Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κατάρτισης με τη σφραγίδα του ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κατάρτισης με τη σφραγίδα του ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κατάρτισης με τη σφραγίδα του ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 229 ΦΟΡΕΣ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τοδιαδραστικό webinarμε θέμα «Επαγγελματική Κατάρτιση: Ευκαιρίες και Προκλήσεις στην Ψηφιακή Εποχή» που διοργάνωσε το ΙΕΚ ΑΚΜΗ, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Επαγγελματικών Δεξιοτήτων, ετήσια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την ιδιότητα του επίσημου εθνικού υποστηρικτή. Στοwebπάνελ συμμετείχανεκπρόσωποι της Κυβέρνησης και θεσμικών φορέων, στελέχη της αγοράς, καθηγητές και επιτυχημένα παραδείγματα αποφοίτων ΙΕΚ.

Η κατάρτιση ως όχημα ανάπτυξης

Εκπροσωπώντας τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, ο Υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολαςέδωσε το στίγμα των νέων προτεραιοτήτων δηλώντας πως «ηεκπαίδευση, η κατάρτιση και η Δια Βίου Μάθηση στον τουρισμό θα αποτελέσουν όχημα ανάπτυξης». Υποστήριξε ότι η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής των εξελίξεων στον κλάδο και ότι η ανάγκη υιοθέτησης ενός νέουμοντέλου στην τουριστική εκπαίδευση κρίνεται επιβεβλημένη. «Διεξόδους στην αγορά εργασίας σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% θα δώσουν νέες ειδικότητες στη ψηφιακή οικονομία, την ενέργεια, τα νέα τουριστικά προϊόντα, την πράσινη οικονομία, τα logistics και τον αγροδιατροφικό τομέα». Στη συνέχεια και αφού αναφέρθηκε στην ηγετική θέση του ΙΕΚ ΑΚΜΗ στον χώρο της επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα, ανέδειξε την ανάγκη ύπαρξης ενός διαύλου επικοινωνίας ανάμεσα στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της αγοράς δηλώνοντας. Τέλος, αναφερόμενος στονομοσχέδιο για την εκπαίδευση στον τουρισμό, που έχει κατατεθεί στον Πρωθυπουργό και αναμένεται να συζητηθεί το επόμενο διάστημα, παρουσίασε τους τρεις άξονές του:ανωτατοποίηση της τουριστικής εκπαίδευσης, αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και δημιουργία νέων ειδικοτήτων και σύνδεση με την αγορά εργασίας.

Τον λόγο στη συνέχεια πήρε η Ιωάννα Λυτρίβη, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.). Όπως η ίδια ανέφερε, «θα πρέπει να εστιάσουμε συλλογικά στο να καταστήσουμε την επαγγελματικήεκπαίδευση πιο ελκυστικήστα μάτια της πυρηνικής ελληνικής οικογένειας που πρέπει κάποια στιγμή να ξεπεράσει το παγιωμένο στην ελληνική κοινωνία στερεότυπο τοότι το παιδί πρέπει να γίνει οπωσδήποτε γιατρός, μηχανικός ή δικηγόρος».Η λέξη κλειδί για την κ. Λυτρίβη κατά τη μετάβαση στη νέα εποχή είναι οι δεξιότητες. «Zούμε σε μία εποχή μεγάλων μετασχηματισμών. Οι δεξιότητες που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας αλλάζουν και οι πολίτες καλούνται είτε να τις αναβαθμίσουν είτε να αποκτήσουν νέες μέσω των διαδικασιών upskillingή reskilling».

Τι ζητάει η αγορά εργασίας ήταν το ερώτημα τέθηκε στον Νίκος Γαβαλάκης, SeniorAdvisor στον Τομέα Απασχόλησης & Αγοράς Εργασίας στον ΣΕΒ. Σκιαγραφώντας το νέο τοπίο, ο κ. Γαβαλάκης αναφέρθηκε στις σύγχρονες τάσεις της εποχής που μετασχηματίζουν τον κόσμο της εργασίας και οι οποίες είναι η 4η βιομηχανική επανάσταση, η κλιματική αλλαγή, οι διεθνείς αλυσίδες αξίας και οι δημογραφικές τάσεις. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο«χρειάζεται να έχουμε έτοιμα προγράμματα, ώστε να εκπαιδεύσουμε σε νέες δεξιότητες τις ομάδες που «πιέζονται», με στόχονα δουλέψουν στα νέα επαγγέλματα». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, έρευνα της McKinseyγια την πρόβλεψη της ζήτησης σε δεξιότητες έδειξε, ότι παρατηρείται μείωση σε επαγγέλματα που αφορούν επαναλαμβανόμενες και βασικές γνωστικές δεξιότητες και αύξηση σε κατηγορίες υψηλού επιπέδου γνωσιακές, κοινωνικές, συναισθηματικές και ψηφιακές δεξιότητες.

Εκπαιδευτικές καινοτομίες & αποδοχή από την αγορά

«8 στους 10 απόφοιτούςμας εργάζονται σε επάγγελμα συναφές των σπουδών τους» δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΚ ΑΚΜΗκ. Βαγγέλη Ροδόπουλος.Μιλώντας για την εκπαιδευτική φιλοσοφία του Ομίλου, ανέφερε ότι «η σχολή έχει συστήσει ομάδα Έρευνας και Ανάπτυξης, ώστε να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και να εναρμονίζει τα προγράμματα σπουδώνμε αυτές». Επιπλέον στάθηκε στις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο εγκαταστάσεων και υποδομών αναφέροντας χαρακτηριστικά:«Οι σπουδαστές μας έχουν πρόσβαση σε εργαστηριακές εγκαταστάσεις που προσομοιάζουν απόλυτα το περιβάλλον και τις συνθήκες της αγοράς εργασίας. Θα εξειδικευθούν από την πρώτη ημέρα σε μια πραγματική νοσηλευτική μονάδα, σε ένα πραγματικό ηλεκτρολογίο, σε ένα πραγματικό δωμάτιο ή Reception ξενοδοχείου».Αναφερόμενος στην «πρόκληση» της πανδημίας, ο κ. Ροδόπουλος εστίασε στο γεγονός της γρήγορης μετάβασης του ΙΕΚ ΑΚΜΗ στην online εκπαίδευση,αξιοποιώνταςκορυφαίες διεθνώς πλατφόρμες και εκπαιδευτικά εργαλεία.

Εκπροσωπώνταςτην αγορά της φιλοξενίας, η Καλλιόπη Καραντεμοίρη, HRDirectorτηςαλυσίδαςElectraHotels&Resorts,έκανε λόγο για τη διαπιστωμένη έλλειψη δεξιοτήτων σήμερα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερεskills στον τομέα του τουρισμού δεν είναι μόνο το γνωσιακό επίπεδο αλλά και η εκπαίδευση σε άλλες δεξιότητες,όπως το να είσαι χαρούμενος και αισιόδοξος.«Για μένα η λέξη κλειδί είναι προσαρμοστικότητα» δήλωσεχαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι «τα technicalskills, ναι, είναι απαραίτητα αλλά ευτυχώς μπορούμε να τα διδαχθούμε!».

Ζώντας τον κυκλώνα του Covid-19 εκ των έσω, ο Νίκος Παπανδρέου,νοσηλευτής στο Νοσοκομείο «Σωτηρία»και καθηγητής σε ιδιωτικό ΙΕΚ, αναφέρθηκε στη σταθερή ποιοτική προσπάθεια ιδιωτικών ινστιτούτων κατάρτισης που επενδύουν σε υποδομές και εξοπλισμό, στελεχώνονται με επαγγελματίες από τον χώρο της Υγείας, προσφέροντας έτσι πολλές παραπάνω από τις προβλεπόμενες δεξιότητες στους σπουδαστές. «Στην Ελλάδαόσον αφορά την ψηφιακή ανάπτυξη βρισκόμαστε ακόμη στα σπάργανα και ο κορωνοϊός συνέβαλε στην αναχαίτιση της κατάστασηςαυτής.Πρακτικές όπως η τηλεματική, η ρομποτική ιατρικήοι μη επεμβατικές πρακτικές, μεταξύ άλλων, συμβάλλουν στην εξέλιξη στον τομέα της υγείας, η κατάρτιση θα έχει ενεργό ρόλο στη νέα αυτή πραγματικότητα».

Το ιδιαίτερο ταλέντο τουανακάλυψε και ο Θανάσης Νεοφώτιστος, απόφοιτος Σκηνοθεσίας ΙΕΚ, οι ταινίες του οποίου έχουν συμμετάσχει σε μεγάλα εγχώρια και διεθνή Φεστιβάλ. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχοντας αποφοιτήσει από ιδιωτικό ΙΕΚ, βγήκα έτοιμος, γνωρίζοντας πώς να γυρίσωμια ταινία»! Η προσωπική του ιστορία είναι σημαντική, καθώς ανήκει στο 25% των σπουδαστών που αποφοιτούν από ελληνικά πανεπιστήμια και επιστρέφουν στα θρανία, αυτή τη φορά σε σχολές επαγγελματικής κατάρτισης.

Τέλος, η Όλγα Παπακυριακού, πρέσβειρα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Επαγγελματικών Δεξιοτήτων στην Ελλάδα, υπερθεμάτισε για τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.Όπως επισήμανε, αυτό που πρωτίστως χρειάζεται είναι «το πάθος, η αγάπη και η προσαρμοστικότητα γι’ αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Αναζητούμε τη συνεργασία όλων των φορέων, να βοηθηθεί η προσπάθεια της ΕΕ για τη διά βίου μάθηση, που είναι όμως και μία προσωπική υπόθεση του καθενός».

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων