Πρόταση συγκρότησης επιτροπής για την επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας μουσικής

Πρόταση συγκρότησης επιτροπής για την επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας μουσικής

Πρόταση συγκρότησης επιτροπής για την επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας μουσικής

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 280 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Μιχαήλ Μαντικός
Σύμβουλος Δημοτικής
Κοινότητας Ρόδου

Δυστυχώς, μέρος των συμπεριλαμβανομένων διατάξεων στην ισχύουσα Κανονιστική Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρόδου που αφορά τη λειτουργία και παράταση μουσικής καταστημάτων, Αριθ. Απόφασης: 82/2015, έχουν αντικατασταθεί με νεότερα και ιεραρχικά ανώτερα νομοθετήματα και αποφάσεις γεγονός που δυσχεραίνει την εφαρμογή της.

Εξάλλου, ένεκα αυτού του γεγονότος: α) κατατέθηκε σχετική ερώτηση στο Γραφείο Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου β) ζητείται επανειλημμένως η τήρηση των σε ισχύ διαλαμβανόμενων διατάξεων που αφορούν την παράταση ωραρίου μουσικής γ) ψηφίζω «παρών» ή «κατά» στις σχετικές αιτήσεις, αφού δεν επιτυγχάνεται η προϋπόθεση της μη διατάραξης της ησυχίας των περιοίκων.

Κατόπιν των ανωτέρω κατέθεσα πρόταση συγκρότησης επιτροπής για την επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας μουσικής και παράτασης ωραρίου μουσικής καταστημάτων και έθεσα τον εαυτό μου στη διάθεση του Συμβουλίου ως προς τη συμμετοχή μου στην εν λόγω επιτροπή.

Η αναλυτική τοποθέτηση είναι η εξής:
Θέματα με αύξοντα αριθμό 3 έως και 16 και ΕΗΔ 1
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι.

Η κανονιστική αρμοδιότητα της Διοικήσεως είναι αποτέλεσμα κοινωνικής εξελίξεως. Στη σύγχρονη εποχή, η κοινωνική πραγματικότητα διαρκώς μεταβάλλεται. Ο νομοθέτης αδυνατεί να προβλέψει όλες τις συνθήκες υπό τις οποίες θα εφαρμοσθεί ένας νόμος. Για να καταστεί λοιπόν δυνατή η εφαρμογή του και η προσαρμογή του στην πραγματικότητα, είναι αναγκαία η επέμβαση του κανονιστικού νομοθέτη. (Δημήτρης Τομαράς, «Η Κανονιστική Διοικητική Πράξη», σελ.13). Επίσης, βάσει της θέσπισης κανονιστικών πράξεων δυνάμει του άρθρου 43, παρ. 2, εδαφ. β’ του Συντάγματος, επιτρέπεται η έκδοση κανονιστικών πράξεων από άλλα όργανα της Διοικήσεως όταν τα ρυθμιστέα θέματα είναι ειδικότερα (i) λεπτομερειακά (ii) τεχνικά (iii) ή τοπικού ενδιαφέροντας (iv). ( Δημήτρης Τομαράς, «Η Κανονιστική Διοικητική Πράξη», σελ.26). Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου εξέδωσε την Κανονιστική Απόφαση με Αριθ. Πρακτικού: 6/27-2-2015, Αριθ. Απόφασης: 82/2015, ΑΔΑ: 6ΝΡ1Ω1Ρ-Τ0Ν, 27-2-2015, στην οποία αναφέρει, σχετικά με την παράταση ωραρίου μουσικής καταστημάτων, τα εξής:

«Άρθρο 7- Παράταση
• Η άδεια λειτουργίας μουσικής μπορεί κατ’ εξαίρεση να παραταθεί ως προς το ωράριο κατ’ ανώτατο μέχρι τις 03:00, μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου στην αρμόδια υπηρεσία καταθέτοντας τα εξής δικαιολογητικά:

• Αντίγραφο της ισχύουσας άδειας λειτουργίας μουσικής

• Φ/ο άδειας ΑΕΠΙ σε ισχύ

• Παράβολο αξίας 75,00€

• Δημοτική ενημερότητα (μπορεί να αναζητηθεί αυτεπάγγελτα από την υπηρεσία)

• Τεχνική έκθεση μηχανικού για τα μέτρα ηχομόνωσης που έχουν ληφθεί βάσει των οποίων θα αποδεικνύεται η αποτελεσματικότητα της σύμφωνα με την νομοθεσία, καθώς και κάτοψη των κλειστών χώρων όπου θα αποτυπώνεται η θέση των ηχείων. Η επιχείρηση θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτει προθάλαμο στην είσοδο.

• Η αιτούμενη παράταση θα χορηγείται μόνο κατ’ εξαίρεση και μόνο εφόσον δεν θα διαταράσσεται η ησυχία των περιοίκων. Συνεπώς θα εκτιμάται κατά περίπτωση και με ιδιαίτερη προσοχή μετά από επί τόπου αυτοψία της αρμόδιας υπηρεσίας, η θέση του κατ/τος σε σχέση με τους γύρω κατοικημένους χώρους, το είδος της μουσικής πηγής που διαθέτει, η αποτελεσματικότητα ή μη της ηχομόνωσης, οι τυχόν διαμαρτυρίες των περιοίκων, η προηγούμενη συμπεριφορά του επιχειρηματία. Εφόσον το κατάστημα γειτνιάζει άμεσα με κατοικίες ή ξενοδοχεία θα απαιτείται έγγραφη συναίνεση των γειτνιαζόντων, προκειμένου να χορηγηθεί παράταση ωραρίου λειτουργίας μουσικής. Για τις παραπάνω περιπτώσεις δεν απαιτείται γνωμοδότηση της υγειονομικής υπηρεσίας.

• Σε περίπτωση λειτουργίας του κατ/τος σε πολυκατοικία, απαιτείται σύμφωνη γνώμη των συνιδιοκτητών των διαμερισμάτων (κατοικιών).

• Σε περίπτωση που δεν προσκομίζεται έγγραφη συναίνεση των γειτνιαζόντων ή σε περίπτωση που δεν υπάρχει με απόλυτη πλειοψηφία των συνιδιοκτητών των διαμερισμάτων, σύμφωνη γνώμη τότε ως μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ηχοστάθμης ορίζονται τα 70db εντός του κατ/τος και τα 30db εκτός.

• Η άδεια παράτασης ωραρίου λειτουργίας μουσικής δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα (1) ημερολογιακό έτος (31-12 τρέχοντος έτους).

• Η άδεια παράτασης ωραρίου λειτουργίας μουσικής αφαιρείται προσωρινά για διάστημα (δεκαπέντε) 15 ημερών, από το Συμβούλιο
Δημοτικής Κοινότητας που τη χορήγησε, στην περίπτωση που έχουν βεβαιωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες τουλάχιστον δύο παραβάσεις για ηχορρύπανση. Σε περίπτωση υποτροπής (άλλες δύο βεβαιωμένες παραβάσεις) η άδεια ανακαλείται οριστικά μέχρι τη λήξη της ισχύος της (31-12 τρέχοντος έτος).

• Η άδεια παράτασης ωραρίου λειτουργίας μουσικής δεν αντικαθίσταται σε περίπτωση αντικατάστασης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του κατ/τος ή της άδειας λειτουργίας μουσικής.

• Οι παραβάσεις που αφορούν τη λειτουργία μουσικής (ηχορύπανση) κατά το διάστημα της παράτασης ωραρίου λειτουργίας μουσικής να αποστέλλονται στο αρμόδιο τμ. Προσόδων της Δνσης Οικονομικών, προκειμένου να βεβαιωθεί το πρόστιμο που αναλογεί.

• Η παράταση λειτουργίας μουσικής-μουσικών οργάνων καθορίζεται ως εξής (βλ. πίνακα):

»Η ανωτέρω κανονιστική απόφαση λαμβάνει υπόψη, μεταξύ άλλων νόμων, αποφάσεων κλπ, την Αστυνομική διάταξη 3/1996 (Β’ 15), άρθρο 3, σύμφωνα με την οποία: «απαγορεύεται στα δημόσια κέντρα (καφενεία, ζαχαροπλαστεία, μπαρ, ταβέρνες κ.λπ.) η λειτουργία κάθε είδους μουσικών οργάνων χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής, καθώς και τα τραγούδια, οι απαγγελίες και η χρήση ηλεκτροφώνων, ραδιοφώνων, τηλεοράσεων κ.λπ. που προκαλούν διατάραξη της ησυχίας των περιοίκων (παρ. 1). Περαιτέρω δε, στην παρ. 3, αναφέρεται ότι, η ανωτέρω άδεια χορηγείται μέχρι τις 22:00 τη χειμερινή περίοδο και τις 23:00 τη θερινή και μπορεί να παραταθεί ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων, ανάλογα με το είδος των μουσικών οργάνων και τη θέση του κέντρου σε σχέση με τους γύρω κατοικημένους χώρους, για τα κέντρα που λειτουργούν σε κλειστό χώρο μέχρι τις 03:00 και για τα κέντρα που λειτουργούν σε ανοικτό χώρο μέχρι τις 02:00, με την προϋπόθεση ότι δεν διαταράσσεται η ησυχία των περιοίκων»

Ωστόσο, σύμφωνα με το ν.4442/7-12-2016, τ. Α 230, άρθρο 29, παρ. 1, καταργείται η προηγούμενη λήψη άδειας και γίνεται με απλή γνωστοποίηση (δήλωση χρήσης) και στην παρ. 3 αναφέρεται ότι: «Η χρήση μουσικής πέραν του ωραρίου προϋποθέτει την έκδοση της άδειας της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της 3/1995 Αστυνομικής Διάταξης. Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της, η άδεια χορηγείται χωρίς την προσκόμιση άλλων δικαιολογητικών πέραν του αποδεικτικού υποβολής της γνωστοποίησης». Παράλληλα, σύμφωνα με το ΦΕΚ τ. Β 1723/18-5-2017, άρθρο 7, «Η άδεια της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της Αστυνομικής Διάταξης 3/1996 (Β’ 15) περί παράτασης ωραρίου εξακολουθεί να ισχύει κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 29 του ν. 4442/2016. Για τη χορήγηση της άδειας παράτασης ωραρίου ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει σχετική αίτηση στο Δήμο με μόνη την προσκόμιση του αποδεικτικού υποβολής της γνωστοποίησης, χωρίς κανένα άλλο δικαιολογητικό».

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, διαφαίνεται ότι μέρος των συμπεριλαμβανομένων διατάξεων στην Κανονιστική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρόδου έχουν αντικατασταθεί με νεότερα και ιεραρχικά ανώτερα νομοθετήματα και αποφάσεις γεγονός που καταργεί την εφαρμογή τους. Έτσι, κατέθεσα σχετική ερώτηση προς την Νομική Υπηρεσία του Δήμου – η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 2/27530/17-6-2020- ζητώντας, με γνώμονα την επίτευξη από το Συμβούλιο Κοινότητας της προϋπόθεσης ότι δεν διαταράσσεται η ησυχία των περιοίκων, τα ακόλουθα:

Ποια εκ των διαλαμβανομένων στο άρθρο 7 της Κανονιστικής απόφασης με Αριθ. Πρακτικού: 6/27-2-2015, Αριθ. Απόφασης: 82/2015, ΑΔΑ : 6ΝΡ1Ω1Ρ-Τ0Ν, 27-2-2015 παραμένουν σε ισχύ και το Συμβούλιο οφείλει να ζητά και να ελέγχει; Ποια άλλα άρθρα καθίστανται ανίσχυρα και ταλαιπωρούν τους αιτούντες συμπολίτες μας;

