Ποια έργα θα γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας

Ποια έργα θα γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας

Ποια έργα θα γίνουν στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2564 ΦΟΡΕΣ

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Προχωρά η διαδικασία για την αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας, έργο που προωθείται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ήδη από την πλευρά του υπουργείου έχει προκριθεί η προκαταρκτική μελέτη για τα έργα που θα γίνουν και βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τις γνωμοδοτήσεις και εγκρίσεις.

Τα προτεινόμενα λιμενικά έργα που θα γίνουν, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς που έχουν εγκριθεί, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου προσήνεμου μόλου, την επέκταση του χερσαίου χώρου της υφιστάμενης αποβάθρας με την κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων για την εξυπηρέτηση Ε/Γ-Ο/Γ, εμπορικών πλοίων, ημερόπλοιων και κρουαζιερόπλοιων, την χωροθέτηση αλιευτικού καταφυγίου, τον ορισμό του ορίου νέας χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του λιμένα και τέλος το έργο πρόσβασης σε αυτόν.

Προσήνεμος μόλος. Ο προσήνεμος μόλος με κατεύθυνση βορειοανατολική, έχει μήκος 80,0 μέτρα, πλάτος 8,0 μέτρα και στάθμη λειτουργίας των κρηπιδωμάτων στο +2,00 από την μέση στάθμη της θάλασσας (Μ.Σ.Θ.). Τόσο η βόρεια πλευρά του μόλου όσο και η νότια φέρει κατακόρυφο μέτωπο που κατασκευάζεται από τεχνητούς ογκολίθους, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25 οι οποίοι εδράζονται επί εξισωτικής στρώσης από σκύρα και εν συνεχεία επί πρίσματος λιθορριπής έδρασης ατομικού βάρους 0,50-50 χλγρ. Η βόρεια πλευρά του έχει καθαρό βάθος -9,00 μ από τη Μ.Σ.Θ. και η νότια 7,00 μ. Η επιφάνεια του προσήνεμου μόλου είναι 640 τετραγωνικά μέτρα. Τα κρηπιδώματά του προβλέπεται να εξοπλισθούν με κατάλληλες δέστρες, κλίμακες και προσκρουστήρες.

Επέκταση αποβάθρας. Η επέκταση της αποβάθρας είναι συνολικής επιφάνειας 7.360 τετραγωνικών μέτρων και αποτελεί το κύριο μέρος των έργων επέκτασης. Η δυτική πλευρά της αποβάθρας αποτελείται από τρία διακριτά τμήματα: το πρώτο τμήμα έχει μήκος 54,50 μέτρα, προστατεύεται μέσω τοιχίου και εν συνεχεία, μέσω τεχνητών ογκολίθων προστασίας (ακρόποδα) από σκυρόδεμα C20/25 και διάστασης 2 κυβικών μέτρων. Η στάθμη στέψης της προστασίας ανέρχεται στα +5,00 από την Μ.Σ.Θ. και το πλάτος στέψης στα 4,00 μέτρα. Το δεύτερο τμήμα, έχει συνολικό μήκος 34,0 μέτρα και προστατεύεται με τοιχίο από σκυρόδεμα C20/25 με στάθμη στέψης επίσης στα +5,00 μέτρα.

Τέλος, το τρίτο τμήμα έχει μήκος 75,00 μέτρα και φέρει τοιχίο προστασίας από σκυρόδεμα, ίδιων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με προηγουμένως για τα πρώτα 56,00 μέτρα. Το δεύτερο και τρίτο τμήμα φέρει κατακόρυφο μέτωπο το οποίο κατασκευάζεται από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25. Το καθαρό βάθος αυτού είναι στα -4,50μ από τη Μ.Σ.Θ. εκτός των τελευταίων 19,00μ όπου το βάθος του μετώπου ανέρχεται στα 9,00 μ από την Μ.Σ.Θ. Το βόρειο μέτωπο της αποβάθρας συνολικού μήκους 85 μέτρων έχει καθαρό βάθος 9,00 μέτρα και στάθμη στέψης στο +2,00 από τη Μ.Σ.Θ. Σε αυτό κατασκευάζεται κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25.

Στο ανατολικό μέτωπο της αποβάθρας μήκους 42 μέτρων κατασκευάζεται κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25. Έχει καθαρό βάθος 7,00 μέτρα και στάθμη στέψης στο +2,00 από τη Μ.Σ.Θ. Στο νότιο μέτωπο της αποβάθρας μήκους 85 μ κατασκευάζεται κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25. Έχει καθαρό βάθος 7,00 μέτρα και στάθμη στέψης στο +2,00 από τη Μ.Σ.Θ.

Τέλος, στο ανατολικό μέτωπο και από το σημείο δυτικού πέρατος του νότιου μετώπου και προς τα ΝΔ κατασκευάζεται ομοίως κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25, μήκους 77,50 μέτρα, καθαρού βάθους 6,00 μέτρα και στάθμης στέψης στο +1,50 από τη Μ.Σ.Θ.

Στο νότιο μέτωπο της αποβάθρας και με αρχή το δυτικό άκρο του θα κατασκευαστεί κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) μήκους 15,0 μέτρων και πλάτους 5,0 μέτρων. Η στάθμη στέψης του κεκλιμένου επιπέδου στη στέψη του κατακόρυφου μετώπου προβλέπεται στο +0,50 από τη Μ.Σ.Θ. Πίσω από τα κρηπιδώματα της επέκτασης προβλέπεται ανακουφιστικό πρίσμα από λιθορριπές και στη συνέχεια επίχωση.

Εκτός των περιοχών πάνω από τα κρηπιδώματα, όπου κατασκευάζεται σκυρόδεμα ανωδομής και εν συνεχεία επίστρωσης κατηγορίας C20/25, όλη η υπόλοιπη επιφάνεια του χερσαίου χώρου καλύπτεται από δύο στρώσεις ασφαλτικού τάπητα πάχους 5 εκατ. έκαστη. Όλα τα κρηπιδώματα της νέας αποβάθρας είναι εξοπλισμένα με κατάλληλες δέστρες, κλίμακες και προσκρουστήρες.

Κτήριο εξυπηρέτησης επιβατών. Στη δυτική πλευρά του χερσαίου χώρου της επέκτασης της αποβάθρας και μπροστά από το τρίτο τμήμα της δυτικής πλευράς αυτής προβλέπεται η κατασκευή μονώροφου κτηρίου επιφάνειας 135 τετραγωνικών μέτρων για την εξυπηρέτηση των επιβατών και των λειτουργιών του λιμένα.

Αλιευτικό καταφύγιο, Η χωροθέτηση του αλιευτικού καταφυγίου, γίνεται στην νότια πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας σε απόσταση 104 μέτρα από το βόρειο άκρο της, με χρήση του μεγαλύτερου τμήματος των ανατολικών κρηπιδωμάτων, περίπου 65 μέτρα.

Ο χερσαίος χώρος είναι συνολικής επιφάνειας 1.450 τετραγωνικών μέτρων. Το βόρειο μέτωπο έχει συνολικό μήκος 37,0 μέτρα και στο ανατολικό άκρο του προβλέπεται κεκλιμένο επίπεδο (γλίστρα) πλάτους 7,0 μέτρων. Η γλίστρα προστατεύεται από ανατολικά με μικρό μώλο πλάτους 3,00 μέτρων και μήκους 13,5 μέτρων.

Στο πρώτο τμήμα του μήκους 30,0 μέτρων, κατασκευάζεται κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα και σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25 έχει βάθος 2,00 μέτρα και στάθμη στέψης στο +1,30 από τη Μ.Σ.Θ. Ο μικρός μόλος φέρει κατακόρυφο μέτωπο εκατέρωθεν και κατασκευάζεται επίσης από τεχνητούς ογκολίθους από σκυρόδεμα, σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης C20/25 και έχει στάθμη στέψης και βάθος ίδιο με αυτό του πρώτου τμήματος.

Το ανατολικό κρηπίδωμα του καταφυγίου έχει μήκος 49,0 μέτρα και είναι θωρακισμένο με φυσικούς ογκολίθους με στάθμη στέψης στο +2,00 από την Μ.Σ.Θ. και πλάτος στέψης 2,20 μέτρα. Πίσω από τα κρηπιδώματα του βόρειου μετώπου προβλέπεται ανακουφιστικό πρίσμα από λιθορριπές και στη συνέχεια επίχωση. Εκτός των περιοχών πάνω από τα κρηπιδώματα όπου κατασκευάζεται σκυρόδεμα ανωδομής και επίστρωσης, όλη η υπόλοιπη επιφάνεια του χερσαίου χώρου καλύπτεται από δύο στρώσεις ασφαλτικού τάπητα πάχους 5 εκατ. εκάστη.
Τα κρηπιδώματα του καταφυγίου προβλέπεται να εξοπλισθούν με κατάλληλες δέστρες, κρίκους και προσκρουστήρες. Υπάρχει πρόβλεψη μελλοντικής κατασκευής κάθετου προβλήτα μήκους 60 μέτρων στην ανατολική πλευρά της υφιστάμενης αποβάθρας, σε απόσταση 40 μέτρων περίπου από το βόρειο μέτωπο.

Οργάνωση χερσαίου χώρου λιμένα. Ο χερσαίος χώρος του λιμένα οργανώνεται με διαγράμμιση, Ειδικότερα, από ανατολικά προς δυτικά, προβλέπονται δύο λωρίδες για την αναμονή οχημάτων πλάτους 3,10 μέτρων έκαστη, δύο λωρίδες εξόδου οχημάτων πλάτους ομοίως 3,10 μέτρων έκαστη και μια λωρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών πλάτους 2,00 μέτρων. Στα ανάντη της λωρίδας πεζών και νότια του κτιρίου εξυπηρέτησης προβλέπονται 5 θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα των εργαζομένων καθώς και 4 θέσεις στάθμευσης τουριστικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν