Βροχή οι καταγγελίες για απάτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Βροχή οι καταγγελίες για απάτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Βροχή οι καταγγελίες για απάτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 291 ΦΟΡΕΣ

Σε ευκαιρία πλουτισμού για πλήθος απατεώνων έχει μετατραπεί το κλείσιμο των καταστημάτων λόγω του κορωνοϊού.

Σε μια περίοδο όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο εκ των πραγμάτων και εξ ανάγκης αντικαθιστά τις συναλλαγές με φυσική παρουσία, τα κρούσματα απάτης από επιτήδειους έχουν εκτοξευθεί, με αποτέλεσμα ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) να δέχεται πλήθος αναφορών και να παραπέμπει υποθέσεις εξαπάτησης στις εισαγγελικές αρχές.

Σύμφωνα με το ΣτΚ, η ανεξάρτητη αρχή γίνεται το τελευταίο διάστημα αποδέκτης πολύ μεγάλου αριθμού έγγραφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων-καταγγελιών σχετικά με προβλήματα που συναντούν οι καταναλωτές με τις διαδικτυακές αγορές τους, ιδίως προϊόντων τεχνολογίας (κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ, φορητών υπολογιστών, κ.λπ.).

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές καταγγέλλουν τη μη προσήκουσα εκτέλεση των παραγγελιών τους από ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία διαθέτουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα «προϊόντα-κράχτες».

Όπως διαπιστώθηκε από τον ΣτΚ, ορισμένα από τα καταστήματα αυτά δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου και μεταθέτουν διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, εντέλει να τηρούν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στους καταναλωτές και χωρίς να προβαίνουν σε επιστροφή των χρηματικών ποσών που έχουν προεισπράξει προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών, κατά πάγια πολιτική τους.

Στις περισσότερες, δε, περιπτώσεις, οι εν λόγω επιχειρήσεις διακόπτουν, μετά τη συναλλαγή, και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με την πορεία των αγορών τους ή την επιστροφή των χρημάτων τους.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, αναδεικνύει τις παραπάνω αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές και διαβιβάζει τις αναφορές που λαμβάνει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων. Παράλληλα, δεδομένης της αναγκαιότητας και της ποινικής διερεύνησης αυτών των υποθέσεων, προβαίνει στην υποβολή μηνυτήριων αναφορών στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πρωτοδικών.

Υπό αυτά τα δεδομένα, ο ΣτΚ συστήνει στους καταναλωτές για την καλύτερη προστασία τους, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο:

-Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.

-Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν, ειδικότερα, την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί, μάλιστα, ένδειξη απάτης.

-Να ελέγχουν, οπωσδήποτε, πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών. Να βεβαιώνονται ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο «διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης» - browser με τη μορφή HTTPS. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι το e-shop διαθέτει SSL (Secure Sockets Layer), δηλαδή πρωτόκολλο ασφαλούς μετάδοσης ευαίσθητων δεδομένων στο διαδίκτυο, ειδικά για αγορές με πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες και paypal.

-Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

-Τα αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν στον ιστότοπό τους σήματα εμπιστοσύνης των ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των οργανισμών που διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλείας και απορρήτου προσωπικών δεδομένων. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία είναι αξιόπιστη και ότι τηρεί τους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.

Πηγή: euro2day.gr

Διαβάστε ακόμη

Πάσχα: Πόσα θα ξοδέψουν φέτος οι Έλληνες- Μειωμένες δαπάνες για 4 στου­ς 10

Μητσοτάκης: "Συνεχής η μάχη κατά της ακρίβειας" – "Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα αρχίζει να κάμπτεται"

Δ. Μιχαηλίδου: Την Τετάρτη ανοίγει η πλατφόρμα για το επίδομα μητρότητας

Σε ιστορικά υψηλά, 28,5 δισ. ευρώ και 13% του ΑΕΠ η άμεση συμβολή του Τουρισμού

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 3,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο

e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 1 έως 5 Απριλίου

Νέος κατώτατος μισθός: Τι ισχύει για τους εργαζόμενους με προϋπηρεσία

Τράπεζες / Κλειστές για 4 ημέρες - Τι ισχύει με συναλλαγές και μισθοδοσίες