Ν. Σαντορινιός: «Συνειδητή η επιλογή υποβάθμισης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από το Υπ. Ναυτιλίας»

Ν. Σαντορινιός: «Συνειδητή η επιλογή υποβάθμισης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από το Υπ. Ναυτιλίας»

Ν. Σαντορινιός: «Συνειδητή η επιλογή υποβάθμισης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από το Υπ. Ναυτιλίας»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 176 ΦΟΡΕΣ

Κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε σήμερα προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, σχετικά με τις ολιγωρίες που η Κυβέρνηση παρουσιάζει στη λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Συγκεκριμένα, στο κείμενο της Επίκαιρης, ο βουλευτής Δωδεκανήσου αναφέρει:

«οι χειμαζόμενες από την κρίση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της στον Τουρισμό, νησιωτικές κοινωνίες βρίσκονται σε απόγνωση και στα όρια της φτωχοποίησης.

Η Κυβέρνηση, όχι μόνο σε αυτή τη συγκυρία, αλλά εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει λάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Νησιωτικότητας. Αντίθετα, οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν ακυρώσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες του Μεταφορικού Ισοδύναμου, του μόνου, εν ισχύ, μέτρου που μπορεί να ενισχύσει τη ρευστότητα των νησιωτικών νοικοκυρών και επιχειρήσεων, ιδίως στις παρούσες υφεσιακές συνθήκες.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο επεκτεινόμενο σε τρεις πυλώνες (επιδότηση κόστους μετακίνησης επιβατών, μεταφοράς προϊόντων από και προς τα νησιά και μεταφοράς καυσίμων), σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και υλοποιήθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σκοπό είχε την άμβλυνση του κόστους των ταξιδιών, που βαραίνει τις νησιωτικές οικογένειες, εξαιτίας των ανελαστικών αναγκών τους για μετακίνηση, την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των νησιωτικών επιχειρήσεων και προϊόντων και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, γεγονός που θα προωθούσε την επισκεψιμότητα και ανάπτυξη των νησιών αλλά και θα μείωνε το καθημερινό κόστος ζωής των μονίμων κατοίκων.

Δυστυχώς όμως, το μέτρο αυτό, που αγκαλιάστηκε από το σύνολο των νησιωτών της χώρας, καθώς ανταποκρινόταν στις πραγματικές ανάγκες τους, σήμερα βρίσκεται σε αδράνεια και παροπλισμό, λόγω διοικητικών ολιγωριών και έλλειψης πολιτικής βούλησης για στήριξή του, από τη πλευρά της Κυβέρνησης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πότε αναμένεται η πίστωση στους λογαριασμούς των επιβατών των ποσών της επιδότησης από τα πραγματοποιημένα ταξίδια τους και πότε η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ ώστε να ανοίξει η πλατφόρμα για την πληρωμή του κόστους μεταφοράς των επιχειρήσεων για το 2020;

2. Τι απαντάτε στους νησιώτες των 34 νησιών και στους επισκέπτες αυτών για την κατάργηση του σκέλους του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων; Τι σκοπούς έχετε για την αντικατάσταση της διαδικασίας και πώς θα επιλύσετε το κενό διάστημα που θα προκύψει, δεδομένου ότι οι ενέργειές σας έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά;»

Διαβάστε ακόμη

Γ. Παππάς, υφυπουργός Ναυτιλίας: «Με το σχεδιασμό μας διασφαλίζουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου»

Μ. Κόνσολας: «Υπόθεση όλων μας η αναβάθμιση της Σχολής Δυτών στην Κάλυμνο»

Μ. Κόνσολας: «Μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σε Κάρπαθο, Σύμη, Αστυπάλαια και σε περιοχές της Ρόδου»

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση των Τομέων του ΕΚΑΒ στα Δωδεκάνησα

Επικοινωνία της Μίκας Ιατρίδη με την Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου για τις άδειες φορτηγών

Δήλωση του Δημήτρη Γάκη από τη Νίσυρο για την επίσκεψη των Σακελλαρίδη και Σαράντη

Για περιοδεία στην Κω βρίσκεται η υποψήφια Ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κατερίνα Σαράντη

Πασχαλινά γεύματα αγάπης από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά, στα πληρώματα σκαφών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Αιγαίο