ΙΕΛΚΑ: Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω κορωνοϊού

ΙΕΛΚΑ: Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες  των καταναλωτών λόγω κορωνοϊού

ΙΕΛΚΑ: Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω κορωνοϊού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 148 ΦΟΡΕΣ

Η κρίση του κορωνοϊού αλλάζει και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 25 έως 27 Μαρτίου 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, περίπου 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα και για άλλους εκτός από το ίδιο το νοικοκυριό τους.

Ποσοστό 39% αγοράζει για άλλα συγγενικά πρόσωπα, όπως π.χ. γονείς προκειμένου να προστατευθούν από την έκθεσή τους σε κίνδυνο, ενώ ένα ποσοστό 8% δηλώνει ότι αγοράζει για άλλους τρίτους όπως π.χ. γείτονες.

Επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ εν μέσω κορωνοϊού
Δραστικά έχουν επηρεαστεί άλλωστε και οι λόγοι επίσκεψης στο κατάστημα σουπερμάρκετ. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της μέτρησης του ΙΕΛΚΑ τον Δεκέμβριο του 2020, παρουσιάζουν μείωση σχεδόν όλοι οι δευτερεύοντες λόγοι επίσκεψης: για προσφορές (-27%), για βόλτα (-22%), για αγορά έτοιμου φαγητού (-8%) και για το φαγητό της ίδιας ημέρας (-9%).

Αντίθετα παρουσιάζουν αύξηση η πιο «μακροχρόνια» επιλογή των εβδομαδιαίων αγορών/προμηθειών από 74% σε 85% και η πιο «έκτακτη» επιλογή της έλλειψης κάποιου προϊόντος από 46% σε 57%. Οι δύο τελευταίοι λόγοι επίσκεψης αποτελούν πλέον και τις κυρίαρχες αιτίες για έξοδο προς το σουπερμάρκετ με τα πιο υψηλά ποσοστά.

Αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες λόγω κορωνοϊού
Παράλληλα στην έρευνα καταγράφονται τα πρώτα σημάδια αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, ποσοστό 49% του κοινού δηλώνει ότι μαγειρεύει περισσότερο έναντι 29% που δηλώνει ότι μαγειρεύει λιγότερο, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 44% της προηγούμενης εβδομάδας.

Η εξέλιξη αυτή είναι αναμενόμενη λόγω της μείωσης της αγοράς της εστίασης.

Παρότι κατά κανόνα η αύξηση της μαγειρικής σχετίζεται με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες κάτι τέτοιο δεν απεικονίζεται στα δεδομένα, καθώς μόλις το 23% δηλώνει ότι τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με πριν την κρίση του κορωνοϊού, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 34% της προηγούμενης μέτρησης.

Η τάση αυτή, που προσθέτει κιλά, αποδίδεται στη μακροχρόνια παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι, η οποία αυξάνει τον αριθμό των γευμάτων, την κατανάλωση θερμίδων αλλά και ζάχαρης, σε συνδυασμό μάλιστα με μειωμένη σωματική άσκηση.

Τέλος και η νηστεία λόγω κορωνοϊού
Τέλος, σημαντική διαφοροποίηση καταγράφεται στις διατροφικές νηστείας του 2020 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, το 27% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα νηστέψει φέτος έναντι 24% τα προηγούμενα χρόνια. Το 14% μόνο συγκεκριμένες ημέρες, έναντι 12% τα προηγούμενα χρόνια.

Το 52% θα νηστέψει τη Μεγάλη Εβδομάδα έναντι 54% τα προηγούμενα χρόνια και το 8% όλη τη σαρακοστή έναντι 10% τα προηγούμενα χρόνια. Οι μέσες ημέρες νηστείας επομένως αναμένεται να είναι μειωμένες κατά 13% από 8,3 ημέρες τα προηγούμενα χρόνια σε 7,2 το 2020.

Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 56-65 ετών.

Διαβάστε ακόμη

Δεν θα συμμετάσχουν στις Ευρωεκλογές οι «Σπαρτιάτες» – Μπλόκο από τον Άρειο Πάγο

Καλάθι του Πάσχα: Σε ισχύ από σήμερα – Ποια προϊόντα περιλαμβάνει, πόσο θα διαρκέσει

Ο πρώην βουλευτής των Σπαρτιατών, Φλώρος, γρονθοκόπησε στη Βουλή τον Γραμμένο της Ελληνικής Λύσης (φωτογραφίες)

Αφρικανική σκόνη: Πόσο μπορεί να επιδεινώσει χρόνια προβλήματα υγείας - Συστάσεις από πνευμονολόγους

Στέφανος Κασσελάκης: Ξέμεινε από τη φουρτούνα στην Αστυπάλαια και του τραγούδησαν το «Bella Ciao» σε ταβέρνα

Λίνα Μενδώνη: Στη δικαιοσύνη για δημοσίευμα εφημερίδας

«Καλάθι του νονού»: Σε ισχύ από σήμερα – Ποια προϊόντα περιλαμβάνει

Π. Μαρινάκης: Πήχης τα... προβλήματα των πολιτών στις Eυρωεκλογές