Σε διακοπές υδροδότησης στους μεγαλοοφειλέτες θα προχωρήσει άμεσα η ΔΕΥΑΡ

Σε διακοπές υδροδότησης στους μεγαλοοφειλέτες θα προχωρήσει άμεσα η ΔΕΥΑΡ

Σε διακοπές υδροδότησης στους μεγαλοοφειλέτες θα προχωρήσει άμεσα η ΔΕΥΑΡ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 993 ΦΟΡΕΣ

Στα 58 εκατομμύρια ανέρχονται συνολικά οι ανείσπρακτες οφειλές

Αποφασισμένη να προχωρήσει σε διαταγές πληρωμής και διακοπές υδροδότησης για όσους μεγαλοοφειλέτες έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς, είναι η διοίκηση της ΔΕΥΑΡ σε μία προσπάθεια να εισπράξει τα συσσωρευμένα χρέη της που φτάνουν τα 58 εκατ. ευρώ.

Η επιχείρηση έχει προχωρήσει και σε ρυθμίσεις προς τους οφειλέτες προκειμένου να καταφέρει να εισπράξει χρήματα, αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση σε τέτοιο βαθμό ώστε να υπάρχει ικανοποίηση.

Λόγω του ότι τα περιθώρια στενεύουν σε ό,τι αφορά τη ρευστότητά της, σκοπεύει να πάρει δραστικά μέτρα ώστε να εξασφαλίσει την επιβίωσή της και να συνεχίσει να είναι ανταποδοτική προς τους πολίτες.

Μάλιστα ο πρόεδρός της Βασίλης Μανέττας, έκανε χθες έκκληση στους πολίτες που χρωστούν να κάνουν χρήση των ρυθμίσεων καθώς δεν θα δοθεί άλλο περιθώριο, εκτός από κάποια μικρή περίοδο χάριτος λόγω της πανδημίας.
«Την κατάσταση με τα χρέη την κληρονομήσαμε από την προηγούμενη διοίκηση. Τα χρέη ανέρχονται περίπου στα 58 εκατομμύρια ευρώ και επειδή υπάρχει και μία παρεξήγηση ότι όλα αυτά τα χρέη τα έχουν δημιουργήσει οι μεγαλοοφειλέτες και κυρίως οι ξενοδόχοι, θα έλεγα ότι αυτή είναι η μισή αλήθεια.


Τα χρέη τα έχουμε δημιουργήσει όλοι μαζί και η επιχείρηση είναι αποφασισμένη να τα εισπράξει. Θα πείτε ότι διανύουμε περίοδο κορωνοϊού. Συμφωνώ απόλυτα και γι’ αυτό η επιχείρηση αφουγκραζόμενη τις δυσκολίες των δημοτών έχει προβεί σε διάφορες διευκολύνσεις και ρυθμίσεις.

Όμως η διαδικασία των διευκολύνσεων πιστεύω ότι πρέπει να σταματήσει και να προχωρήσουμε στην ουσία ώστε η εταιρεία να εισπράξει τα απαιτούμενα για να μπορεί να είναι ανταποδοτική και χρήσιμη στους πολίτες», δήλωσε ο πρόεδρος της επιχείρησης.

Οι οφειλές
Αναφερόμενος αναλυτικά στα χρέη προς τη ΔΕΥΑΡ είπε τα εξής: «Το σύνολο των οφειλών των ξενοδοχείων είναι 20.517.491 ευρώ από αυτά τα διακανονισμένα είναι 12.000.000, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του 55% - 60%.

Τα χρέη από τα νοικοκυριά προς την επιχείρηση είναι της τάξης των 19 εκατ. και από αυτά διακανονισμένα είναι μόνο τα 4.136.817 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα μεγάλο κενό ανάμεσα στις οφειλές και τους διακανονισμούς. Οι επιχειρηματίες οφείλουν 8.787.000 και από αυτά έχουν διακανονιστεί τα 2.400.000 ευρώ».
Μάλιστα ο κ. Μανέττας απηύθυνε έκκληση προς τους δημότες για τον διακανονισμό των οφειλών τους λέγοντας:

«Κάνω για μία φορά ακόμα έκκληση να έρθουν να κάνουν την όποια ρύθμιση τούς βολεύει για να μην βρεθεί και η επιχείρηση στη δυσάρεστη θέση να προβεί σε διακοπές στο οποίο δε θέλουμε να καταφύγουμε. Αν τα πράγματα όμως οδηγηθούν εκεί, θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να χρησιμοποιήσουμε και αυτό το μέτρο».

Οι ρυθμίσεις
Παράλληλα έκανε γνωστό ότι αυτό το διάστημα «τρέχουν» τρεις κατηγορίες ρυθμίσεων. Η μία αφορά 10 δόσεις με την καταβολή του 12% της οφειλής, η δεύτερη αφορά 20 δόσεις με τον καταναλωτή να πρέπει να καταβάλει το 20% της οφειλής και μία τελευταία λόγω των οικονομικών δυσκολιών που υπάρχουν ο καταναλωτής μπορεί να ρυθμίσει την οφειλή του σε 48 δόσεις χωρίς προκαταβολή.

Πάντως ο κ. Μανέττας τόνισε ότι για τους μεγαλοοφειλέτες η επιχείρηση έχει προχωρήσει σε διαταγές πληρωμής, ενώ για τα νοικοκυριά θα δώσει λίγο ακόμα χρόνο και μετά θα προβεί σε διακοπές νερού καθώς δεν μπορεί να κάνει οτιδήποτε άλλο.

«Όταν εμείς εκδώσουμε λογαριασμό, καταβάλλουμε τον ΦΠΑ, οπότε στα χρέη όλων αυτών των εκατομμυρίων η ΔΕΥΑΡ έχει δώσει τα χρήματα και από την άλλη δεν εισπράττει αυτά που πρέπει. Η ζημιά γίνεται, δηλαδή, ακόμα πολλαπλάσια. Αυτό θα σταματήσει. Είμαστε αποφασισμένοι η ΔΕΥΑΡ να μπει στον δρόμο της ανάπτυξης και της ανταποδοτικότητας.

Θέλουμε να δούμε πώς θα προχωρήσει αυτό το θέμα με την πανδημία γιατί δε θέλουμε να μας πουν ότι είμαστε και ανάλγητοι και δεν αντιλαμβανόμαστε. Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια αλλά αυτό που πρέπει να γίνει θα γίνει» κατέληξε.

Τα έργα
Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση νέων έργων ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ έκανε γνωστό ότι την προηγούμενη εβδομάδα δόθηκε εντολή στις αρμόδιες διευθύνσεις να φέρουν τις προτάσεις τους για το νέο τεχνικό πρόγραμμα. Μάλιστα μέσα σε 15 ημέρες, όπως είπε, θα έχουμε αναλυτικά τα νέα έργα και τη στόχευση της επιχείρησης τη νέα χρονιά.

Αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η σύνδεση της δεξαμενής στα Ασγούρου με τη δεξαμενή της Ιαλυσού, εκτελείται έργο στη Θεμιστοκλή Σοφούλη που αφορά την αντικατάσταση των σωλήνων και παράλληλα υλοποιούνται διάφορα μικρά έργα στις κοινότητες.

Παράλληλα, ο κ. Μανέττας υπογράμμισε ότι από τις τιμολογήσεις που έγιναν το τελευταίο τρίμηνο φαίνεται ότι η κατανάλωση νερού είναι μειωμένη κατά 40%. «Αυτό μας διευκόλυνε λίγο καθώς τις προηγούμενες χρονιές υπήρχαν δυστοκίες στη νότια Ρόδο με την έλλειψη νερού. Πιστεύω ότι φέτος δεν είχε πολύ κόσμο και ανταποκριθήκαμε αρκετά καλά. Οι ενοχλήσεις για έλλειψη νερού ήταν ελάχιστες. Ήταν ένα δυνατό τεστ για εμάς για την επόμενη χρονιά, όταν τα πράγματα θα είναι καλύτερα να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στον βαθμό που πρέπει», δήλωσε.

Η νέα ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΡ
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιχείρηση απέκτησε προ ημερών νέα ιστοσελίδα, η οποία θα παρέχει πολλές δυνατότητες στην εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς θα τους απαλλάξει από την επίσκεψή τους στα γραφεία της.
Μιλώντας για το θέμα της νέας ιστοσελίδας ο κ. Μανέττας δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Πιστεύουμε ότι ο εκσυγχρονισμός μίας επιχείρησης πρέπει να στηρίζεται πάντα στην εξέλιξη της πληροφορικής και στην τεχνολογία και επίσης η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και η ενσωμάτωσή τους στον παραγωγικό τομέα της επιχείρησης αποτελεί ένα βασικό εργαλείο και για τον λόγο αυτό προχωρήσαμε στην αναβάθμισή της.
Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται μία διαδραστικότητα με τους δημότες, θέλουμε να διευκολυνθεί ο δημότης. Η σελίδα μας είναι δυναμική καθώς σταδιακά θα εξελίσσεται και θα συμπληρώνεται με νέα πεδία έως να φτάσει στην τελική της μορφή».

Εξηγώντας τις δυνατότητές της είπε: «Προς το παρόν υπάρχει η δυνατότητα των δημοτών μας να προβαίνουν σε γρήγορη πληρωμή και εγγραφή όπως γίνεται και με άλλες εταιρείες και αφού δημιουργήσουν λογαριασμό θα μπορούν με τους κωδικούς πρόσβασης να έχουν πρόσβαση στα υδρόμετρά τους, να βλέπουν τους λογαριασμούς τους, τις χρεώσεις τους και άλλα.

Καθώς θα προχωρά ο χρόνος και θα βλέπουμε τις αδυναμίες θα δίνονται όλο και περισσότερες δυνατότητες παρέμβασης στους δημότες μας, θα μπορούν να κάνουν και τη ρύθμισή τους ηλεκτρονικά αλλά και την υποβολή αιτήσεων ηλεκτρονικά.

Προς το παρόν υπάρχει στην ιστοσελίδα ένα πεδίο όπου μπορούν να κατεβάζουν τις αιτήσεις και να τις συμπληρώνουν χειρόγραφα, να έρχονται σε επικοινωνία με την επιχείρηση και να τις καταθέτουν αποφεύγοντας έτσι την ταλαιπωρία του, να έρχονται εδώ να τους λείπει κάποιο δικαιολογητικό και να αναγκάζονται να έρχονται ξανά.

Αυτά θα είναι έτοιμα στο διαδίκτυο. Θα κατεβάζουν όποιες αιτήσεις χρειάζονται, θα τις συμπληρώνουν, θα κλείνουν ραντεβού με το αρμόδιο τμήμα και θα είναι πιο άμεση η εξυπηρέτησή τους.

Επίσης, υπάρχει ένα μενού με τις πιο συχνές ερωτήσεις που ο δημότης μπορεί να ανατρέχει εκεί και να βλέπει τι χρειάζεται για να είναι πιο γρήγορη η εξυπηρέτησή του».

Διαβάστε ακόμη

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών