Εγκρίθηκε σχέδιο δράσης για τον ροδιακό τουρισμό

Εγκρίθηκε σχέδιο δράσης για τον ροδιακό τουρισμό

Εγκρίθηκε σχέδιο δράσης για τον ροδιακό τουρισμό

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 940 ΦΟΡΕΣ

Περιλαμβάνει συγκεκριμένες και κοστολογημένες δραστηριότητες

Με στόχο το rebranding της Ρόδου στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, με τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η κρίση της πανδημίας να καθιστούν αυτή την ανάγκη πιο επιτακτική από ποτέ, εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής η εισήγηση για την πρώτη επιχορήγηση του ΠΡΟΤΟΥΡ (Οργανισμός Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού) για το 2020, ύψους 666 χιλιάδων ευρώ, καθώς και το σχέδιο δράσεών του για την (επίσης) κρίσιμη περίοδο 2020-2021, κάθε μία από τις οποίες είναι κοστολογημένη.

Στο σχετικό αίτημα για την πρώτη δόση του εγκεκριμένου από το δημοτικό συμβούλιο ετήσιου προϋπολογισμού προγράμματος δράσεων 2020 του ΠΡΟΤΟΥΡ, η Οικονομική Επιτροπή καλείται να επισπεύσει τις διαδικασίες με το σκεπτικό ότι «βρισκόμαστε σε μία εξαιρετικά κρίσιμη τουριστικά συγκυρία κατά την οποία ο Οργανισμός καλείται να ενεργοποιήσει και να υλοποιήσει κάθε δυνατή δράση» σύμφωνα με το πρόγραμμα δράσεων και τον αντίστοιχο προϋπολογισμό.

Στην εισήγησή της η αρμόδια για τις επιχορηγήσεις Σωματείων Οικονομική Υπηρεσία, μεταξύ άλλων σημειώνει: «Μετά από μία τουριστική περίοδο πρωτοφανούς ύφεσης και συρρίκνωσης του τουριστικού εισοδήματος που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας του νησιού και με αβέβαιη την εξέλιξη της ίδιας της πανδημίας και των επιπτώσεών της για την επόμενη τουριστική περίοδο, απαιτείται άμεση στρατηγική και επιχειρησιακή δράση προκειμένου να είναι σε θέση η Ρόδος να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό διεθνώς και να βελτιστοποιήσει την προσέλευση επισκεπτών».

Διευκρινίζεται, ακόμη, ότι στον ΠΡΟΤΟΥΡ έχει εκχωρηθεί η ευθύνη για την προβολή του νησιού, το τουριστικό μάρκετινγκ, καθώς και όλες τις δράσεις στην υπόλοιπη Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως τουριστικές εκθέσεις, workshops, δημοσιογραφικές ομάδες, συνδιοργάνωση εκδηλώσεων με tour operators, συνεργασίες με αεροπορικές εταιρίες, καταχωρήσεις σε έντυπα, αλλά και παραγωγή του απαιτούμενου υλικού.

Σημειώνεται ότι, σε όλα τα παραπάνω, ο Οργανισμός έχει την υποστήριξη και συμβολή των στελεχών της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου, η οποία, και ειδικότερα το Τμήμα Προβολής, Προώθησης και Πληροφόρησης, ασχολείται με τη λειτουργία των πέντε Γραφείων Πληροφοριών του Δήμου, καθώς επίσης και με επιμορφωτικά θέματα όπως ημερίδες και συνέδρια με θέματα τουρισμού εντός της Ρόδου. Παράλληλα, καταγράφει και προβάλει εντός των ορίων του Δήμου Ρόδου οτιδήποτε σχετικό με τη λαογραφία του νησιού. Επίσης, ο ΠΡΟΤΟΥΡ, εδώ και δεκαοχτώ χρόνια υλοποιεί όλες αυτές τις δράσεις σε συνεργασία με τους κατεξοχήν τουριστικούς φορείς του νησιού, όπως η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, το Ε.Β.Ε.Δ, η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, η Ένωση Ενοικιαζομένων Δωματίων Ρόδου, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου, η Ένωση Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Ρόδου, η Ένωση Εστιατόρων, οι οποίοι συμμετέχουν και στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και οι οποίοι αποτελούν τους βασικούς πυλώνες για τη χάραξη της τουριστικής στρατηγικής της Ρόδου.

Το Σχέδιο Δράσης

Φιλόδοξο, απολύτως επικαιροποιημένο και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις και βέβαια με τη χρήση των σύγχρονων μέσων, είναι το πρόγραμμα δράσεων του ΠΡΟΤΟΥΡ, οι οποίες είναι κοστολογημένες, και αφορούν βέβαια την περίοδο 2020-2021. Μεταξύ άλλων, φαίνεται μία τάση για να δοθεί έμφαση στο Internet, τα social media, τα applications και τη χρησιμοποίηση όλων των δυνατοτήτων που παρέχουν για διαφήμιση και προβολή και στον αντίποδα επιλεγμένη συμμετοχή πια σε τουριστικές εκθέσεις. Ακόμη, προτείνεται η δημιουργία και στελέχωση εξειδικευμένων γραφείων υποδοχής τουριστών, ενώ, όπως είναι φυσικό, μπαίνει στο φόντο ο Covid που δημιουργεί νέες ανάγκες και δεδομένα. Ένα τέτοιο είναι και η δημιουργία “task force” για τη διαχείριση κρίσεων επηρεάζουν τον τουρισμό.

Συνολικά, το Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνει 16 κωδικούς, που είναι κοστολογημένοι κάθε ένας ξεχωριστά και ενδεικτικά αναφέρουμε τους παρακάτω:

· Δημιουργία σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

Στόχος του συγκεκριμένου κωδικού είναι η σαφής καταγραφή του «αποτυπώματος του τουρισμού», δηλαδή της προσφοράς, της ζήτησης αλλά και της οργάνωσης της τουριστικής αγοράς, προκειμένου να αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση, ο ανταγωνισμός και οι προτεινόμενοι τομείς βελτίωσης της Ρόδου. Αυτά είναι απαραίτητα ώστε να διατυπωθεί ένα ρεαλιστικό όραμα που θα απαντάει στο κύριο ερώτημα: «πώς θέλουμε να είναι η τουριστική εικόνα της Ρόδου μετά από δέκα χρόνια;».

· Σύνταξη Σχεδίου Δράσης

Το σχέδιο περιλαμβάνει τους κύριους άξονες της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσουμε, την αναλυτική καταγραφή των δράσεων αλλά και τον προϋπολογισμό, το χρονοδιάγραμμα, τις πιθανές πηγές χρηματοδότησης που θα μας οδηγήσουν στην επίτευξη του οράματος.

· Δημιουργία marketing plan

Το Marketing Plan, συντάσσεται για τρία έτη και αναπτύσσει τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Marketing με στόχο πάντα την επανατοποθέτηση (rebranding) της Ρόδου στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ανάλυση ανταγωνισμού και φυσικά το SWOT analysis. Για την υλοποίηση της στρατηγικής, το Marketing Plan συνοδεύεται από ένα πλήρες Σχέδιο Δράσης όπου καταγράφονται αναλυτικά οι ενέργειες προβολής, δημοσιότητας, δημοσίων σχέσεων, τα προτεινόμενα ΜΜΕ, οι ανάγκες του περιεχομένου της καμπάνιας, ώστε όλα τα παραπάνω να προσαρμόζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγορών/κοινών στόχων.

· Εταιρική Ταυτότητα (Brand Identity)

Δημιουργία τελικού λογότυπου και slogan που θα χρησιμοποιηθεί τα επόμενα χρόνια σε όλες τις προωθητικές ενέργειες της Ρόδου, προκειμένου να υπάρχει συγκεκριμένη εικόνα που αποτυπώνεται στο μυαλό του επισκέπτη πριν ή κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Ρόδο αλλά ταυτόχρονα χαράσσεται στο μυαλό του για πολλά χρόνια μετά, ισχυροποιώντας έτσι το positioning της Ρόδου και ταυτόχρονα διαφοροποιώντας τις επίσημες ενέργειες/τρόπους προβολής από τους υπόλοιπους. Το ενιαίο λογότυπο/slogan θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχο υλικό (φωτογραφίες/βίντεο κτλ.) σε όλα τα κανάλια προώθησης. Παράλληλα, κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία παρουσιάσεων media kit ή Τουριστικού φωτογραφικού λευκώματος για δημοσιογράφους/decision makers/bloggers.

· Ψηφιακός μετασχηματισμός/ιστοσελίδα

Στόχος του συγκεκριμένου κωδικού είναι η οικοδόμηση της θετικής εικόνας του προορισμού , η αύξησης της επισκεψιμότητας της σελίδας, η αύξηση θετικών αναφορών και το χτίσιμο μίας online κοινότητας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα επιτευχθεί μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα που προορίζεται αποκλειστικά για τον επισκέπτη, τις επιμέρους εξειδικευμένες ιστοσελίδες θεματικού τουρισμού αλλά και την άμεση αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την εφαρμογή (app) που θα μπορεί ο επισκέπτης να χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια της παραμονής του καθώς και το επίσημο blog των επισκεπτών της Ρόδου.

· Media plan

Σκοπός του έργου είναι η ανάδειξη του τουριστικού προορισμού της Ρόδου μέσω μίας ενδεδειγμένης διαδικτυακής κυρίως προβολής με έμφαση στα κοινωνικά δίκτυα και τις πλέον επισκέψιμες ιστοσελίδες που καθορίζουν την τελική απόφαση της επιλογής του προορισμού. Κύριος στόχος είναι να αυξήσουμε θεαματικά το ψηφιακό αποτύπωμα της Ρόδου μέσα από μία πληθώρα οργανωμένων ενεργειών όπως είναι η προώθηση/διαφήμιση δράσεων που πραγματοποιούνται στη Ρόδο καθώς και η δημιουργία περιεχομένου με χορηγούμενες διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

· Ενέργειες με αεροπορικές εταιρίες/συνδιαφήμιση

Η βελτιστοποίηση της συνεργασίας με τις υπάρχουσες αεροπορικές εταιρίες που διατηρούν πρόγραμμα για τη Ρόδο αλλά η προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιριών, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας με νέες συνδέσεις, η επιμήκυνση της περιόδου υψηλής ζήτηση για την αντιμετώπιση της εποχικότητας, είναι το ζητούμενο αυτής της δράσης.

· Συμμετοχή σε Διεθνείς και Εθνικές Τουριστικές και Εξειδικευμένες εκθέσεις

Η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις θεωρείτο αναγκαία επί σειρά ετών για την αναγνωρισιμότητα του προορισμού, κάτι το οποίο, βάσει των τελευταίων ερευνών, αποτελεί πλέον παρελθόν, καθώς οι περισσότεροι δυνητικοί επισκέπτες έχουν ήδη αποφασίσει μέσω του διαδικτύου τον προορισμό που θα επιλέξουν και συλλέγουν τις απαραίτητες πληροφορίες μόνο από το Internet.
Μετά τα παραπάνω, το προτεινόμενο πλάνο συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν εντός του 2020 και έως τα μέσα Φεβρουαρίου του 2021 (σ.σ. βάσει της εξέλιξης του COVID), βασίστηκε στους παρακάτω άξονες:

- τη συμμετοχή σε εκθέσεις μόνο σε αγορές που διακινούν σημαντικό τουριστικό ρεύμα προς Ρόδο, από υφιστάμενες αλλά και δυνητικές αγορές

- τη συμμετοχή σε καθαρά επαγγελματικές εκθέσεις και εκθέσεις θεματικού ενδιαφέροντος

- την αλλαγή/εξέλιξη της παρουσίασης της Ρόδου στις εκθέσεις από στατικό περίπτερο παροχής πληροφοριών σε interactive stand με έμφαση στη διοργάνωση Below the line (BTL) δράσεων σε στοχευμένα κοινά. Παράλληλα, θα μπορούσε να περιοριστεί μία, χωρίς αποτέλεσμα δαπάνη και να αξιοποιηθεί το εξοικονομούμενο ποσό σε νέες εφαρμογές όπως QR code και applications που δημιουργούν ένα νέο προφίλ της Ρόδου ως προορισμό

- τη διοργάνωση στοχευμένων Β2Β συναντήσεων με τους συνεργάτες των επιχειρηματιών της Ρόδου και γενικά όλους τους stakeholders, ώστε στο κρίσιμο αυτό σημείο, για τον σχεδιασμό της σεζόν του 2021, να αποκομίσει οφέλη από τους key players της αγοράς.

Σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθούν ούτε αυτές οι εκθέσεις λόγω της πανδημίας, το μπάτζετ θα διατεθεί σε στοχευμένες B2B συναντήσεις και σε δράσεις συνδιαφήμισης με τουριστικούς πράκτορες και αεροπορικές εταιρίες.

· Λειτουργία και Έξοδα γραφείων Covid και αεροδρομίου και Convention Bureau

1. Rhodes Tourist Office: Απαρτίζεται από τους αρμόδιους εμπειρογνώμονες και τα υπεύθυνα στελέχη που θα υλοποιούν, θα παρακολουθούν και θα αξιολογούν την πορεία και την αποτελεσματικότητα των παραπάνω δράσεων καθώς και την ανάλυση των αποτελεσμάτων για βελτιωτικές δράσεις επίτευξης των στόχων.

2. Info Desk αεροδρομίου: Στόχος του Γραφείου, σε συνεργασία με τους παραγωγικούς και τουριστικούς φορείς του τόπου είναι η υποδοχή των επισκεπτών να γίνεται με τρόπο σύγχρονο και αντάξιο της Ρόδου, στην κύρια πύλη εισόδου του νησιού. Έτσι, ο επισκέπτης από την πρώτη στιγμή κυριολεκτικά που καταφθάνει στο νησί, θα αποκομίζει θετική εντύπωση.

3. Crisis Management/Covid Task Force: Είναι επιτακτική η ανάγκη οργάνωσης ενός αποτελεσματικού πλάνου για την επικοινωνιακή διαχείριση μίας τουριστικής κρίσης, ιδιαίτερα μετά την εμφάνιση του Covid. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη σύσταση μίας ειδικής ομάδας που θα διαχειρίζεται τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στον προορισμό και τις επιχειρήσεις του, θα διασφαλίζει τις ομαλές συνθήκες λειτουργίας και θα βρίσκεται στο πλευρό των επισκεπτών που θα επηρεάζονται από την εν λόγω κρίση, κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

4. Convention Bureau-Festivals Weddings-Mega Events-Sports Organization:

Με πολλαπλά οφέλη και μακρόχρονη εμπειρία στη διοργάνωση συνεδρίων, inceptive trips, γάμων, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, η Ρόδος οφείλει να έχει το δικό της εκπρόσωπο στα πλαίσια της προσπάθειας διαφοροποίησης του τουριστικού της προϊόντος και την ανάκτηση του μεριδίου αγοράς που προκύπτει από τους τομείς αυτούς. Το εν λόγω γραφείο, πέρα από την προσέλκυση τέτοιων διοργανώσεων, οφείλει να λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των διοργανωτών και των τοπικών επιχειρήσεων αλλά και να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των διοργανώσεων με την εμπλοκή όλων των αρμοδίων φορέων.

· Στήριξη κρουαζιέρας και Θαλάσσιου τουρισμού

Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τουρισμού το Δήμου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, στόχος του κωδικού είναι η προσέλκυση ειδικών ομάδων που ασχολούνται με την κρουαζιέρα και το θαλάσσιο τουρισμό σε μία προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και ανάδειξης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών της Ρόδου.

· Θεματικός Τουρισμός/καινοτομίες

Στόχος του κωδικού είναι η προβολή και ανάδειξη των ειδικών μορφών τουρισμού (γαστρονομικός, αθλητικός, θρησκευτικός, βιωματικός, συνεδριακός, πολιτιστικός τουρισμός, αγροτουρισμός, yachting κτλ.). Οι κατηγορίες αυτές αποτελούν τμήματα αγοράς με ενδιαφέρουσα δυναμική και εξασφαλίζουν τη μετεξέλιξη του στείρου τουριστικού προϊόντος της Ρόδου και την άμεση σύνδεση του επισκέπτη με την τουριστική επιχειρηματικότητα.

Διαβάστε ακόμη

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια

Οδηγίες του Ιατρικού Συλλόγου για την προστασία από την αφρικανική σκόνη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων