Απάντηση του Νίκου Φρόνα στο μουσείο νεοελληνικής τέχνης
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 478 ΦΟΡΕΣ
Ήταν κάκιστος ο χειρισμός με τα έργα των Δημήτρη Κούκου και Βάλια Σεμερτζίδη
Του Δρ. Νικόλαου Τσ. Φρόνα
τ. Προέδρου Μουσείου
Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου
Θα μπορούσε να χαρεί κάποιος που με την χθεσινή του ανακοίνωση το Δ.Σ. του Mουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου (ΜΝΤΔΡ) αναφέρει ότι «ουδέποτε έλαβε κάποια απόφαση η οποία να έρχεται σε αντίθεση με τους όρους των συμβολαίων δωρεάς, πολύ δε περισσότερο δεν έχει γίνει ουδεμία αθέτηση οποιουδήποτε ουσιώδους ή μη όρου των υφιστάμενων συμβάσεων δωρεάς έργων».
Προφανής η προσπάθεια να με εμφανίσουν ψευδόμενο στα μάτια του κόσμου.
Ατυχώς όμως τα γεγονότα τους διαψεύδουν, αφού και τα έργα του Δημ. Κούκου κατέβηκαν και αμπαλαρίστηκαν το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου και μάλιστα από υπάλληλο τον οποίον έφεραν από την Αθήνα γι’ αυτό το σκοπό, και τις επιστολές έστειλαν στους δωρητές μετά την κοινοποίηση της δικής μου διαμαρτυρίας. Αδιάψευστος μάρτυρας της απόφασης του Δ.Σ τα υπ’ αριθμ. πρωτοκόλλου 702/28-8-2020 και 811/23-9-2020 έγγραφα προς τον κ. Δημ. Κούκο και Ρούλη Σεμερτζίδου, στα οποία αναφέρεται η απόφαση απόσυρσης των έργων (συνημμένα στο τέλος αυτής της έγγραφης απάντησης).
Ποιος ψεύδεται λοιπόν;
Προφανώς στην προσπάθειά τους να απαξιώσουν το πολύπλευρο και σημαντικό κατά γενική ομολογία έργο της προηγούμενης διοίκησης, στο δελτίο Τύπου εστιάζουν το άσχετο στη συγκεκριμένη περίπτωση θέμα της συντήρησης των κτηρίων. Τους ενημερώνω λοιπόν ότι διορισθήκαμε Διοίκηση του Μουσείου με επιδίωξη την εφαρμογή της πρώτης και μοναδικής ως προς τους σκοπούς δράσης παράγραφο της συστατικής του πράξης, που αναφέρει ποιος είναι ο μοναδικός στόχος λειτουργίας δηλαδή αυτός της πραγματοποίησης εκθέσεων ζωγραφικής, Γλυπτικής και Χαρακτικής.
Δεν αναλάβαμε υπεύθυνοι τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, αφού τα κτήρια στα οποία στεγάζονται οι πινακοθήκες είναι ιδιοκτησία του Δήμου, ο οποίος ανέκαθεν είχε την ευθύνη για τη συντήρησή τους. Εξάλλου η εκάστοτε Διοίκηση του Μουσείου ποτέ δεν είχε τη δυνατότητα διαχείρισης κονδυλίων για την εκτέλεση τεχνικών έργων, αφού αυτό δεν προβλέπεται εκ του Νόμου για τα ΝΠΔΔ, που δεν διαθέτουν δική τους οικονομική υπηρεσία και χρηματοδοτούνται από το Δήμο.
Παρ’ όλα αυτά να υπενθυμίσω στους συντάκτες του δελτίου Τύπου, που ηθελημένα ξέχασαν κάποια γεγονότα, ότι ένα από τα Μέλη της σημερινής διοίκησης που ήταν και Μέλος του δικού μου Δ.Σ. ήταν τότε υπεύθυνο για όλα τα θέματα που αφορούσαν τα κτήρια.
Δεν τους ενημέρωσε λοιπόν ότι:
Αντικαταστήθηκαν όλα τα κουφώματα και παράθυρα των τριών ορόφων του Νεστορίδειου Μελάθρου, που όταν έβρεχε δεν προλαβαίναμε να μαζεύουμε νερά.
Με δική μας εισήγηση η Δημοτική αρχή ανέθεσε και επισκεύασε όλη τη μόνωση της στέγης της Νέας Πτέρυγας το 2016.
Τον Απρίλιο του 2019 έγινε μελέτη για την αντικατάσταση των αεραγωγών στην ταράτσα της Νέας Πτέρυγας αλλά δεν πραγματοποιήθηκε, διότι η νέα Δημοτική αρχή έδωσε εντολή να μην υλοποιηθεί καμία εργολαβία.
Τα προβλήματα στο κτήριο «Α. Ιωάννου» (Πλ. Σύμης) παραμένουν έως σήμερα διότι όπως είναι γνωστό κατορθώθηκε το ακατόρθωτο. Παραχωρήθηκε από το ΤΑΠΑ όλο το ισόγειο μετά από συντονισμένες προσπάθειες των δύο προηγούμενων δημάρχων, του τελευταίου Αντιδημάρχου Πολιτισμού και της διοίκησής μας και έτσι δρομολογήθηκε η δημιουργία μία σύγχρονης και ωραιότατης πινακοθήκης.
Η μουσειολογική και ηλεκτρομηχανολογική μελέτη είναι έτοιμες, τα πρώτα κονδύλια έχουν εγκριθεί από το Φθινόπωρο του 2018 και σε σας εναπόκειται να δώσετε ώθηση στην έναρξη των εργασιών.
Δεκάδες παρεμβάσεις έγιναν επίσης σε όλα τα κτήρια που δεν είναι η ώρα να αναφερθούν.
Για την ευαισθησία σας στην προστασία των έργων τέχνης να σας καταστήσω γνωστό ότι όλη η συλλογή του Μουσείου έχει ελεγχθεί δωρεάν από τρεις διαφορετικούς ειδικούς συντηρητές έργων τέχνης και οι γνωματεύσεις τους υπάρχουν στα αρχεία. Τουλάχιστον συνεχίστε την ήδη δρομολογημένη από εμάς δωρεάν συντήρηση των έργων τέχνης, (στο Βυζαντινό-Χριστιανικό Μουσείο), που ξεκινήσαμε από το 2016 και αφήστε την κινδυνολογία για την προστασία τους.
Να σας θυμίσω ακόμη το τεράστιο χρέος των 500.000 ευρώ που κληρονομήσαμε, από λανθασμένους χειρισμούς για το ασφαλιστικό των εργαζομένων, που καταλογίσθηκαν σε μένα ως Πρόεδρο και στην κα Μαρίνα Μπόνη (αντιπρόεδρο) με αποτέλεσμα τη δέσμευση του ΑΦΜ μας. Χρειάσθηκε πολύχρονος αγώνας για να το επιλύσουμε με ειδικό διακανονισμό και με πολύ λιγότερα χρήματα.
Αποφύγαμε τον υπαρκτό κίνδυνο κατάσχεσης έργων τέχνης από φυσικό πρόσωπο το οποίο το δικαστήριο δικαίωσε από πολύ παλαιότερη προσφυγή.
Να αναφέρω την ανάκτηση της «χαμένης» συλλογής κεραμικών Ιωαννίδη περιουσιακό στοιχείο πλέον του Μουσείου;
Να πούμε για την δωρεά συνολικά 291 έργων τέχνης σε 8 χρόνια μετά από δικές μας ενέργειες;
Τις 72 εικαστικές υψηλού επιπέδου εκδηλώσεις που τις τοποθετείτε;
Την κατά χρήση παραχώρηση του Μύλου στον αύλειο χώρο του Νεστοριδείου;
Την ψηφιακή πλήρη καταχώρηση των έργων τέχνης;
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς.
Τα πεπραγμένα 15 σελίδων Α4 του απολογισμού της θητείας μας είναι στα αρχεία του Μουσείου και στη διάθεσή σας.
Απαιτούνται τεκμηριωμένα επιχειρήματα για να προσπαθήσει κανείς να απαξιώσει την επιτυχημένη θητεία μας.
Οι δηλώσεις μου ούτε προσβλητικές αλλά ούτε και υπαινικτικές υπήρξαν για το παρόν Δ.Σ. Αποτέλεσαν προϊόν αγανάκτησης, διότι κανείς μέχρι σήμερα από το Δ.Σ. του Μουσείου δεν φιλοτιμήθηκε να συνομιλήσει με τους δωρητές, θέλησαν με τις πρωτοβουλίες τους να τους αιφνιδιάσουν.
Οφείλετε να παραδεχθείτε ότι ο χειρισμός της όλης υπόθεσης υπήρξε κάκιστος, γιατί απ’ ό,τι πληροφορούμαι τουλάχιστον ένας από τους δωρητές είχε τη διάθεση να διευκολύνει την όλη κατάσταση.
Να διευκρινίσω ότι δεν επιθυμώ να συνεχίσω τον δημόσιο διάλογο.
Στο χέρι σας είναι να κλείσει αυτή η ιστορία κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο επ’ ωφελεία και των δύο πλευρών, γιατί τα μηνύματα που φθάνουν από εικαστικούς φορείς της πρωτεύουσας για τα διαδραματισθέντα δεν είναι καθόλου κολακευτικά.



Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News