Εξάλλου έχω επίσης ζητήσει – διαμαρτυρηθεί και με το υπ’ αριθμό πρωτοκόλλου 2/25499/10-6-2020, για τον τρόπο χειρισμού των εισηγήσεων που άπτονται των αιτήσεων παρατάσεων μουσικής ζητώντας μεταξύ άλλων, να μου αποστέλλονται στο μέλλον όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο άρθρο 7 της Κανονιστικής Απόφασης για κάθε παρόμοιο θέμα. Όμως, όπως αβίαστα γίνεται αντιληπτό, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τις αιτήσεις διαφέρουν (π.χ σε μερικές υπάρχει τεχνική μελέτη ενώ σε άλλες όχι, σε μερικές υπάρχει δημοτική ενημερότητα ενώ σε άλλες όχι ενώ, σε καμία δεν υπάρχει αυτοψία της υπηρεσίας κ.λπ.) κατά παράβαση της αρχής της ισότητας και κατά παράβαση της ισχύουσας κανονιστικής απόφασης, άρθρο 7 με Αριθ. Πρακτικού: 6/27-2-2015, Αριθ. Απόφασης: 82/2015, ΑΔΑ: 6ΝΡ1Ω1Ρ-Τ0Ν, 27-2-2015.

Περαιτέρω δε, στην 5 η Τακτική Συνεδρίαση του Συμβουλίου της Κοινότητας, η κυρία Πρόεδρος, αναφερόμενη στην υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 2/25499/10-6-2020 αίτηση- διαμαρτυρία μου, στις 11-6-2020, δήλωσε ότι, «η κανονιστική δεν υφίσταται» και συγκεκριμένα: «Πρόεδρος: τα έχουμε πάρει τα email, μα τα έχουμε διαβάσει - δεν χρειάζεται να τα επαναλάβουμε - εδώ έχω την Εφημερίδα της Κυβέρνησης, το ΦΕΚ, υπάρχει το άρθρο 7 της χρήσης μουσικής και μουσικών οργάνων - το ΦΕΚ είναι νόμος και είναι πάνω από την κανονιστική από όσο ξέρετε - ωραία; η κανονιστική δεν υφίσταται..» (Πρακτικό Νο 5, σελίδα 10). Ωστόσο, στα Αποσπάσματα Πρακτικών λαμβάνεται υπόψη η εν λόγω κανονιστική αφού αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης ότι:

«Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ρόδου μετά από διαλογική συζήτηση, έχοντας υπόψη την ισχύουσα νομοθεσία, την παρ.3 του άρθρου 3 της 3ης Αστυνομικής Διάταξης/1996 και το άρθρο 7 παρ. 3 του ΦΕΚ 1723 Β της 18/5/17». Πρέπει να τονισθεί ότι η λήξη ισχύος των κανονιστικών πράξεων επιτυγχάνεται δια της καταργήσεως τους και όχι δια της μη εφαρμογής τους όπως λανθασμένα επιχειρείται. ( Δημήτρης Τομαράς, «Η Κανονιστική Διοικητική Πράξη», σελ.61) Επίσης, στην ίδια συνεδρίαση -5η Τακτική Συνεδρίαση, στις 11-6-2020- αναφέρθηκε η ύπαρξη εγγράφου, από την Γραμματεία, την κυρία ΖΟΥΡΟΥΔΗ ΣΤ. και συγκεκριμένα: «μας έστειλαν από την υπηρεσία Δόμησης για όλα τα καταστήματα – και τα εκτός ημερησίας – ότι από το αρμόδιο γραφείο διαπιστώθηκε ότι για τους παραπάνω δεν μας έχει κοινοποιηθεί μέχρι σήμερα από το αστυνομικό τμήμα Ρόδου καμία μήνυση για παραβάσεις μουσικής εντός του τελευταίου έτους».

Τα στοιχεία αυτά μάλιστα αναζητήθηκαν κατόπιν αιτήσεών μου από προηγούμενες συνεδριάσεις αφού, στο Άρθρο 7 της Κανονιστικής αναφέρεται ότι: «Η άδεια παράτασης ωραρίου λειτουργίας μουσικής αφαιρείται προσωρινά για διάστημα (δεκαπέντε) 15 ημερών, από το Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας που τη χορήγησε, στην περίπτωση που έχουν βεβαιωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες τουλάχιστον δύο παραβάσεις για ηχορύπανση.

Σε περίπτωση υποτροπής (άλλες δύο βεβαιωμένες παραβάσεις) η άδεια ανακαλείται οριστικά μέχρι τη λήξη της ισχύος της (31-12 τρέχοντος έτος»)
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι εμφανές ότι μέρος της κανονιστικής διάταξης είναι σύννομη με βασική σταθερά την Αστυνομική Διάταξη που αποτελεί και τον βασικό κορμό της, αλλά σύμφωνα με τις εισηγήσεις γίνεται αντιληπτό ότι εφαρμόζεται τυχαία αναζήτηση, κατάθεση και προώθηση στοιχείων κατά το δοκούν. Για το λόγο αυτό εισηγούμαι την συγκρότηση τριμελούς επιτροπής- στην επόμενη συνεδρίασή μας- από μέλη του Συμβουλίου μας, προκειμένου αυτά να προβούν, σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς, υπηρεσιακούς παράγοντες και τυχόν άλλους εμπλεκόμενους κατόπιν διαβούλευσης, στην κατάθεση εισήγησης- πρότασης νέας- επικαιροποιημένης Κανονιστικής εντός τριών μηνών από την συγκρότησή της. Φυσικά, θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση του Συμβουλίου ως προς την συμμετοχή μου στην εν λόγω επιτροπή.

Κατόπιν των ανωτέρω ψηφίζω «κατά» προκειμένου να συζητηθούν οι αιτήσεις μετά την συμπλήρωσή τους σε επόμενη συνεδρίαση, διότι αφενός, δεν επιτυγχάνεται η προϋπόθεση της μη διατάραξης της ησυχίας των περιοίκων, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τις αιτήσεις διαφέρουν μεταξύ τους κατά παράβαση της αρχής της ισότητας και κατά παράβαση της ισχύουσας Κανονιστικής Απόφασης και συγκεκριμένα του άρθρου 7 με Αριθ. Πρακτικού: 6/27-2-2015, Αριθ. Απόφασης: 82/2015, ΑΔΑ: 6ΝΡ1Ω1Ρ-Τ0Ν, 27-2-2015 –ως προς το μέρος που αυτά ισχύουν- για τα οποία έχω ήδη διαμαρτυρηθεί και στο παρελθόν, και κατόπιν της παροχής διευκρινήσεων από την Νομική Υπηρεσία του Δήμου σε συνέχεια στην με αριθμό πρωτοκόλλου 2/27530/17-6-2020 αίτησή μου το περιεχόμενο της οποίας ανέλυσα στην τοποθέτησή μου.

Διαβάστε ακόμη

Αγαπητός Ξάνθης: Ένα βιβλίο, γροθιά στο στομάχι για «την κλοπή του μέλλοντος» από την ακτιβίστρια Greta Thunberg

Μαρία Καροφυλλάκη-Σπάρταλη: «Στέφανον εξ ακανθών περιτίθεται ο των Αγγέλων Βασιλεύς…»

Σάκης Αρναούτογλου: «Η Φωνή των Δωδεκανήσιων στην Ευρώπη»

Πρωτοπρεσβπυτερις Κυριάκος Μανέττας: Μια χαριτωμένη μοναχική συνοδεία στο κελί των Εισοδίων της Θεοτόκου Ραβδούχου στο Άγιον όρος της Μονής Παντοκράτορος

Ελένη Καραγιάννη: Αξιολόγηση και κατάκριση στον δημόσιο βίο

Φίλιππος Ζάχαρης: Οι αγωνιστές των έρημων δρόμων και του βολικού διαδικτύου

Μαν. Κολεζάκης: Ιστορική αναδρομή στην oνοματολογία της Δωδεκανήσου

Στέφανος Χρύσαλλος: Έπεα Πτερόεντα (περί ορατότητας)