Απεργούν την Τρίτη για το πολυνομοσχέδιο δάσκαλοι και νηπιαγωγοί

Απεργούν την Τρίτη για το πολυνομοσχέδιο δάσκαλοι και νηπιαγωγοί

Απεργούν την Τρίτη για το πολυνομοσχέδιο δάσκαλοι και νηπιαγωγοί

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 911 ΦΟΡΕΣ

Στη 1 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο στην πλατεία Κύπρου

Απεργούν την ερχόμενη Τρίτη 9 Ιουνίου τα μέλη του συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ρόδου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το πολυνομοσχέδιο που αφορά τις αλλαγές στο χώρο της παιδείας και το οποίο ψηφίζεται την επόμενη ημέρα στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, όπως αποφασίστηκε, θα συμμετάσχουν στην 3ωρη στάση που προκήρυξε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από 11 το πρωί έως 2 το μεσημέρι, καθώς επίσης και στην τρίωρη στάση εργασίας που προκήρυξε ο σύλλογος και θα πραγματοποιηθεί την ίδια μέρα από τις 8 έως τις 11 το πρωί.

Επίσης, θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο την Τρίτη και ώρα 1 το μεσημέρι στην πλατεία Κύπρου καθώς και την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, δηλαδή την Τετάρτη 10 Ιουνίου, στις 7 το απόγευμα επίσης στην πλατεία Κύπρου.

Για τις κινητοποιήσεις μέλη του Δ.Σ. του συλλόγου και εκπρόσωποι των δασκάλων της περιοχής μας παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου και εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους αντιδρούν στο νομοσχέδιο, το οποίο χαρακτήρισαν αντισυνταγματικό, πρόχειρο και αναχρονιστικό, καλώντας τους συναδέλφους τους να συμμετάσχουν.

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ρόδου και αιρετός εκπρόσωπος των Εκπαιδευτικών στο Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Ντέντας, αφού έκανε γνωστό ότι σε τοπικό επίπεδο οι μαθητές της Α/θμιας εκπαίδευσης βρίσκονται στις θέσεις τους σε ποσοστό άνω του 90% μετά την επαναλειτουργία των σχολείων, εξήγησε ότι αυτό συμβαίνει μετά την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν οι εκπαιδευτικοί με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το διάστημα αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, χωρίς καμία επιμόρφωση, χωρίς οδηγίες, χωρίς καμία τεχνική υποστήριξη, την ώρα που το δίκτυο δεν μπορούσε να αντέξει όλον αυτό τον όγκο των δεδομένων.

Αναφερόμενος στο πολυνομοσχέδιο, είπε ότι παρουσιάστηκε εν μέσω πανδημίας και όλα όσα περιλαμβάνονται σε αυτό κι αφορούν την Α/θμια εκπαίδευση δεν έχουν τον χαρακτήρα του επείγοντος, επομένως θα μπορούσε να κατατεθεί με την επιστροφή στην κανονικότητα για να μπορέσουν να γίνουν και οι συζητήσεις με τους θεσμικούς φορείς.

«Η βασικότερη διαφωνία μας έχει να κάνει με την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 25 ανά τάξη κι απαγόρευση λειτουργίας σε επταθέσια κι άνω σχολεία τμημάτων με λιγότερους από 15 μαθητές. Το 2006 οι μαθητές από 30 έγιναν 25, το 2019 από 25 έγιναν 22 και σήμερα γίνεται η προσπάθεια να πάμε από 22 στους 25.

Το υπουργείο αγνοεί τις επιστημονικές προτάσεις που ορίζουν 20 μαθητές σε κάθε τμήμα για καλύτερη ποιότητα διδακτικού έργου» δήλωσε ο κ. Ντέντας ενώ αναφερόμενος στο άλλο επίμαχο σημείο την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, είπε: «Όλοι οι κοσμήτορες και οι πρόεδροι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής το έχουν χαρακτηρίσει αντιπαιδαγωγικό.

Ας εξασφαλιστεί πρώτα η δίχρονη φοίτηση στην προσχολική αγωγή όλων των νηπίων, γιατί βλέπουμε να παρατείνεται η αναστολή εφαρμογής της σε κάποιους δήμους λόγω μη υλοποίησης των απαιτούμενων ενεργειών για την εφαρμογή της. Στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα, ζητήματα εκμάθησης ξένης γλώσσας μπαίνουν μετά τα 6 έτη».

Αναφορά έκανε όμως και στη σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου στην οποία προβλέπεται να συμμετέχει εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. «Φανταστείτε στη συζήτηση για τη σύνταξη του κανονισμού, να συμμετέχουν ο διευθυντής του σχολείου, κάποιοι εκπαιδευτικοί, εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης και με την πλειοψηφία που πιθανόν δημιουργηθεί να συντάσσεται ένας κανονισμός λειτουργίας από γονείς κι όχι από τους εκπαιδευτικούς που βιώνουν καθημερινά τα προβλήματα του σχολείου.

Είμαστε σαφώς υπέρ της ύπαρξης κανονισμού λειτουργίας, που θα συνταχθεί όμως από το σχολείο κι όχι από τον εκπρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι άλλος» δήλωσε ο πρόεδρος του συλλόγου και κατέληξε λέγοντας: «στο διπλασιασμό της μοριοδότησης των δυσπρόσιτων συμφωνούμε, αλλά διαφωνούμε στην τιμωρητική διάταξη που προβλέπει διετή αποκλεισμό από τους πίνακες του αναπληρωτή που θα αρνηθεί την πρόσληψή του και ο οποίος για να το κάνει, θα έχει πολύ σοβαρό λόγο».

Από την πλευρά του ο Κώστας Μουτσάκης μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου και αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Δωδεκανήσου στο υπηρεσιακό συμβούλιο της Α΄ βάθμιας εκπαίδευσης, δήλωσε ότι σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος έχει αντιδράσει έντονα για το πολυνομοσχέδιο καθώς το υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας το έφερε για ψήφιση με στόχο να μην υπάρξει καμία δυνατότητα διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και να περάσει ένα νομοσχέδιο το οποίο είναι τελείως αναχρονιστικό και αντιδραστικό.

«Γιατί πώς μπορεί να ονομαστεί μεταρρυθμιστικό όταν επαναφέρει τη διαγωγή στους μαθητές, όταν αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και αλλάζει τη φυσιογνωμία του νηπιαγωγείου όταν φέρνει το μάθημα των αγγλικών; Ειδικά γι’ αυτό καμία επιστημονική μελέτη δεν έγινε» είπε συγκεκριμένα προσθέτοντας:

«Το νομοσχέδιο είναι μία συρραφή από όλα τα προηγούμενα που είχαν κατατεθεί διαχρονικά. Επαναφέρει τιμωρητικές διατάξεις, όταν κάποιος δεν αποδεχτεί το διορισμό του δύο και τρία έτη, ενώ τίθεται μεγάλο ζήτημα με τους μόνιμους διορισμούς και σε ό,τι αφορά την περιοχή μας, το 43% του εκπαιδευτικού δυναμικού είναι αναπληρωτές.

Δίνει κίνητρα που και εμείς ζητούσαμε στους αναπληρωτές, όμως έχουν γίνει με προχειρότητα και πολλοί θα καταφύγουν στη δικαιοσύνη. Είναι αναχρονιστικό γιατί επαναφέρεται η τράπεζα των θεμάτων στη Β’ βάθμια εκπαίδευση δίνει βαρύτητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και όχι στο σύνολο των σχολικών μονάδων και αυτό στοχεύει σε μία παιδεία που η δημοκρατικοποίηση της γνώσης δεν είναι το ζητούμενο. Με το νομοσχέδιο το σχολείο παραμένει ταξικό».

Ο κ. Μουτσάκης κατέληξε λέγοντας ότι πρέπει να υπάρξει διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και με ειδικούς που θα προτείνουν μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση καθώς μόνο έτσι η εκπαίδευση θα πάει μπροστά και θα δώσουμε ένα σχολείο που θα αξίζει στους μαθητές. Ακόμα και να ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο στην ουσία δεν θα εφαρμοστεί γιατί ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν θα το στηρίξει στην πράξη.

Με τη σειρά του ο Τάσος Γιουρούκογλου, μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ ΡΟΔΟΥ εκλεγμένος στην Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, του συνδυασμού που στηρίζει το ΠΑΜΕ δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας δεν σταμάτησε τη λειτουργία της και συνέχισε να νομοθετεί σε βαθιά αντιλαϊκή, αντεργατική κατεύθυνση σε όλα τα μέτωπα της ζωής.

«Βρίσκοντας στρωμένο το έδαφος από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, φέρνει στη Βουλή προς ψήφιση το πολυνομοσχέδιο που είναι στο σύνολό του βαθιά αντιεκπαιδευτικό. Βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια των λαϊκών οικογενειών να μορφώσουν τα παιδιά τους, τσακίζει ακόμα περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, προχώρησε σε άνοιγμα των σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθιστώντας απολύτως υπεύθυνους για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που εμφανίστηκαν τους ίδιους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς τους μαθητές» είπε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε ότι στην περιοχή μας η εικόνα που παρουσιάζεται είναι η εξής:
- Πολλά κενά με πάνω από το 20%, που προέκυψαν από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων συναδέλφων από την εκπαιδευτική συνέχεια.
- Η καθαριότητα των σχολείων, με πολλά προβλήματα ανατέθηκε σε εργολαβικό συνεργείο για όσο διάστημα είναι ανοιχτά τα σχολεία με καμία πρόβλεψη για το τι θα γίνει από το Σεπτέμβρη.
- Μέχρι και 15 μαθητές μέσα σε τάξεις, που δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στις αρχικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για εξασφάλιση χώρου 7 τ.μ./μαθητή, σε κτήρια ακατάλληλα, κακοσυντηρημένα, σε αίθουσες κοντέινερ που δεν αερίζονται επαρκώς.
- Με την τροπολογία για την on- line μετάδοση του μαθήματος, που πάει να μετατρέψει το μάθημα σε big brother show βγάζοντας σε κοινή θέα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για την παιδαγωγική σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών».

«Την Τρίτη στις 9 του Ιούνη απεργούμε και διεκδικούμε: Να παρθεί πίσω η κατάπτυστη τροπολογία που μετατρέπει τη σχολική τάξη σε ριάλιτι, δεν προστατεύει την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές ούτε τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Να μην ψηφιστεί το αντιδραστικό- αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο που αυξάνει τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα σε 25, που βάζει σε κίνδυνο την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών και θίγει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου, εισάγοντας τα Αγγλικά από το νηπιαγωγείο, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων», αλλά να ενισχυθεί η ολόπλευρη μόρφωση ώστε να μπορούν να καλλιεργηθούν οι διάφορες ικανότητες των μαθητών. Να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές» κατέληξε ο κ. Γιουρούκογλου.

Ο γενικός γραμματέας του συλλόγου Γιώργος Τζωρτζακάκης, τόνισε ότι ο λόγος για τον οποίο αντιδρά ο κλάδος είναι γιατί το νομοσχέδιο δε βελτιώνει το δημόσιο σχολείο. Προσπαθεί, όπως είπε, να το βελτιώσει αυξάνοντας όμως τις εξετάσεις, δυσκολεύοντας το γυμνάσιο και το λύκειο, επαναφέροντας τη διαγωγή των μαθητών και τις πολυήμερες αποβολές, πράγμα που κάνει το σχολείο λιγότερο προσιτό για τα παιδιά και ήδη δυσκολεύονται να το παρακολουθήσουν.

«Με τα μέτρα αυτά όχι μόνο δε θα βελτιωθεί το σχολείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά «θα φροντιστηριοποιηθεί» ακόμα περισσότερο. Η πίεση αυτή θα μεταφερθεί και στην πρωτοβάθμια αναγκαστικά, ενώ θα πεταχτεί εκτός σχολείου ένας μεγάλος αριθμός μαθητών. Αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο, θα έχουμε τεράστια απώλεια τμημάτων και μαθητές θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία χωρίς την επιθυμία τους.

Πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έχουμε λόγο στο περιεχόμενο αυτών που θα διδάξουμε. Εμείς επισημαίνουμε ότι το δημόσιο σχολείο δε βελτιώνεται με την αύξηση της γνωστικής πίεσης και την πίεση στη διαγωγή των μαθητών και με άλλα τέτοια ζητήματα, αλλά υποβαθμίζεται» κατέληξε.

Τέλος, ο Γιώργος Γκουτζιαμάνης μέλος στο υπηρεσιακό συμβούλιο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στάθηκε ιδιαίτερα στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα λέγοντας: «όσο λιγότεροι μαθητές είναι μέσα σε ένα τμήμα τόσο καλύτερο μάθημα γίνεται και επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι».

Αναφερόμενος στο επίμαχο πολυνομοσχέδιο είπε ότι κάθε νομοσχέδιο είναι καταδικασμένο να αποτύχει αν δεν υπάρχει η συζήτηση και η συνάντηση με την ενδιαφερόμενη κοινωνική ομάδα, τονίζοντας ότι το συγκεκριμένο δεν πρόκειται να εφαρμοστεί.

Διαβάστε ακόμη

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»