του τη χρήση της γκροτέσκης ως μορφή έκφρασης, η οποία περιλαμβάνει την αποκωδικοποίηση των χαρακτήρων, τη σύντηξη των ζωικών και ανθρώπινων μορφών, την άφθονη χρήση αντιθέσεων, τη στρέβλωση του τοπίου,και τη μίξη του πραγματικού κόσμου με εφιάλτες.

Η συστηματική παραμόρφωση της πραγματικότητας διαδραματίζει βασικό ρόλο, συχνά προκαλώντας την εμφάνιση καρικατούρων. Ο θάνατος εμφανίζεται ως θεμελιώδης χαρακτήρας.

Σκηνοθεσία: Κώστας Κατσουλάκης Μετάφραση: Νίκη Μαρινάκη                                                                   Κινησιολογία: Μαρία Μανουκιάν  
Σκηνικά: Ανδρομάχη Μπατζούκη 
Κοστούμια–Φωτισμοί: Κώστας Κατσουλάκης                                                                                                   Μουσική επιμέλεια: Ρούλα Βασιλοπούλου                                                                                                         Βοηθός σκηνοθέτη: Ματίνα Κουγκρά & Χρυσούλα Κόζα
Κατασκευή σκηνικού: Ανδρέας Μαγριπλής
Ειδικές κατασκευές: Βαλέριος Λινάρδος - Γαβριήλ Καρπάθιος 
Χειρισμός  Ήχου – Ραφαηλία Γιακουμή                                                                                                             Γραφιστικά: Kyourh -Thaza

Παίρνουν μέρος οι: Γιάννης Αποκούραστος, Ρούλα Βασιλοπούλου, Τάκης Καραγκιοζόπουλος, Μαρία Κοντού, Εβίτα Κουγκρά, Βασίλης Λόγγος, Γιάννης Μακρής, Ελένη Μικρομανώλη, Ανδρομάχη Μπατζούκη, Βάσω Ντελλάκη, Γιάννης Παπαγεωργίου, Ιφιγένεια Παπανικολάου, Γιάννης Παστρικός, Ανθή Πλατή, Γιάννης Στεφανίδης, Κατερίνα Τουβρά, Νικόλ Τσακίρη, Κώστας Χαρτοφύλλης.

Οι παραστάσεις θα δοθούν από 6  έως 15 Μαρτίου στο Δημοτικό θέατρο Ρόδου στις 21.15 μ.μ. 
Εισιτήρια προπωλούνται:  
Music spot - Πάρης Κατσέλας (Εθν Αντιστασης 83)
Πλατής κοσμηματοπωλείο (Κωνστ. Υδραίου 64) 
Copy Experts (Σκευου Ζεβου 4)
Μπαχάρ Σουβλακερί (Κωστή Παλαμά 27-31)
Naval – cafe bar restaurant (Νέα μαρίνα) 

ΤΑ ΕΣΟΔΑ
ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ ΘΑ ΔΩΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ ΚΑΙ
ΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ.

ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ 10 ΕΥΡΩ 
ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ 12 ΕΥΡΩ 
ΑΝΕΡΓΩΝ - ΦΟΙΤΗΤΩΝ 9 ΕΥΡΩ (ΜΕ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΚΑΡΤΑΣ)